FIA GT1 konečně odtajnilo svůj kalendář pro sezonu 2012. Čekají nás cesty nejen do Číny, ale také Ruska a Argentiny. Celkem 6 víkendů je společných s ME GT3 vozů.
Účastníky šampionátu FIA GT1 čekají v příštím roce velké změny. I když se mistrovství i nadále jmenuje FIA GT1, závodit se bude s vozy kategorie GT3. Očekávají se nové týmy, nová auta a také budou nové tratě.
Začátek roku by se měl odehrát v Nogaru. Po závodě ve Francii se účastníci vydají do Belgie (Zolder), Španělska (Navarra) a Portugalska (Portimao). Poté je čeká téměř dvouměsíční přestávka, aby se stihly vozy dopravit do Číny ke dvěma závodům (v Pekingu a Ordosu). Dva týdny po Ordosu se koná závod v Rusku na Moskevském okruhu, který leží asi 75km od ruského hlavního města. Do Evropy se ještě jednou podívají účastníci v rámci závodu v Holandsku (Zandvoort). Závěr sezony obstará stejně jako letos Argentina (San Luis).
Vedení šampionátu by mezi Zandvoort a San Luis ještě rádo vložilo jeden závod, ale zatím není jisté ani datum ani země. Mluví se o Brazílii, podmínkou je však najít vhodný okruh. 6 závodů se jede společně s ME GT3 vozů. "Výhodou je, že fanoušci tím dostanou ještě lepší podívanou," říká promotér Ratel.
Kalendář pro rok 2012:
08.04.2012 - Nogaro (Francie) 22.04.2012 - Zolder (Belgie) 27.05.2012 - Navarra (Španělsko) 08.07.2012 - Portimao (Portugalsko) 26.08.2012 - Peking (Čína) 02.09.2012 - Ordos (Čína) 16.09.2012 - Moskau (Rusko) 07.10.2012 - Zandvoort (Holandsko) 25.11.2012 - San Luis (Argentina)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?