Young Driver AMR je připraven na druhý ročník

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 8. února 2011 11:52
Sdílej:

Po úspěšném vystoupení týmu Young Driver AMR v premiérové sezóně FIA GT1 World Championship německá stáj hlásí, že je ve druhém ročníku připravena bojovat o titul mistra světa. Young Driver AMR se v letošní sezóně bude opět spoléhat na dva britské vozy Aston Martin DBR9.

„Naše první sezóna v GT1 World byla velmi úspěšná, když jsme se radovali celkem z tří vítězství a naši jezdci bojovali až do posledního závodu o celkový triumf. To jsou všechno velmi silné základy, na kterých budeme stavět v průběhu naší druhé sezóny ve světovém šampionátu vozů GT1. V současné době probíhají poslední jednání okolo jezdeckých sestav. Myslím, že již brzy oznámíme jména našich pilotů,“ řekl šéf týmu Young Driver AMR Hardy Fischer, který již v průběhu ledna potvrdil na místo jednoho z jezdců Čecha Tomáše Engeho. „Během první sezóny s vozy Aston Martin DBR9 jsme se toho mnoho naučili a naším cílem pro nadcházející sezónu je jednoznačně titul. Premiérová sezóna FIA GT1 World vyvolala po celém světě velké nadšení a zapálení fanoušků pro tuto vrcholovou disciplínu. Proto se i letos můžeme těšit na napínavé závody s početným startovním polem.“ Druhá sezóna FIA GT1 World Championship začíná jíž 25. března na supermoderním okruhu v Abu Dhabi. Přípravy německého týmu Young Driver AMR jsou proto v plném proudu. „Před třemi týdny jsme teprve dostali naše dva vozy Aston Martin DBR9, které pluly z posledního podniku z Argentiny. Naši mechanici se ihned pustili do repasí vozů, protože za méně než tři týdny budou závodní speciály odeslány do Abu Dhabi,“ popsal řešení logistiky šampionátu GT1 World Fischer. Kalendář druhého ročníku FIA GT1 Wolrd tvoří deset podniků. Účastníci šampionátu navštíví nejen Brazílii, Argentinu, Velkou Británii nebo Francii, ale nově také Čínu. Pro německou stáj Young Driver AMR bude vrcholem sezony domácí závod na okruhu Sachsenring 15. května. „Kalendář světových gétéček je pro rok 2011 velmi vzrušující a už nyní se moc těšíme na domácí trať Sachsenring,“ dodal Hardy Fischer. Změna pravidel FIA GT1 World Championship 2011: V loňském roce byl počet sad pneumatik na závodní víkend omezen na čtyři. Pro nadcházející sezónu vzroste tento počet na šest, což by mělo jednotlivým vozům a jezdcům umožnit absolvování většího počtu kol ve volných trénincích. Týmy však budou muset použít dvě nové sady ve volných trénincích, přičemž jim zbytou čtyři nové pro kvalifikaci a dva šedesátiminutové závody. Podstatných změn doznají také váhové handicapy. Organizátor závodů FIA GT1 World Championship snížil zátěž, která se uděluje vozům pro následující podnik, za vítězství v hlavním závodě, naopak vozy budou váhově penalizovány také za vítězství v kvalifikačním závodě. Vítěz získá místo 40 kilogramů pro nadcházející podnik pouze třicet. Vůz na druhém místě 20 kg, třetí 10 kg a čtvrtý 5 kg. Naopak od šestého do osmého místa bude závodním speciálům ubráno 5 kg, 10 kg a 20kg zátěže. Od devátého místa níže to bude kilogramů třicet. V kvalifikačním závodě budou „odměněni“ první dva v cíli a to 10 kg, respektive 5 kg. Naopak devátému bude 5kg z aktuální hmotnosti odebráno a všem od desátého místa dozadu pak kilogramů deset. Váhové handicapy z kvalifikačního závodu nebudou aplikovány již v hlavním závodě, ale až na dalším podniku. Změny se také dotknou bodovacího systému. Bodování hlavního závodu zůstane bez změn, tedy 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. V kvalifikačním závodě však nebudou bodovat první tři, ale rovnou prvních šest jezdců systémem 8-6-4-3-2-1. KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2011:  25-26/03     Yas Marina     Abu Dhabi  09-10/04     Zolder     Belgie  07-08/05     Algarve     Portugalsko  14-15/05     Sachsenring     Německo  04-05/06     Silverstone      Velká Británie  02-03/07     Navarra     Španělsko  16-17/07     Paul Ricard     Francie  03-04/09     Ordos     Čína  22-23/10     Interlagos      Brazílie  05-06/11     San Luis     Argentina tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.