Tým Münnich nezískal z víkendového závodu v Pekingu ani bod. Tím pádem přišel o všechny naděje na týmový i jezdecký titul. Šéf týmu, Rene Münnich, však ví, že alespoň místo v TOP3 je zajištěno.
Díky nulovému zisku z předposledního závodu sezony FIA GT1 v Pekingu se sen o titulu rozplynul. Saský tým, který do šampionátu nasazuje vozy Lamborghini Murcielago LP670 RS-V, po tomto víkendu přišel o možnost získat titul jak v týmech tak mezi jezdci. "V závěrečném závodu v San Luis nám už půjde jen o to, abychom dosáhli na umístění mezi nejlepšími třemi v obou šampionátech," říká šéf týmu Rene Münnich.
Mezi jezdci spadla dvojice Marc Basseng a Markus Winkelhock na místo třetí, na čelo však už ztrácí 30 bodů. Mezi týmy je Münnich až čtvrtý se ztrátou 62 bodů. Vůz 38, který mohl o titul bojovat, si v Číně připsal pouze 12. místo (kvalifikační závod) a odstoupení (závod). Kolegové, Nicky Pastorelli a Dominik Schwager, s číslem 38 byli 9. (kvalifikační závod) a v závodu také odstoupili.
Naopak ve druhém závodu v Číně se poprvé bodů dočkala druhá stáj týmu Münnich (Lamborghini-Team DKR). Švýcar Benjamin Leuenberger a Němec Manuel Lauck (startovní číslo 47) obsadili v hlavním závodu místo 9., a tak se mohli těšit ze zisku prvních dvou bodů. Týmoví kolegové, Němec Christopher Brück a Brit Jonathan Kennard, zůstali v hlavním závodu po hodinách stát v kačírku vedle tratě.
Pro mnichovskou stáj přitom víkend začal pátečními tréninky dobře. Také kvalifikační výsledek posádky Basseng/Winkelhock (4. místo) byl slibný. Duo se v kvalifikačním závodu dostalo již na druhou pozici, pak ale obdrželo penalizaci průjezdu boxy za incident během zastávky v boxech. Důvod penalizace? Jednomu mechanikovi upadla elektrická pistole na přišroubování kol. Když jí ze země sbíral, tak už auto opouštělo boxové stání, nicméně mechanik byl ještě v pracovní zóně. Penalizace vyústila v propad na dvanácté místo.
V závodu to pak bylo ještě horší. Ten byl napřed kvůli dešti odstartován za safety-carem, 2 kola po restartu měl vůz s číslem 38 pilotovaný Marcem Bassengem kolizi s jedním ze soupeřů a skončil mimo trať, to byl konec. "Naše vozy měly na trati v Pekingu se soupeři několik kolizí. To je k naštvání," říká týmový šéf Münnich.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.