NAVARRA ZÁVOD; Duo jezdců Lamborghini týmu Reiter, Ricardo Zonta a Frank Kechele, dokázalo při posledním evropském závodu šampionátu FIA GT1 v Navařře získat vítězný double. Černé Lamborghini Murcielago GT1 opanovalo po kvalifikačním závodu i závod pohárový.
Jejich jízda za vítězstvím v pohárovém závodu byla podobně dominantní jako v dopoledním kvalifikačním závodu. Černý stroj Lamborghini Murcielago R-SV projel vítězně podruhé v jednom dni cílem, tentokrát s náskokem 12s na nejbližšího rivala.
„Cítil jsem hned po usednutí do auta na začátku víkendu, že je hodně rychlé a velmi jednoduše se bude ovládat. Neudělali jsme žádnou chybu, a tak si odvážíme vítězný double,“ shrnul stručně veleúspěšný víkend týmu Reiter Zonta.
Druhý dojel do cíle Aston Martin týmu Hexis pilotů Frederica Makowieckiho a Yanna Clairaye. Velkou měrou se na tomto výsledku podílel Makowiecki, který během první kola poskočil z devátého místa na startu na místo čtvrté a za další tři kola už byl druhý.
Jamie Campbell-Walter byl další jezdec, kterému se vyvedl start, jezdec týmu Sumo Power na voze Nissan startoval z pátého místa a po prvním kole byl druhý. Na chvíli se sice Jamie ve svém stintu propadl až na místo čtvrté, ale kolegovi Warrenu Hughesovi už předával z místa třetího.
Warren odolával velkému tlaku ze strany Tomáše Engeho ze stáje Young Driver AMR na dalším Aston Martinu. Český jezdec nakonec nedokázal Brita v Nissanu předjet, a tak pódium získali jezdci stáje Sumo Power.
Jezdci stáje Vitaphone na Maserati MC12, Andrea Bertolini a Michael Bartels, získali další body, které jim bohatě stačili k udržení se ve vedení průběžného hodnocení mezi jezdci. Jejich nejbližší rival v tabulce, Thomas Mutsch (Matech Ford) musel odstoupit po kolizi s Corvette Alexe Margaritise. Thomas Mutsch se pokoušel o stíhací jízdu, protože jeho kolega, Richard Westbrook, se v chaotickém první kole roztočil a spadl až na samý závěr pole.
Výsledky naleznete zde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?