NAVARRA KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Lamborghini týmu Reiter, které pilotuje dvojice Frank Kechele a Ricardo Zonta, dominovalo v dnešním kvalifikačním závodů na okruhu Navarra v rámci FIA GT1 World Championship.
Kechele zužitkoval pole-position, které včera vybojoval Zonta, ve vedení v závodu. Na druhého Nica Verdoncka na Maserati týmu Hegersport si dokonce vypracoval náskok. Kecheleho náskok se před zastávkami v boxech v půlce hodinového závodu vyšplhal až na sedm sekund. Zonta se po převzetí auta objevil jen pár sekund před Alessandrem Pierem Guidim, který předjel Verdoncka. Nicméně Brazilec byl schopen zbytku pole zase poodjet. Bývalý jezdec F1 cílem projel s náskokem 3,5s. Kechele k tomu řekl: „Měl jsem dobrý start. Lambo má dobrou akceleraci, takže bylo vcelku jednoduché udržet si vedení. Na začátku jsem se snažil zajet několik solidních kol a pak už jen pošetřit auto.“ Tým Marc VDS Ford si zajistil nejlepší umístění v sezoně, když jeho jezdci Bas Leinders a Maxime Martin dojeli jako třetí. Martin projel pod cílovou vlajkou jen desetinu před Neelem Janim, který se střídá s Nicolasem Armindem. Vedoucí jezdci šampionátu Andrea Bertolini a Michael Bartels startovali až ze sedmé příčky a dojeli s jejich Maserati týmu Vitaphone také sedmí.
Výsledky naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?