Jezdec týmu Young Driver Racing, Stefan Mücke, získal v Číně svoje první vítězství v MS GT1 vozů. To se mu navíc podařilo v hlavním závodu, v kvalifikačním obsadil druhé místo.
Čína je zemí zaslíbenou pro pilota GT vozů, Stefana Mückeho. Po 4 letech, kdy v Číně získal svoje premiérové vítězství s vozem GT (tehdy to bylo v Zhuhai s Lamborghini), dokázal tovární jezdec Aston Martinu vyhrát v Číně i svůj první závod v MS GT1 vozů. Jen pár hodin před svým premiérovým vítězstvím navíc 29letý jezdec získal s Aston Martinem DBR9 druhé místo v kvalifikačním závodu.
„Je to skvělý výsledek, se kterým jsme na takto zatáčkovité a krátké trati ani nepočítali,“ radoval se Berlíňan po vítězném projetí cílem závodu, který byl odstartován za safety carem a který dokončila pouze polovina z 18 startujících vozů.
„Nakonec zatáčkovitá trať našemu autu seděla. Nejtěžší bylo auto na mokré trati vůbec udržet. To se nám povedlo a navíc se k tomu přidala výtečná práce mechaniků v boxu. Poté, co jsme odstartovali za safety carem, tak po pouhém jednom kole musel zpět na trať. Zde zůstal dobrých 20 minut. V závodním rytmu jsem tak odjel pouze 5 kol.“
V celkovém hodnocení je Mücke s Turnerem na druhém místě, 11 bodů za vedoucí posádkou. V hodnocení týmů Young Driver Aston Martin vede. Kolegové Müller a Enge vyhráli kvalifikační závod a v hlavním obsadili místo druhé. Pro Mückeho znamenalo vítězství 7. vystoupení na stupně vítězů v MS GT1 vozů (doposud byl třikrát 2. a třikrát 3.).
„Moje šance na titul jsou před závěrečným závodem v Argentině dobré. Každopádně máme díky našemu úspěchu v Číně pro Argentinu zátěž ve voze o hmotnosti 55 kilogramů, což může udělat až vteřinu na kolo. Počkejme až, co se stane, všechno je možné.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?