Nový VW Sharan a Touran přijíždějí do ČR

Martin Javůrek, 15. října 2010, 13:00 Google+

Volkswagen pokračuje v modelové ofenzívě i letošní rok a uvádí na trh hned dvě novinky ze segmentu rodinných vozů. První je Touran, který je ale doslova zastíněn novým Sharanem, který přichází na trh v podstatě po 15 letech výroby toho původního.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sharan

Sharan | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Určitě nezůstane bez povšimnutí, že automobily jsou takřka k nerozeznání, což je ale záměr Volkswagenu, který sjednocuje design všech svých vozů, aby na silnici bylo ihned zřejmé, s kým máte tu čest. Oba modely jsou větší než předchůdci, na délku měří Touran 4,4 metru a Sharan 4,85 metru, což je o 22 cm více než poslední generace. Rovněž objemy zavazadelníku povyrostly, a to až na 1989 resp. 2430 litrů.

Hlavní změnu oproti minulé generaci Sharanu však představují boční dveře, které jsou posuvné a za příplatek mohou být vybaveny i elektrickým pohonem.

Obě novinky rovněž disponují pokročilými technologiemi a spoustou nových prvků bezpečnostní a komfortní výbavy, mezi kterými nechybí adaptivní dálkové světlomety, které automaticky upravují kužel tak, aby nedošlo k oslňování protijedoucích řidičů, nebo parkovací asistent Park Assist 2.0, který umí zaparkovat sám nejen podélně, ale i příčně.

Pro zákazníky Touranu připravil koncern hned šestici motorizací. Základ nabídky tvoří benzínová dvanáctistovka TSI o výkonu 105 koní. Nejslabší diesel 1.6 TDI a technologií Bluemotion se chlubí totožným výkonem a navíc přidává bezkonkurenční spotřebu paliva 4,6 litru, která je dokonce nejlepší mezi sedmimístnými MPV vozy.

Větší bráška Sharan přijíždí na trh se známými motorizacemi 2.0 TDI ve dvou výkonových provedeních (140 a 170 koní) a benzínovými jednotkami 1.4 a 2.0 TSI o výkonu 150 resp. 200 koní. 

Ceny startují na 483 200 Kč za model VW Touran s motorem 1.2 TSI a 659 600 Kč za Sharan osazený benzínovou čtrnáctistovkou.

Vytisknout

Diskuze: Nový VW Sharan a Touran přijíždějí do ČR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Škoda

Škoda údajně musí z nařízení koncernu ořezat výbavu svých modelů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud