Tým Münnich nezískal z víkendového závodu v Pekingu ani bod. Tím pádem přišel o všechny naděje na týmový i jezdecký titul. Šéf týmu, Rene Münnich, však ví, že alespoň místo v TOP3 je zajištěno.
Díky nulovému zisku z předposledního závodu sezony FIA GT1 v Pekingu se sen o titulu rozplynul. Saský tým, který do šampionátu nasazuje vozy Lamborghini Murcielago LP670 RS-V, po tomto víkendu přišel o možnost získat titul jak v týmech tak mezi jezdci. "V závěrečném závodu v San Luis nám už půjde jen o to, abychom dosáhli na umístění mezi nejlepšími třemi v obou šampionátech," říká šéf týmu Rene Münnich.
Mezi jezdci spadla dvojice Marc Basseng a Markus Winkelhock na místo třetí, na čelo však už ztrácí 30 bodů. Mezi týmy je Münnich až čtvrtý se ztrátou 62 bodů. Vůz 38, který mohl o titul bojovat, si v Číně připsal pouze 12. místo (kvalifikační závod) a odstoupení (závod). Kolegové, Nicky Pastorelli a Dominik Schwager, s číslem 38 byli 9. (kvalifikační závod) a v závodu také odstoupili.
Naopak ve druhém závodu v Číně se poprvé bodů dočkala druhá stáj týmu Münnich (Lamborghini-Team DKR). Švýcar Benjamin Leuenberger a Němec Manuel Lauck (startovní číslo 47) obsadili v hlavním závodu místo 9., a tak se mohli těšit ze zisku prvních dvou bodů. Týmoví kolegové, Němec Christopher Brück a Brit Jonathan Kennard, zůstali v hlavním závodu po hodinách stát v kačírku vedle tratě.
Pro mnichovskou stáj přitom víkend začal pátečními tréninky dobře. Také kvalifikační výsledek posádky Basseng/Winkelhock (4. místo) byl slibný. Duo se v kvalifikačním závodu dostalo již na druhou pozici, pak ale obdrželo penalizaci průjezdu boxy za incident během zastávky v boxech. Důvod penalizace? Jednomu mechanikovi upadla elektrická pistole na přišroubování kol. Když jí ze země sbíral, tak už auto opouštělo boxové stání, nicméně mechanik byl ještě v pracovní zóně. Penalizace vyústila v propad na dvanácté místo.
V závodu to pak bylo ještě horší. Ten byl napřed kvůli dešti odstartován za safety-carem, 2 kola po restartu měl vůz s číslem 38 pilotovaný Marcem Bassengem kolizi s jedním ze soupeřů a skončil mimo trať, to byl konec. "Naše vozy měly na trati v Pekingu se soupeři několik kolizí. To je k naštvání," říká týmový šéf Münnich.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.