KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Jezdci Nissanu, Lucas Luhr a Michael Krumm, vyhráli kvalifikační závod ve francouzském Paul Ricard. Německá dvojice ve voze týmu JRM zvítězila s přehledem poté, co se do čela dostala díky zastávce v boxech.
Luhr stíhal svého kolegu z JRM, Petera Dumbrecka, během první poloviny závodu. Luhr zůstal na trati o kolo déle a také mechanikům týmu se zastávka u druhého vozu povedla o něco lépe, což vyústilo ve výměnu pozic obou GT-R.
Kolega Dumbrecka, Richard Westbrook, se pokusil na konci kola, kdy Krumm vyjížděl z boxů, na konci cílové rovinky zaútočit na svého týmového kolegu, ale Němec zůstal na vnitřní straně zatáčky a jeho atak odvrátil. Krumm poté dokázal Westbrookovi pomalu poodjíždět. Rychlost Richarda začala v poslední třetině závodu výrazně padat.
"Byl to neuvěřitelný obrat, chlapci v boxech odvedli skvělou práci. Já jsem poté měl problém s tím, abych dostal pneumatiky do optimální teploty. Richard toho využil, dojel mě a málem i předjel. Až do doby, než mu odešly pneumatiky, tak to byl velmi těžký závod," řekl po závodě vítěz Krumm.
Zpomalení Westbrooka v závěrečné fázi závodu využil Tomáš Enge na voze Aston Martin. Tomáš dokázal krásným předjížděcím manévrem v šikaně, která následuje po rovince Mistral, předjet Nissan GT-R v posledním kole a získal tak druhou pozici.
Odepsaných gum na voze Nissan dokázal využít i druhý Aston Martin týmu Young Driver AMR v rukou Stefana Mückeho, který předjel svého konkurenta v předposlední zatáčce závodu a zajistil, že na stupních vítězů stály oba vozy týmu Young Driver AMR.
Páté místo získala po skvělé druhé polovině závodu dvojice týmu Marc VDS na Fordu, Maxime Martin a Frederic Makowiecki.
Výsledky naleznete zde.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.