Ze startu týmu Marc VDS s vozy BMW v novém MS GT vozů plnánovaném na příští rok nic nebude. Belgický tým se po letošním finále v San Luis ze šampionátu stahuje.
Další těžká rána pro nové MS GT vozů od Stephana Ratela: Poté, co šéf SRO musel pustit své plány, podle kterých se mělo i v novém MS GT vozů jezdit s vozy kategorie GT1, k ledu, musel zrušit účast dalšího týmu. Tým Marc VDS, který podle Ratela projevil jako jeden z prvních zájem startovat s vozem kategorie GT3, se stahuje. Letos nejsilnější tým nasazující vozy Ford získal teprve před několika týdny v čínském Ordosu své první vítězství v hlavním závodu v MS GT1. Podle Ratela měl příští rok nasazovat speciály BMW.
Z toho tedy nic nebude. Týmový manažer, Bas Leinders, oznámil, že se tým bude soustředit na vytrvalostní závody podporované společností Blancpain, kde závodili s BMW již letos. "Koncentrovat se na boj o titul v tak náročné sérii jako Blancpain vytrvalostní série, není lehkým úkolem," říká Leinders.
"Jedinou cestou, jak být každý víkend konkurenceschopnými, je, že na tuto sérii zaměříme naši plnou pozornost. Z tohoto důvodu jsme museli učinit těžké rozhodnutí, že po dvou úspěšných letech vystoupíme z MS GT1," řekl dále Bas. Stejně jako nové MS GT vozů, tak i současné MS GT1, tak i Blancpain vytrvalostní závody se jedou pod záštitou SRO.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.