Od roku 2012 nastane kuriózní situace: Šampionát GT1 vozů se pojede, ale vozy GT1 v něm budou chybět! FIA se totiž rozhodla schválit návrh promotéra šampionátu, Stehpana Rantela, a v MS se budou od příštího roku používat vozy GT3.
MS GT1 vozů se příští rok pojede s vozy kategorie GT3. Světová rada motoristické sportu tak vyhověla přání Stephana Rantela, kterému by se s aktuálními vozy GT1 pravděpodobně nepodařilo dostatečně naplnit startovní pole."Světová rada vidí nutnost pomoci pořadateli v těžkých časech a pomoci mu zajistit další budoucnost šampionátu," stojí v prohlášení.
Rantel si slibuje, že zavedením pravidel GT3 se mu přihlásí pestré startovní pole s velkým množstvím účastníků. Zajímavé je, že je ale nechce zveřejnit. FIA ale bude dál šampionát vést pod jménem MS GT1 vozů. MS navíc v roce 2012 spojí své síly s ME GT3, což znamená, že se závody v Evropě pojedou ve stejný termín jako závody ME GT3. Konkrétní kalendář by měl být zveřejněn příští týden.
Jen pro zajímavost dodejme, že se v roce 2011 odjelo celkem 10 závodů, z toho 6 bylo v Evropě. Jestli si ale bude moci šampionát i v příštím roce dovolit "výlety" do Číny, Argentiny nebo Abu Dhabi není jasné. To by mělo být závislé především na finančních možnostech zúčastněných a také na marketingových zájmech daných značek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?