NAVARRA ZÁVOD; Duo jezdců Lamborghini týmu Reiter, Ricardo Zonta a Frank Kechele, dokázalo při posledním evropském závodu šampionátu FIA GT1 v Navařře získat vítězný double. Černé Lamborghini Murcielago GT1 opanovalo po kvalifikačním závodu i závod pohárový.
Jejich jízda za vítězstvím v pohárovém závodu byla podobně dominantní jako v dopoledním kvalifikačním závodu. Černý stroj Lamborghini Murcielago R-SV projel vítězně podruhé v jednom dni cílem, tentokrát s náskokem 12s na nejbližšího rivala.
„Cítil jsem hned po usednutí do auta na začátku víkendu, že je hodně rychlé a velmi jednoduše se bude ovládat. Neudělali jsme žádnou chybu, a tak si odvážíme vítězný double,“ shrnul stručně veleúspěšný víkend týmu Reiter Zonta.
Druhý dojel do cíle Aston Martin týmu Hexis pilotů Frederica Makowieckiho a Yanna Clairaye. Velkou měrou se na tomto výsledku podílel Makowiecki, který během první kola poskočil z devátého místa na startu na místo čtvrté a za další tři kola už byl druhý.
Jamie Campbell-Walter byl další jezdec, kterému se vyvedl start, jezdec týmu Sumo Power na voze Nissan startoval z pátého místa a po prvním kole byl druhý. Na chvíli se sice Jamie ve svém stintu propadl až na místo čtvrté, ale kolegovi Warrenu Hughesovi už předával z místa třetího.
Warren odolával velkému tlaku ze strany Tomáše Engeho ze stáje Young Driver AMR na dalším Aston Martinu. Český jezdec nakonec nedokázal Brita v Nissanu předjet, a tak pódium získali jezdci stáje Sumo Power.
Jezdci stáje Vitaphone na Maserati MC12, Andrea Bertolini a Michael Bartels, získali další body, které jim bohatě stačili k udržení se ve vedení průběžného hodnocení mezi jezdci. Jejich nejbližší rival v tabulce, Thomas Mutsch (Matech Ford) musel odstoupit po kolizi s Corvette Alexe Margaritise. Thomas Mutsch se pokoušel o stíhací jízdu, protože jeho kolega, Richard Westbrook, se v chaotickém první kole roztočil a spadl až na samý závěr pole.
Výsledky naleznete zde.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.