Enge se chce rozloučit s Evropou body

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 23. října 2010 11:07
Sdílej:

O nadcházejícím víkendu 22. až 24. října 2010 se mistrovství světa vozů GT1 rozloučí se starým kontinentem závodem na novém španělském okruhu Navarra. Posádka ve složení Tomáš Enge - Darren Turner myslí po nepříliš vydařeném závodě v Portugalsku opět na přední příčky výsledkových listin.

Osmým podnikem se s evropským kontinentem rozloučí světový šampionát vozů GT1. Po posledním závodě na portugalském okruhu Algarve se týmy vydaly na severovýchod Španělska, kde je čeká zbrusu nová trať Navarra. Areál otevřený letos v červnu nabídne jezdcům téměř čtyři kilometry dlouhý okruh plný technických pasáží. Po nadcházejícím víkendu čeká týmy přesun do Jižní Ameriky, kde se uskuteční poslední dva podniky šampionátu FIA GT1 World v Brazílii a Argentině. Jezdecká sestava vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v Portugalsku statečně bojovala se zátěží, kterou jezdci Tomáš Enge a Darren Turner získali za vítězství na Nürburgringu. Riskantní volba pneumatik však odsunula česko-britskou posádku v nedělním portugalském závodě na desáté místo, což britskému vozu dovolilo odmazat váhový handicap pro španělský podnik.
Technický okruh není pro vůz Aston Martin DBR9 ideální, ale nízké teploty do dvaceti stupňů Celsia by naopak bílo-červené legendě gétéčkových závodů měly sedět. Zcela nový okruh většina jezdců ve startovním poli FIA GT1 World Championship nezná. Jezdci německého týmu Young Driver AMR budou proto v lehké výhodě. V září se na okruhu Navarra uskutečnil pátý podnik španělského mistrovství vozů GT, kterého se Darren s Tomášem zúčastnili s vozem Ford GT3 v barvách týmu Fischer Racing.
Tomáš Enge: „Okruh je zvláštní. Je hodně technický. Kdybychom závodili v Monaku, tak toto je ideální trať k testování. Nemohu říci, že se mi nelíbí, ale můj typ to není. Zázemí je fantastické, s tím se však setkáváme u všech nových okruhů.“ „Technické okruhy nesedí našemu vozu, protože zde chybí rychlé protahováky. Nízké teploty by nám však mohly pomoci, stejně jako snížení váhového handicapu. Nesmíme udělat stejnou chybu jako v Algarve, kde jsme si nepošetřili pneumatiky pro závod. Bude to ve Španělsku těžké, ale budeme bojovat. Cíl máme stále stejný – bojovat o druhou pozici v šampionátu.“ Darren Turner: „Je to už dlouho, co jsme závodili v Portugalsku. Musím poděkovat šéfovi stáje Hardy Fischerovi, který nám dal příležitost závodit na okruhu Navarra s vozem Ford GT kategorie GT3 před několika týdny. Celý areál vypadá nádherně, ale trať nepatří zrovna k těm nejlepším na světě. Je zde hodně pomalých míst. I přesto se budeme snažit o co nejlepší výsledek.“
tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.