PORTIMAO, ZÁVOD; Tým JR Motorsports si připsal i druhé vítězství víkendu, když dvojice Lucas Luhr a Michael Krumm s přehledem zvítězila. Jejich týmové kolegy, Richarda Westbrooka a Petera Dumbrecka přibrzdily problémy s převodovkou.
Až do výše zmíněných technických problémů jezdily oba Nissany na prvních dvou místech. Tato dominance trvala zhruba v průběhu prvního stintu, jenže jak se přiblížily zastávky v boxech, tak bylo jasné, že vůz s číslem 22 má technické problémy.
Dumbreck, jedoucí ještě v té chvíli na první pozici, před sebe okamžitě pustil týmového kolegu Krumma. Tým JR doufal, že by mohl vůz závod alespoň dokončit, ale i to se nestalo. Brit nedlouho poté odstavil svůj Nissan GR-R vedle tratě.
Krumm tak měl rázem pohodlný 5s náskok, který posádka udržela až do cíle a získal tak letošní první vítězství pro Nissan v hlavním závodě. Druhé místo obsadil Aston Martin stáje Young Driver pilotovaný posádkou Stefan Mücke a Darren Turner.
Jezdci Aston Martinu se dostali před Nissan týmu Sumo Power posádky Jamie Campbell-Walter/David Brabham v boxech. Na Turnera v závěru závodu zle dotíral David Bradham, ale před Aston Martin se dostat nedokázal. Těsně pod stupni vítězů závod dokončilo Lamborghini týmu All-Inkl posádky Dominik Schwager/Nicky Pastorelli.
Zpočátku jezdila obě Lamba spolu, ale Markus Winkelhock zůstal na trati docela dlouho a to se mu a týmovému kolegovi, Marcu Bassengovi, nevyplatilo. Po zastávce totiž spadli až za Lamborghini týmu Swiss racing posádky Wendlinger/Kox.
Marc Basseng navíc na trati nedokázal za svými zády udržet Ford týmu Marc VDS a Bas Leinders ho přejel. Body za sedmé místo brala posádka Ricardo Zonta/Enrique Bernoldi s dalším Nissanem týmu Sumo Power.
Kompletní výsledky naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.