LE MANS: Výsledky kvalifikačních jízd

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.peugeot-sport.com
iM2 10. června 2011 12:21
Sdílej:

Kvalifikační jízdy, při kterých se šest prvních vozů vměstnalo do pěti desetin vteřiny, již zařadily 79. ročník závodu 24 hodin Le Mans do historie. Snaha o získání pole position byla během všech tří jízd zuřivá a je předzvěstí závodu, o jehož výsledku nelze vůbec spekulovat.

V sobotu se Peugeot č. 9 postaví na startu na třetí místo, hned za ním bude následovat Peugeot č. 8. Vůz č. 7 vyjede z šesté pozice. Na konci napínavé jízdy Druhý den kvalifikačních jízd začal podobně jako den předtím. Piloti Peugeot se v klidu připravovali na závod a srovnávali jednotlivé konfigurace mechanického a aerodynamického nastavení.  Stéphane Sarrazin a Marc Gené poté zrychlili tempo, zatímco posádka vozu č. 9 (Bourdais, Lamy, Pagenaud) se dál soustředila na seřízení. Vůz č. 8 (Sarrazin) a č. 7 (Gené) si na konci druhé kvalifikační jízdy vyměnili dočasnou pole position. Tohoto tak žádaného umístění se nakonec zmocnil Marcel Fasseler. Kompaktní startovní tabulka Během poslední kvalifikační jízdy se pořadí ještě změnilo, kdy Simona Pagenauda, který získal nejlepší čas ze všech Peugeotů (3:26,010) zastavil v posledním kole defekt pneumatiky. Franck Montagny, Nicolas Minassian a Stéphane Sarrazin s vozem č. 8 získali čtvrté místo a vůz č. 7 (Davidson, Gené, Wurz) šesté. První mezi soukromými účastníky byl tým Oreca Matmut, jehož Peugeot 908 HDi FAP obsadil sedmé místo. S šesti prvními vozy vměstnanými do pěti desetin vteřiny se očekávaných 250 000 návštěvníků v Le Mans a stovky milionů diváků u televizních obrazovek a internetu mohou těšit na 24 napínavých hodin plných akce a emocí. Olivier Quesnel, ředitel Peugeot Sport: „Vozy č. 7 a č. 8 vyrazily v čele a č. 9 byl na konci kousíček od vítězství. Všechny tři naše vozy měly u těchto neuvěřitelně napínavých jízd šanci. Naši piloti odvedli výbornou práci a jsou spokojení se seřízením svých vozů. Když se po šesti hodinách kvalifikací umístí šest prototypů na trati dlouhé 13 km v pěti desetinách vteřiny, je to ohromné! Při šestačtyřiceti auty rozhodl o pole position provoz na trati. Nabídli jsme úžasnou podívanou a přitom se nám podařilo dokončit pracovní program, pokud jde o seřízení a pneumatiky. Nesetkali jsme se s žádným problémem. Všichni pozorovatelé se při těchto vzrušujících kvalifikacích soustředili na výsledky, ale teď před sebou máme 24 hodin! V Le Mans rozhoduje především spolehlivost, správné tankování a strategie. Závod bude velmi napínavý.“ Výsledky  1. Audi R18 TDI č. 2: 3:25,738  2. Audi R18 TDI č. 1: 3:25,799  3. PEUGEOT 908 č. 9 (Pagenaud): 3:26,010  4. PEUGEOT 908 č. 8 (Sarrazin): 3:26,156  5. Audi R18 TDI č. 3: 3:26,165  6. PEUGEOT 908 č. 7 (Gené): 3:26,272  7. PEUGEOT 908 HDi FAP Oreca č. 10: 3:30,084.  8. Lola Toyota č. 12: 3:32,883  9. Pescarolo č. 16: 3:33,066 10. Lola Toyota č. 13: 3:34,573 Peugeot 908 HDi FAP v muzeu závodu 24 hodin Le Mans Peugeot ve čtvrtek při příležitosti tiskové konference Západního automobilového klubu (Automobile Club de l’Ouest - ACO), na které bylo oficiálně oznámeno mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA 2012, věnoval klubu ACO repliku vozu 908 HDi FAP, který v roce 2009 v Le Mans zvátězil. Důležité termíny Pátek 10. června (12:00): Tisková konference Peugeot Konference se bude konat v prostorách Peugeot v Parc du Raccordement za přítomnosti generálního ředitele značky Peugeot Vincenta Rambauda, dále Oliviera Quesnela a Bruna Famina. Přítomno bude rovněž všech 9 jezdců týmu. Sobota 11. června (12:10): předváděcí jízda EX1 Elektrický koncept Peugeot EX1, který získal řadu rekordů, se představí v rámci akce „Le Mans pro budoucnost“, kterou pořádá Automobile Club de l’Ouest. Sobota 11. června (12:45): piloti Peugeot z celého světa za volantem vozů RCZ Na třináctikilometrovou trať v Le Mans se vydá 10 Peugeotů RCZ, za jejichž volant usednou osobnosti a piloti z poboček Peugeot počínaje jezdci, kteří absolvují IRC i národní šampionáty ve vozech 207 Super 2000. Za povšimnutí stojí přítomnost rezervního pilota týmu Peugeot Sport Jean-Karla Vernayho, dále se představí například Thierry Neuville (Belgie/Lucembursko), Bruno Magalhaes (Portugalsko), Guy Wilks (Velká Británie), Laurent Reuche (Švýcarsko), Alex Hui (Čína) nebo Janos Toth (Maďarsko). Přenos závodu 24 hodin Le Mans – WEB TV Peugeot Sport Webová televize Peugeot, která poprvé vysílala v roce 2010, umožní i letos sledovat závod i ze zákulisí týmu Peugeot Total. K dispozici budou závěry ze zázemí, doplňování paliva, záběry z kamer ve vozech i celý průběh závodu, to vše v reálném čase a s komentářem ve francouzštině a v angličtině. Začátek v sobotu 11. června od 14:00. Zdroj: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.; Radka Matthey
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.