KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Jezdci Nissanu, Lucas Luhr a Michael Krumm, vyhráli kvalifikační závod ve francouzském Paul Ricard. Německá dvojice ve voze týmu JRM zvítězila s přehledem poté, co se do čela dostala díky zastávce v boxech.
Luhr stíhal svého kolegu z JRM, Petera Dumbrecka, během první poloviny závodu. Luhr zůstal na trati o kolo déle a také mechanikům týmu se zastávka u druhého vozu povedla o něco lépe, což vyústilo ve výměnu pozic obou GT-R.
Kolega Dumbrecka, Richard Westbrook, se pokusil na konci kola, kdy Krumm vyjížděl z boxů, na konci cílové rovinky zaútočit na svého týmového kolegu, ale Němec zůstal na vnitřní straně zatáčky a jeho atak odvrátil. Krumm poté dokázal Westbrookovi pomalu poodjíždět. Rychlost Richarda začala v poslední třetině závodu výrazně padat.
"Byl to neuvěřitelný obrat, chlapci v boxech odvedli skvělou práci. Já jsem poté měl problém s tím, abych dostal pneumatiky do optimální teploty. Richard toho využil, dojel mě a málem i předjel. Až do doby, než mu odešly pneumatiky, tak to byl velmi těžký závod," řekl po závodě vítěz Krumm.
Zpomalení Westbrooka v závěrečné fázi závodu využil Tomáš Enge na voze Aston Martin. Tomáš dokázal krásným předjížděcím manévrem v šikaně, která následuje po rovince Mistral, předjet Nissan GT-R v posledním kole a získal tak druhou pozici.
Odepsaných gum na voze Nissan dokázal využít i druhý Aston Martin týmu Young Driver AMR v rukou Stefana Mückeho, který předjel svého konkurenta v předposlední zatáčce závodu a zajistil, že na stupních vítězů stály oba vozy týmu Young Driver AMR.
Páté místo získala po skvělé druhé polovině závodu dvojice týmu Marc VDS na Fordu, Maxime Martin a Frederic Makowiecki.
Výsledky naleznete zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?