Enge se chce rozloučit s Evropou body

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 23. října 2010 11:07
Sdílej:

O nadcházejícím víkendu 22. až 24. října 2010 se mistrovství světa vozů GT1 rozloučí se starým kontinentem závodem na novém španělském okruhu Navarra. Posádka ve složení Tomáš Enge - Darren Turner myslí po nepříliš vydařeném závodě v Portugalsku opět na přední příčky výsledkových listin.

Osmým podnikem se s evropským kontinentem rozloučí světový šampionát vozů GT1. Po posledním závodě na portugalském okruhu Algarve se týmy vydaly na severovýchod Španělska, kde je čeká zbrusu nová trať Navarra. Areál otevřený letos v červnu nabídne jezdcům téměř čtyři kilometry dlouhý okruh plný technických pasáží. Po nadcházejícím víkendu čeká týmy přesun do Jižní Ameriky, kde se uskuteční poslední dva podniky šampionátu FIA GT1 World v Brazílii a Argentině. Jezdecká sestava vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v Portugalsku statečně bojovala se zátěží, kterou jezdci Tomáš Enge a Darren Turner získali za vítězství na Nürburgringu. Riskantní volba pneumatik však odsunula česko-britskou posádku v nedělním portugalském závodě na desáté místo, což britskému vozu dovolilo odmazat váhový handicap pro španělský podnik. Technický okruh není pro vůz Aston Martin DBR9 ideální, ale nízké teploty do dvaceti stupňů Celsia by naopak bílo-červené legendě gétéčkových závodů měly sedět. Zcela nový okruh většina jezdců ve startovním poli FIA GT1 World Championship nezná. Jezdci německého týmu Young Driver AMR budou proto v lehké výhodě. V září se na okruhu Navarra uskutečnil pátý podnik španělského mistrovství vozů GT, kterého se Darren s Tomášem zúčastnili s vozem Ford GT3 v barvách týmu Fischer Racing. Tomáš Enge: „Okruh je zvláštní. Je hodně technický. Kdybychom závodili v Monaku, tak toto je ideální trať k testování. Nemohu říci, že se mi nelíbí, ale můj typ to není. Zázemí je fantastické, s tím se však setkáváme u všech nových okruhů.“ „Technické okruhy nesedí našemu vozu, protože zde chybí rychlé protahováky. Nízké teploty by nám však mohly pomoci, stejně jako snížení váhového handicapu. Nesmíme udělat stejnou chybu jako v Algarve, kde jsme si nepošetřili pneumatiky pro závod. Bude to ve Španělsku těžké, ale budeme bojovat. Cíl máme stále stejný – bojovat o druhou pozici v šampionátu.“ Darren Turner: „Je to už dlouho, co jsme závodili v Portugalsku. Musím poděkovat šéfovi stáje Hardy Fischerovi, který nám dal příležitost závodit na okruhu Navarra s vozem Ford GT kategorie GT3 před několika týdny. Celý areál vypadá nádherně, ale trať nepatří zrovna k těm nejlepším na světě. Je zde hodně pomalých míst. I přesto se budeme snažit o co nejlepší výsledek.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.