Ze startu týmu Marc VDS s vozy BMW v novém MS GT vozů plnánovaném na příští rok nic nebude. Belgický tým se po letošním finále v San Luis ze šampionátu stahuje.
Další těžká rána pro nové MS GT vozů od Stephana Ratela: Poté, co šéf SRO musel pustit své plány, podle kterých se mělo i v novém MS GT vozů jezdit s vozy kategorie GT1, k ledu, musel zrušit účast dalšího týmu. Tým Marc VDS, který podle Ratela projevil jako jeden z prvních zájem startovat s vozem kategorie GT3, se stahuje. Letos nejsilnější tým nasazující vozy Ford získal teprve před několika týdny v čínském Ordosu své první vítězství v hlavním závodu v MS GT1. Podle Ratela měl příští rok nasazovat speciály BMW.
Z toho tedy nic nebude. Týmový manažer, Bas Leinders, oznámil, že se tým bude soustředit na vytrvalostní závody podporované společností Blancpain, kde závodili s BMW již letos. "Koncentrovat se na boj o titul v tak náročné sérii jako Blancpain vytrvalostní série, není lehkým úkolem," říká Leinders.
"Jedinou cestou, jak být každý víkend konkurenceschopnými, je, že na tuto sérii zaměříme naši plnou pozornost. Z tohoto důvodu jsme museli učinit těžké rozhodnutí, že po dvou úspěšných letech vystoupíme z MS GT1," řekl dále Bas. Stejně jako nové MS GT vozů, tak i současné MS GT1, tak i Blancpain vytrvalostní závody se jedou pod záštitou SRO.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.