Jezdec týmu Young Driver Racing, Stefan Mücke, získal v Číně svoje první vítězství v MS GT1 vozů. To se mu navíc podařilo v hlavním závodu, v kvalifikačním obsadil druhé místo.
Čína je zemí zaslíbenou pro pilota GT vozů, Stefana Mückeho. Po 4 letech, kdy v Číně získal svoje premiérové vítězství s vozem GT (tehdy to bylo v Zhuhai s Lamborghini), dokázal tovární jezdec Aston Martinu vyhrát v Číně i svůj první závod v MS GT1 vozů. Jen pár hodin před svým premiérovým vítězstvím navíc 29letý jezdec získal s Aston Martinem DBR9 druhé místo v kvalifikačním závodu.
„Je to skvělý výsledek, se kterým jsme na takto zatáčkovité a krátké trati ani nepočítali,“ radoval se Berlíňan po vítězném projetí cílem závodu, který byl odstartován za safety carem a který dokončila pouze polovina z 18 startujících vozů.
„Nakonec zatáčkovitá trať našemu autu seděla. Nejtěžší bylo auto na mokré trati vůbec udržet. To se nám povedlo a navíc se k tomu přidala výtečná práce mechaniků v boxu. Poté, co jsme odstartovali za safety carem, tak po pouhém jednom kole musel zpět na trať. Zde zůstal dobrých 20 minut. V závodním rytmu jsem tak odjel pouze 5 kol.“
V celkovém hodnocení je Mücke s Turnerem na druhém místě, 11 bodů za vedoucí posádkou. V hodnocení týmů Young Driver Aston Martin vede. Kolegové Müller a Enge vyhráli kvalifikační závod a v hlavním obsadili místo druhé. Pro Mückeho znamenalo vítězství 7. vystoupení na stupně vítězů v MS GT1 vozů (doposud byl třikrát 2. a třikrát 3.).
„Moje šance na titul jsou před závěrečným závodem v Argentině dobré. Každopádně máme díky našemu úspěchu v Číně pro Argentinu zátěž ve voze o hmotnosti 55 kilogramů, což může udělat až vteřinu na kolo. Počkejme až, co se stane, všechno je možné.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?