KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Jezdci Nissanu, Lucas Luhr a Michael Krumm, vyhráli kvalifikační závod ve francouzském Paul Ricard. Německá dvojice ve voze týmu JRM zvítězila s přehledem poté, co se do čela dostala díky zastávce v boxech.
Luhr stíhal svého kolegu z JRM, Petera Dumbrecka, během první poloviny závodu. Luhr zůstal na trati o kolo déle a také mechanikům týmu se zastávka u druhého vozu povedla o něco lépe, což vyústilo ve výměnu pozic obou GT-R.
Kolega Dumbrecka, Richard Westbrook, se pokusil na konci kola, kdy Krumm vyjížděl z boxů, na konci cílové rovinky zaútočit na svého týmového kolegu, ale Němec zůstal na vnitřní straně zatáčky a jeho atak odvrátil. Krumm poté dokázal Westbrookovi pomalu poodjíždět. Rychlost Richarda začala v poslední třetině závodu výrazně padat.
"Byl to neuvěřitelný obrat, chlapci v boxech odvedli skvělou práci. Já jsem poté měl problém s tím, abych dostal pneumatiky do optimální teploty. Richard toho využil, dojel mě a málem i předjel. Až do doby, než mu odešly pneumatiky, tak to byl velmi těžký závod," řekl po závodě vítěz Krumm.
Zpomalení Westbrooka v závěrečné fázi závodu využil Tomáš Enge na voze Aston Martin. Tomáš dokázal krásným předjížděcím manévrem v šikaně, která následuje po rovince Mistral, předjet Nissan GT-R v posledním kole a získal tak druhou pozici.
Odepsaných gum na voze Nissan dokázal využít i druhý Aston Martin týmu Young Driver AMR v rukou Stefana Mückeho, který předjel svého konkurenta v předposlední zatáčce závodu a zajistil, že na stupních vítězů stály oba vozy týmu Young Driver AMR.
Páté místo získala po skvělé druhé polovině závodu dvojice týmu Marc VDS na Fordu, Maxime Martin a Frederic Makowiecki.
Výsledky naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?