Young Driver AMR je připraven na druhý ročník

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 8. února 2011 11:52
Sdílej:

Po úspěšném vystoupení týmu Young Driver AMR v premiérové sezóně FIA GT1 World Championship německá stáj hlásí, že je ve druhém ročníku připravena bojovat o titul mistra světa. Young Driver AMR se v letošní sezóně bude opět spoléhat na dva britské vozy Aston Martin DBR9.

„Naše první sezóna v GT1 World byla velmi úspěšná, když jsme se radovali celkem z tří vítězství a naši jezdci bojovali až do posledního závodu o celkový triumf. To jsou všechno velmi silné základy, na kterých budeme stavět v průběhu naší druhé sezóny ve světovém šampionátu vozů GT1. V současné době probíhají poslední jednání okolo jezdeckých sestav. Myslím, že již brzy oznámíme jména našich pilotů,“ řekl šéf týmu Young Driver AMR Hardy Fischer, který již v průběhu ledna potvrdil na místo jednoho z jezdců Čecha Tomáše Engeho. „Během první sezóny s vozy Aston Martin DBR9 jsme se toho mnoho naučili a naším cílem pro nadcházející sezónu je jednoznačně titul. Premiérová sezóna FIA GT1 World vyvolala po celém světě velké nadšení a zapálení fanoušků pro tuto vrcholovou disciplínu. Proto se i letos můžeme těšit na napínavé závody s početným startovním polem.“
Druhá sezóna FIA GT1 World Championship začíná jíž 25. března na supermoderním okruhu v Abu Dhabi. Přípravy německého týmu Young Driver AMR jsou proto v plném proudu. „Před třemi týdny jsme teprve dostali naše dva vozy Aston Martin DBR9, které pluly z posledního podniku z Argentiny. Naši mechanici se ihned pustili do repasí vozů, protože za méně než tři týdny budou závodní speciály odeslány do Abu Dhabi,“ popsal řešení logistiky šampionátu GT1 World Fischer. Kalendář druhého ročníku FIA GT1 Wolrd tvoří deset podniků. Účastníci šampionátu navštíví nejen Brazílii, Argentinu, Velkou Británii nebo Francii, ale nově také Čínu. Pro německou stáj Young Driver AMR bude vrcholem sezony domácí závod na okruhu Sachsenring 15. května. „Kalendář světových gétéček je pro rok 2011 velmi vzrušující a už nyní se moc těšíme na domácí trať Sachsenring,“ dodal Hardy Fischer.
Změna pravidel FIA GT1 World Championship 2011: V loňském roce byl počet sad pneumatik na závodní víkend omezen na čtyři. Pro nadcházející sezónu vzroste tento počet na šest, což by mělo jednotlivým vozům a jezdcům umožnit absolvování většího počtu kol ve volných trénincích. Týmy však budou muset použít dvě nové sady ve volných trénincích, přičemž jim zbytou čtyři nové pro kvalifikaci a dva šedesátiminutové závody. Podstatných změn doznají také váhové handicapy. Organizátor závodů FIA GT1 World Championship snížil zátěž, která se uděluje vozům pro následující podnik, za vítězství v hlavním závodě, naopak vozy budou váhově penalizovány také za vítězství v kvalifikačním závodě. Vítěz získá místo 40 kilogramů pro nadcházející podnik pouze třicet. Vůz na druhém místě 20 kg, třetí 10 kg a čtvrtý 5 kg. Naopak od šestého do osmého místa bude závodním speciálům ubráno 5 kg, 10 kg a 20kg zátěže. Od devátého místa níže to bude kilogramů třicet. V kvalifikačním závodě budou „odměněni“ první dva v cíli a to 10 kg, respektive 5 kg. Naopak devátému bude 5kg z aktuální hmotnosti odebráno a všem od desátého místa dozadu pak kilogramů deset. Váhové handicapy z kvalifikačního závodu nebudou aplikovány již v hlavním závodě, ale až na dalším podniku. Změny se také dotknou bodovacího systému. Bodování hlavního závodu zůstane bez změn, tedy 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. V kvalifikačním závodě však nebudou bodovat první tři, ale rovnou prvních šest jezdců systémem 8-6-4-3-2-1.
KALENDÁŘ FIA GT1 WORLD CHAMPIONSHIP 2011:  25-26/03     Yas Marina     Abu Dhabi
 09-10/04     Zolder     Belgie  07-08/05     Algarve     Portugalsko  14-15/05     Sachsenring     Německo  04-05/06     Silverstone      Velká Británie  02-03/07     Navarra     Španělsko  16-17/07     Paul Ricard     Francie
 03-04/09     Ordos     Čína  22-23/10     Interlagos      Brazílie  05-06/11     San Luis     Argentina
tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.