NAVARRA, KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Markus Winkelhock a Marc Basseng zvítězili v dnešním kvalifikačním závodu a ujali se tak průběžného vedení v šampionátu mezi jezdci.
Basseng v úvodní fázi závodu jezdil za druhým Lamborghini týmu All-Inkl pilotovaným Nickym Pastorellim, když se neustále snažil najít místo, kudy by svého kolegu předjel. Musel však počkat až do zastávek v boxech, kde za volant pustil svého kolegu, Marcuse Winkelhocka.
Dřívejší jezdec formule 1 a DTM zajel po výjezdu z boxů velmi rychlé kolo, což ho dostalo před kolegu Pastorelliho, Dominika Schwagera, když tato posádka zajela do boxů o kolo později. Winkelhock si navíc v čele vybudoval slušný náskok. Nicméně i v této fázi závodu byly Lamborghini na prvních dvou místech.
V zítřejším závodu však nemůžeme čekat první řadu kompletně v režii Lamborghini, protože posádka Pastorelli/Schwager dostala penalizaci pěti míst na startu za výměnu motoru. Ford GT40 týmu Marc VDS Ford posádky Maxime Martin a nováčka v sérii Bertranda Baguettea se také mohl zapojit do bojů o čelní příčky.
Martin do závodu odstartoval a pak na trati vydržel o tři kola déle než vedoucí Lamborghini. V boxech ale měla posádka problém s dveřmi jejich speciálu. Baguette se tak vrátil na dráhu na čtvrtém místě a do konce závodu dokázal získat jednu pozici.
Christian Hohenadel za volantem Aston Martinu týmu Hexis dojel na páté pozici za čtvrtým Jamiem Campbellem-Walterem na Nissanu týmu Sumo Power.
Ze začátku závodu si nevedla špatně ani Exim Corvette a Aston Martin týmu Hexis se startovním číslem 3. Nicméně Clivio Piccione zezadu narazil Corvette Mika Hezemanse a poškodil vozu záď. To vyústilo až v odstoupení tohoto speciálu a pro Piccioneho to znamenalo drive-through penalizaci.
Výsledky naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?