Jezdec týmu Young Driver Racing, Stefan Mücke, získal v Číně svoje první vítězství v MS GT1 vozů. To se mu navíc podařilo v hlavním závodu, v kvalifikačním obsadil druhé místo.
Čína je zemí zaslíbenou pro pilota GT vozů, Stefana Mückeho. Po 4 letech, kdy v Číně získal svoje premiérové vítězství s vozem GT (tehdy to bylo v Zhuhai s Lamborghini), dokázal tovární jezdec Aston Martinu vyhrát v Číně i svůj první závod v MS GT1 vozů. Jen pár hodin před svým premiérovým vítězstvím navíc 29letý jezdec získal s Aston Martinem DBR9 druhé místo v kvalifikačním závodu.
„Je to skvělý výsledek, se kterým jsme na takto zatáčkovité a krátké trati ani nepočítali,“ radoval se Berlíňan po vítězném projetí cílem závodu, který byl odstartován za safety carem a který dokončila pouze polovina z 18 startujících vozů.
„Nakonec zatáčkovitá trať našemu autu seděla. Nejtěžší bylo auto na mokré trati vůbec udržet. To se nám povedlo a navíc se k tomu přidala výtečná práce mechaniků v boxu. Poté, co jsme odstartovali za safety carem, tak po pouhém jednom kole musel zpět na trať. Zde zůstal dobrých 20 minut. V závodním rytmu jsem tak odjel pouze 5 kol.“
V celkovém hodnocení je Mücke s Turnerem na druhém místě, 11 bodů za vedoucí posádkou. V hodnocení týmů Young Driver Aston Martin vede. Kolegové Müller a Enge vyhráli kvalifikační závod a v hlavním obsadili místo druhé. Pro Mückeho znamenalo vítězství 7. vystoupení na stupně vítězů v MS GT1 vozů (doposud byl třikrát 2. a třikrát 3.).
„Moje šance na titul jsou před závěrečným závodem v Argentině dobré. Každopádně máme díky našemu úspěchu v Číně pro Argentinu zátěž ve voze o hmotnosti 55 kilogramů, což může udělat až vteřinu na kolo. Počkejme až, co se stane, všechno je možné.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?