Od roku 2012 nastane kuriózní situace: Šampionát GT1 vozů se pojede, ale vozy GT1 v něm budou chybět! FIA se totiž rozhodla schválit návrh promotéra šampionátu, Stehpana Rantela, a v MS se budou od příštího roku používat vozy GT3.
MS GT1 vozů se příští rok pojede s vozy kategorie GT3. Světová rada motoristické sportu tak vyhověla přání Stephana Rantela, kterému by se s aktuálními vozy GT1 pravděpodobně nepodařilo dostatečně naplnit startovní pole."Světová rada vidí nutnost pomoci pořadateli v těžkých časech a pomoci mu zajistit další budoucnost šampionátu," stojí v prohlášení.
Rantel si slibuje, že zavedením pravidel GT3 se mu přihlásí pestré startovní pole s velkým množstvím účastníků. Zajímavé je, že je ale nechce zveřejnit. FIA ale bude dál šampionát vést pod jménem MS GT1 vozů. MS navíc v roce 2012 spojí své síly s ME GT3, což znamená, že se závody v Evropě pojedou ve stejný termín jako závody ME GT3. Konkrétní kalendář by měl být zveřejněn příští týden.
Jen pro zajímavost dodejme, že se v roce 2011 odjelo celkem 10 závodů, z toho 6 bylo v Evropě. Jestli si ale bude moci šampionát i v příštím roce dovolit "výlety" do Číny, Argentiny nebo Abu Dhabi není jasné. To by mělo být závislé především na finančních možnostech zúčastněných a také na marketingových zájmech daných značek.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?