McLaren bude v příští sezoně GT World Championship reprentován týmem Hexis. Francouzský tým se rozhodl nasazovat MP4-12C.
Auto se stalo způsobilým pro tento šampionát díky technickým změnám, které dovolí účastnit se strojům specifikace GT3. V uplynulých dvou sezonách totiž mohla závodit pouze auta kategorie GT1. Šéf McLaren Group, Martin Whitmarsh, říká: "Jsem potěšen, že Hexis bude jezdit s 12C GT3 v roce 2012. McLaren podstoupil riskantní vývojový program v roce 2011 a jsme si jistí, že 12C GT3 bude nejspolehlivější, nejefektivnější a bude pro ně výhodné jet s tímto vozem v GTčkách."
"Vzhledem k tomu, že FIA GT World Championship pro rok 2012 příjme předpisy GT3, tak se nám naskytla možnost prezentovat se zde se současným týmem z této série, Hexisem. S inženýrskou podporou pro McLaren GT a autem prošpikovaným technologiemi z F1, si jsem jistý, že bude naše partnerství úspěšné."
Aston Martiny v barvách Hexisu tak příští sezonu již neuvidíme...
Tým Hexis letos vyhrál týmový titul, když nasazoval vozy Aston Martin GT1. Týmový šéf, Philippe Dumas, věří, že se změna vozu na McLaren vyplatí hlavně z dlouhodobého hlediska. "O tomto projektu jsme začali uvažovat na jaře, když byla představena GT3 verze MP4- 12C. Ve Wolkingu (vývojové centrum McLarenu, ponz. red.) jsmě měli jednání, ale bylo zřejmé, že vývoj vozu kategorie GT1 nebyl v plánech McLarenu. Vlastně jsem nikdy nepřestal doufat."
Příští rok se můžeme těšit na nové speciály v poli... (foto: f1news.cz)
"Zůstali jsme dále v kontaktu a párkrát se ještě potkali. Debut MP4-12C GT3 ve Spa ještě posílil mé přesvědčení. Už máme jasná pravidla [pro rok 2012], která slibují velmi vzrušující šampionát. Hodně výrobců, tunerů a týmů pracuje na svých projektech. Další velká oznámení jsou očekávána v následujících dvou týdnech. Jsme opravdu hrdí na to, že budeme jedni z prvních, kteří budou moci závodit s McLarenem 12C GT3 a na tuto novou výzvu se již těšíme," zakončil Dumas.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?