NAVARRA KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Lamborghini týmu Reiter, které pilotuje dvojice Frank Kechele a Ricardo Zonta, dominovalo v dnešním kvalifikačním závodů na okruhu Navarra v rámci FIA GT1 World Championship.
Kechele zužitkoval pole-position, které včera vybojoval Zonta, ve vedení v závodu. Na druhého Nica Verdoncka na Maserati týmu Hegersport si dokonce vypracoval náskok. Kecheleho náskok se před zastávkami v boxech v půlce hodinového závodu vyšplhal až na sedm sekund. Zonta se po převzetí auta objevil jen pár sekund před Alessandrem Pierem Guidim, který předjel Verdoncka. Nicméně Brazilec byl schopen zbytku pole zase poodjet. Bývalý jezdec F1 cílem projel s náskokem 3,5s. Kechele k tomu řekl: „Měl jsem dobrý start. Lambo má dobrou akceleraci, takže bylo vcelku jednoduché udržet si vedení. Na začátku jsem se snažil zajet několik solidních kol a pak už jen pošetřit auto.“ Tým Marc VDS Ford si zajistil nejlepší umístění v sezoně, když jeho jezdci Bas Leinders a Maxime Martin dojeli jako třetí. Martin projel pod cílovou vlajkou jen desetinu před Neelem Janim, který se střídá s Nicolasem Armindem. Vedoucí jezdci šampionátu Andrea Bertolini a Michael Bartels startovali až ze sedmé příčky a dojeli s jejich Maserati týmu Vitaphone také sedmí.
Výsledky naleznete zde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?