Bas Leinders, jezdec týmu Ford Marc VDS, v letní přestávce nezahálel. Jeho cílem je zlepšit výkonnost v závěru sezony.
Pro Base Leinderse probíhá dosavadní sezona FIA GT1 jakkoliv jinak než optimálně. Šesté místo z hlavního závodu v Silverstone je pro dvojici Bas Leinders/Marc Hennerici dosavadním nejlepším výsledkem. V krátkém rozhovoru mluví Belgičan o závodu v Číně a také o tom, co dělal o dlouhé letní pauze.
Basi, jak jste trávil čas od cíle závodu v Le Castellet?
Po závodu na Paul Richard jsem odcestoval do Německa na Nürburgring, kde jsem pro belgickou televizi komentoval závod Formule 1. Poté jsem nastoupil do 24 hodinového závodu, který, ač jsme startovali z pole position, moc dobře nedopadl. Následně jsem si užil trošku volna, což bylo dobré, protože můj letošní program až do července byl velmi nabitý.
Co si myslíte o závodu v Ordosu, pro FIA GT1 je to nová trať?
Je dobře, že s našimi GT vozy do Číny jedeme. Doufám, že Čína zůstane v kalendáři i pro příští rok. Moc se tam těším.
Před námi jsou ještě dva nebo tři závody, co očekávate od zbytku sezony?
Chtěl bych dosáhnout na lepší než šesté místo, které je naším letošním dosavadním maximem. Až doposud to byla těžká sezona. Doufám, že se nám s Marcem podaří ještě zajet nějaký dobrý výsledek.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?