Od roku 2012 nastane kuriózní situace: Šampionát GT1 vozů se pojede, ale vozy GT1 v něm budou chybět! FIA se totiž rozhodla schválit návrh promotéra šampionátu, Stehpana Rantela, a v MS se budou od příštího roku používat vozy GT3.
MS GT1 vozů se příští rok pojede s vozy kategorie GT3. Světová rada motoristické sportu tak vyhověla přání Stephana Rantela, kterému by se s aktuálními vozy GT1 pravděpodobně nepodařilo dostatečně naplnit startovní pole."Světová rada vidí nutnost pomoci pořadateli v těžkých časech a pomoci mu zajistit další budoucnost šampionátu," stojí v prohlášení.
Rantel si slibuje, že zavedením pravidel GT3 se mu přihlásí pestré startovní pole s velkým množstvím účastníků. Zajímavé je, že je ale nechce zveřejnit. FIA ale bude dál šampionát vést pod jménem MS GT1 vozů. MS navíc v roce 2012 spojí své síly s ME GT3, což znamená, že se závody v Evropě pojedou ve stejný termín jako závody ME GT3. Konkrétní kalendář by měl být zveřejněn příští týden.
Jen pro zajímavost dodejme, že se v roce 2011 odjelo celkem 10 závodů, z toho 6 bylo v Evropě. Jestli si ale bude moci šampionát i v příštím roce dovolit "výlety" do Číny, Argentiny nebo Abu Dhabi není jasné. To by mělo být závislé především na finančních možnostech zúčastněných a také na marketingových zájmech daných značek.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.