FIA GT1 konečně odtajnilo svůj kalendář pro sezonu 2012. Čekají nás cesty nejen do Číny, ale také Ruska a Argentiny. Celkem 6 víkendů je společných s ME GT3 vozů.
Účastníky šampionátu FIA GT1 čekají v příštím roce velké změny. I když se mistrovství i nadále jmenuje FIA GT1, závodit se bude s vozy kategorie GT3. Očekávají se nové týmy, nová auta a také budou nové tratě.
Začátek roku by se měl odehrát v Nogaru. Po závodě ve Francii se účastníci vydají do Belgie (Zolder), Španělska (Navarra) a Portugalska (Portimao). Poté je čeká téměř dvouměsíční přestávka, aby se stihly vozy dopravit do Číny ke dvěma závodům (v Pekingu a Ordosu). Dva týdny po Ordosu se koná závod v Rusku na Moskevském okruhu, který leží asi 75km od ruského hlavního města. Do Evropy se ještě jednou podívají účastníci v rámci závodu v Holandsku (Zandvoort). Závěr sezony obstará stejně jako letos Argentina (San Luis).
Vedení šampionátu by mezi Zandvoort a San Luis ještě rádo vložilo jeden závod, ale zatím není jisté ani datum ani země. Mluví se o Brazílii, podmínkou je však najít vhodný okruh. 6 závodů se jede společně s ME GT3 vozů. "Výhodou je, že fanoušci tím dostanou ještě lepší podívanou," říká promotér Ratel.
Kalendář pro rok 2012:
08.04.2012 - Nogaro (Francie) 22.04.2012 - Zolder (Belgie) 27.05.2012 - Navarra (Španělsko) 08.07.2012 - Portimao (Portugalsko) 26.08.2012 - Peking (Čína) 02.09.2012 - Ordos (Čína) 16.09.2012 - Moskau (Rusko) 07.10.2012 - Zandvoort (Holandsko) 25.11.2012 - San Luis (Argentina)
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?