PORTIMAO, ZÁVOD; Tým JR Motorsports si připsal i druhé vítězství víkendu, když dvojice Lucas Luhr a Michael Krumm s přehledem zvítězila. Jejich týmové kolegy, Richarda Westbrooka a Petera Dumbrecka přibrzdily problémy s převodovkou.
Až do výše zmíněných technických problémů jezdily oba Nissany na prvních dvou místech. Tato dominance trvala zhruba v průběhu prvního stintu, jenže jak se přiblížily zastávky v boxech, tak bylo jasné, že vůz s číslem 22 má technické problémy.
Dumbreck, jedoucí ještě v té chvíli na první pozici, před sebe okamžitě pustil týmového kolegu Krumma. Tým JR doufal, že by mohl vůz závod alespoň dokončit, ale i to se nestalo. Brit nedlouho poté odstavil svůj Nissan GR-R vedle tratě.
Krumm tak měl rázem pohodlný 5s náskok, který posádka udržela až do cíle a získal tak letošní první vítězství pro Nissan v hlavním závodě. Druhé místo obsadil Aston Martin stáje Young Driver pilotovaný posádkou Stefan Mücke a Darren Turner.
Jezdci Aston Martinu se dostali před Nissan týmu Sumo Power posádky Jamie Campbell-Walter/David Brabham v boxech. Na Turnera v závěru závodu zle dotíral David Bradham, ale před Aston Martin se dostat nedokázal. Těsně pod stupni vítězů závod dokončilo Lamborghini týmu All-Inkl posádky Dominik Schwager/Nicky Pastorelli.
Zpočátku jezdila obě Lamba spolu, ale Markus Winkelhock zůstal na trati docela dlouho a to se mu a týmovému kolegovi, Marcu Bassengovi, nevyplatilo. Po zastávce totiž spadli až za Lamborghini týmu Swiss racing posádky Wendlinger/Kox.
Marc Basseng navíc na trati nedokázal za svými zády udržet Ford týmu Marc VDS a Bas Leinders ho přejel. Body za sedmé místo brala posádka Ricardo Zonta/Enrique Bernoldi s dalším Nissanem týmu Sumo Power.
Kompletní výsledky naleznete zde.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?