McLaren bude v příští sezoně GT World Championship reprentován týmem Hexis. Francouzský tým se rozhodl nasazovat MP4-12C.
Auto se stalo způsobilým pro tento šampionát díky technickým změnám, které dovolí účastnit se strojům specifikace GT3. V uplynulých dvou sezonách totiž mohla závodit pouze auta kategorie GT1. Šéf McLaren Group, Martin Whitmarsh, říká: "Jsem potěšen, že Hexis bude jezdit s 12C GT3 v roce 2012. McLaren podstoupil riskantní vývojový program v roce 2011 a jsme si jistí, že 12C GT3 bude nejspolehlivější, nejefektivnější a bude pro ně výhodné jet s tímto vozem v GTčkách."
"Vzhledem k tomu, že FIA GT World Championship pro rok 2012 příjme předpisy GT3, tak se nám naskytla možnost prezentovat se zde se současným týmem z této série, Hexisem. S inženýrskou podporou pro McLaren GT a autem prošpikovaným technologiemi z F1, si jsem jistý, že bude naše partnerství úspěšné."
Aston Martiny v barvách Hexisu tak příští sezonu již neuvidíme...
Tým Hexis letos vyhrál týmový titul, když nasazoval vozy Aston Martin GT1. Týmový šéf, Philippe Dumas, věří, že se změna vozu na McLaren vyplatí hlavně z dlouhodobého hlediska. "O tomto projektu jsme začali uvažovat na jaře, když byla představena GT3 verze MP4- 12C. Ve Wolkingu (vývojové centrum McLarenu, ponz. red.) jsmě měli jednání, ale bylo zřejmé, že vývoj vozu kategorie GT1 nebyl v plánech McLarenu. Vlastně jsem nikdy nepřestal doufat."
Příští rok se můžeme těšit na nové speciály v poli... (foto: f1news.cz)
"Zůstali jsme dále v kontaktu a párkrát se ještě potkali. Debut MP4-12C GT3 ve Spa ještě posílil mé přesvědčení. Už máme jasná pravidla [pro rok 2012], která slibují velmi vzrušující šampionát. Hodně výrobců, tunerů a týmů pracuje na svých projektech. Další velká oznámení jsou očekávána v následujících dvou týdnech. Jsme opravdu hrdí na to, že budeme jedni z prvních, kteří budou moci závodit s McLarenem 12C GT3 a na tuto novou výzvu se již těšíme," zakončil Dumas.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.