Kalendáří FIA GT1 na sezonu 2011 zveřejněn

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BMS Scuderia Italia
iM2 18. prosince 2010 22:04
Sdílej:

Kalendáře pro FIA GT1 a FIA GT3 Evropský šampionát byly zveřejněny FIA World Motor Sport Councilem. V kalendářích se objevily i klíčové trhy pro výrobce luxusních vozů – Čína (GT1) a Rusko (GT3). Ani jedna série bohužel nezavítá do Brna!

Po velkém úspěchu z letošní sezony bude i v sezoně 2011 sezona vozů GT1 začínat v Abú Dhabí na konci března. Stejně jako závod ve Spojených arabských emirátech se můžeme těšit i na další závody, které jsme mohli vidět už letos – jedná se o závody v Algarve, Silverstonu, Navarře, Paul Ricardu a San Luis. Pro nás je však špatnou zprávou, že Brno v kalendáři nefiguruje. Naopak se můžeme těšit na čtyři nové tratě. Jedná se o Zolder (Belgie), Sachsenring* (Německo), Curitibu (Brazílie) a na začátku září se pojede v Číně na místním okruhu Ordos International Circuit. Stephane Ratel, promotér seriálu, k tomu říká: „Dnes jsme zveřejnili kalendáře pro dvě hlavní mezinárodní GT série na světě. Tento rok jsme mohli vidět, jak se seriál MS FIA GT1 stal realitou a pro rok 2011 máme na čem stavět. Přidali jsme závod v Asii, jeden v Evropě, Jižní Americe a na Středním východě. Čína je velmi důležitým trhem pro výrobce luxusních a sportovních vozů. Našim dalším krokem by eventuálně mohlo být, že bychom měli závod na každém kontinentě.“ 2011 FIA GT1 World Championship: 26. března                 SAE                          Abú Dhabí 10. dubna                  Belgie                     Zolder 8. května                    Portugalsko           Algarve 15. května*                Německo*             Sachsenring* 5. června                    Velká Británie       Silverstone 3. července               Španělsko             Navarra 17. července             Francie                   Paul Ricard 4. září                         Čína                        Ordos 23. října                     Brazílie                    Curitiba 6. listopadu              Argentina                San Luis *čeká na potvrzení 2011 FIA GT3 European Championship: 8. května                  Portugalsko              Algarve                                   5. června                  Velká Británie           Silverstone                 3. července             Španělsko                 Navarra 17. července           Francie                       Paul Ricard 21. srpna                 Rusko                        Smolensk 16. října                   Nizozemsko              Zandvoort
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.