Tým Münnich nezískal z víkendového závodu v Pekingu ani bod. Tím pádem přišel o všechny naděje na týmový i jezdecký titul. Šéf týmu, Rene Münnich, však ví, že alespoň místo v TOP3 je zajištěno.
Díky nulovému zisku z předposledního závodu sezony FIA GT1 v Pekingu se sen o titulu rozplynul. Saský tým, který do šampionátu nasazuje vozy Lamborghini Murcielago LP670 RS-V, po tomto víkendu přišel o možnost získat titul jak v týmech tak mezi jezdci. "V závěrečném závodu v San Luis nám už půjde jen o to, abychom dosáhli na umístění mezi nejlepšími třemi v obou šampionátech," říká šéf týmu Rene Münnich.
Mezi jezdci spadla dvojice Marc Basseng a Markus Winkelhock na místo třetí, na čelo však už ztrácí 30 bodů. Mezi týmy je Münnich až čtvrtý se ztrátou 62 bodů. Vůz 38, který mohl o titul bojovat, si v Číně připsal pouze 12. místo (kvalifikační závod) a odstoupení (závod). Kolegové, Nicky Pastorelli a Dominik Schwager, s číslem 38 byli 9. (kvalifikační závod) a v závodu také odstoupili.
Naopak ve druhém závodu v Číně se poprvé bodů dočkala druhá stáj týmu Münnich (Lamborghini-Team DKR). Švýcar Benjamin Leuenberger a Němec Manuel Lauck (startovní číslo 47) obsadili v hlavním závodu místo 9., a tak se mohli těšit ze zisku prvních dvou bodů. Týmoví kolegové, Němec Christopher Brück a Brit Jonathan Kennard, zůstali v hlavním závodu po hodinách stát v kačírku vedle tratě.
Pro mnichovskou stáj přitom víkend začal pátečními tréninky dobře. Také kvalifikační výsledek posádky Basseng/Winkelhock (4. místo) byl slibný. Duo se v kvalifikačním závodu dostalo již na druhou pozici, pak ale obdrželo penalizaci průjezdu boxy za incident během zastávky v boxech. Důvod penalizace? Jednomu mechanikovi upadla elektrická pistole na přišroubování kol. Když jí ze země sbíral, tak už auto opouštělo boxové stání, nicméně mechanik byl ještě v pracovní zóně. Penalizace vyústila v propad na dvanácté místo.
V závodu to pak bylo ještě horší. Ten byl napřed kvůli dešti odstartován za safety-carem, 2 kola po restartu měl vůz s číslem 38 pilotovaný Marcem Bassengem kolizi s jedním ze soupeřů a skončil mimo trať, to byl konec. "Naše vozy měly na trati v Pekingu se soupeři několik kolizí. To je k naštvání," říká týmový šéf Münnich.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.