24 hodin LE MANS: Volné kvalifikační jízdy

Minassian/Montagny/Sarrazin
Minassian/Montagny/Sarrazin, foto: www.peugeot-sport.com
iM2 9. června 2011 12:05
Sdílej:

Šest hodin středečních jízd potvrdilo, že tento 79. ročník závodu 24 hodin Le Mans bude velmi náročný a se silnou konkurencí. Tým Peugeot Total se během oficiálního programu volných jízd snažil pracovat na seřízení všech tří vozů Peugeot 908.

Během první kvalifikační jízdy ukázal Stéphane Sarrazin část potenciálu celého týmu a s vozem č. 8 získal předběžnou pole position, s téměř vteřinovým předstihem před soupeři. Volné tréninkové jízdy Po povelu ke startu vyrazily všechny tři vozy Peugeot 908 na trať, každý se specifickým zadáním. Vše se točilo kolem hlavní otázky, a tou jsou pneumatiky. Díky efektivnímu základu, který byl definován při testovacím dni v dubnu, se dostaly všechny tři vozy Peugeot 908  do požadovaného stálého tempa. Peugeot č. 9 s časem 3:28,536, kterého dosáhl Sébastien Bourdais, skončil volné testovací jízdy na třetím místě, za ním dojel vůz č. 7 (Anthony Davidson). Peugeot č. 8 (Nicolas Minassian) skončil šestý, těsně před Peugeotem 908 HDi FAP týmu Oreca. Volné jízdy, při kterých se šest vozů srovnalo do 1,1 vteřiny, udaly tón letošnímu závodu 24 hodin Le Mans, který bude zřejmě velmi těsný. První kvalifikační jízdy: 908 č. 8 v dočasné pole position Tým Peugeot Total sice dodržoval technický plán svých tří vozů, ale v druhé části jízd se rozhodl vyrazit s vozem č. 8 do útoku. S blížící se poslední půlhodinou se Stéphane Sarrazin s časem 3:27,033 zmocnil pole position. Nikomu se už tento večer nepodařilo k jeho času přiblížit. Stéphane v Le Mans tedy získal pro Peugeot pátou pole position v řadě. Se dvěma dvouhodinovými jízdami, které jsou naplánovány na zítřejší večer, však není pořadí zdaleka jasné. Peugeot č. 7 skončil tyto jízdy na pátém místě, následován Peugeotem č. 8 na místě šestém. Bruno Famin, technický ředitel: „Trať byla při volných tréninkových jízdách špinavá a zelená, takže největší péči jsme věnovali pneumatikám a zásadním mechanickým a aerodynamickým seřízením. Při kvalifikacích jsme se řídili stanoveným programem. Všechno probíhalo, jak mělo, takže jsme se mohli na konci jízd víc rozjet. Pořadí není zdaleka ještě konečné, zítra nás čekají čtyři hodiny kvalifikačních jízd, ale to, co jsme chtěli udělat, jsme zvládli!“ č. 8: Nicolas Minassian (FRA) – Franck Montagny (FRA) – Stéphane Sarrazin (FRA) Umístění: 1. – 3:27,033, čas dosáhl Stéphane Sarrazin. Stéphane Sarrazin: „Měl jsem důvěru týmu a dostal jsem možnost zabojovat o pole position. Pochopitelně je to dočasné umístění, ale mám z toho radost. Máme za sebou úspěšný první pracovní den, Nicolas Minassian odjel dlouhé úseky a Franck Montagny piloval nastavení. Pro závod máme dobrý základ.“ č. 7: Anthony Davidson (GBR) – Marc Gené (ESP) – Alexander Wurz (AUT) Umístění: 5. – 3:28,796, čas dosáhl Alexander Wurz. Marc Gené: „Nezajel jsem čisté kolo jízdu, v rychlém kole mě zastavila nehoda. Máme před sebou dvě zítřejší jízdy, kdy se pokusíme si svou pozici vylepšit. Jen doufám, že negativně nezasáhne počasí.“ č. 9: Sébastien Bourdais (FRA) - Pedro Lamy (POR) – Simon Pagenaud (FRA) Umístění: 6. – 3:29,466, čas dosáhl Sébastien Bourdais. Simon Pagenaud: „Celkově je to dobrý výsledek. Pokud jde o nás, na kvalifikaci jsme se pořádně nesoustředili. Máme bezproblémové auto pro závod, což je základ. Jet večer je vždycky důležité, je dobře se moci navyknout na rychlou jízdu při slabém světle.“ Výsledky  1. PEUGEOT 908 č. 8 (Sarrazin): 3:27,033  2. Audi R18 TDI č. 2: 3:27,939  3. Audi R18 TDI č. 1: 3:27,949  4. Audi R18 TDI č. 3: 3:28,301  5. PEUGEOT 908 č. 7 (Wurz): 3:28,796  6. PEUGEOT 908 č. 9 (Bourdais): 3:29,466  7. PEUGEOT 908 HDi FAP Oreca č. 10: 3:30,084  8. Pescarolo Judd č. 16: 3:35,456  9. Lola Toyota č. 12: 3:37,404 10. Lola Toyota č. 13: 3:38,111 Tisková zpráva: PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.; Radka Matthey
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.