Tým Münnich nezískal z víkendového závodu v Pekingu ani bod. Tím pádem přišel o všechny naděje na týmový i jezdecký titul. Šéf týmu, Rene Münnich, však ví, že alespoň místo v TOP3 je zajištěno.
Díky nulovému zisku z předposledního závodu sezony FIA GT1 v Pekingu se sen o titulu rozplynul. Saský tým, který do šampionátu nasazuje vozy Lamborghini Murcielago LP670 RS-V, po tomto víkendu přišel o možnost získat titul jak v týmech tak mezi jezdci. "V závěrečném závodu v San Luis nám už půjde jen o to, abychom dosáhli na umístění mezi nejlepšími třemi v obou šampionátech," říká šéf týmu Rene Münnich.
Mezi jezdci spadla dvojice Marc Basseng a Markus Winkelhock na místo třetí, na čelo však už ztrácí 30 bodů. Mezi týmy je Münnich až čtvrtý se ztrátou 62 bodů. Vůz 38, který mohl o titul bojovat, si v Číně připsal pouze 12. místo (kvalifikační závod) a odstoupení (závod). Kolegové, Nicky Pastorelli a Dominik Schwager, s číslem 38 byli 9. (kvalifikační závod) a v závodu také odstoupili.
Naopak ve druhém závodu v Číně se poprvé bodů dočkala druhá stáj týmu Münnich (Lamborghini-Team DKR). Švýcar Benjamin Leuenberger a Němec Manuel Lauck (startovní číslo 47) obsadili v hlavním závodu místo 9., a tak se mohli těšit ze zisku prvních dvou bodů. Týmoví kolegové, Němec Christopher Brück a Brit Jonathan Kennard, zůstali v hlavním závodu po hodinách stát v kačírku vedle tratě.
Pro mnichovskou stáj přitom víkend začal pátečními tréninky dobře. Také kvalifikační výsledek posádky Basseng/Winkelhock (4. místo) byl slibný. Duo se v kvalifikačním závodu dostalo již na druhou pozici, pak ale obdrželo penalizaci průjezdu boxy za incident během zastávky v boxech. Důvod penalizace? Jednomu mechanikovi upadla elektrická pistole na přišroubování kol. Když jí ze země sbíral, tak už auto opouštělo boxové stání, nicméně mechanik byl ještě v pracovní zóně. Penalizace vyústila v propad na dvanácté místo.
V závodu to pak bylo ještě horší. Ten byl napřed kvůli dešti odstartován za safety-carem, 2 kola po restartu měl vůz s číslem 38 pilotovaný Marcem Bassengem kolizi s jedním ze soupeřů a skončil mimo trať, to byl konec. "Naše vozy měly na trati v Pekingu se soupeři několik kolizí. To je k naštvání," říká týmový šéf Münnich.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.