Enge se chce rozloučit s Evropou body

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 23. října 2010 11:07
Sdílej:

O nadcházejícím víkendu 22. až 24. října 2010 se mistrovství světa vozů GT1 rozloučí se starým kontinentem závodem na novém španělském okruhu Navarra. Posádka ve složení Tomáš Enge - Darren Turner myslí po nepříliš vydařeném závodě v Portugalsku opět na přední příčky výsledkových listin.

Osmým podnikem se s evropským kontinentem rozloučí světový šampionát vozů GT1. Po posledním závodě na portugalském okruhu Algarve se týmy vydaly na severovýchod Španělska, kde je čeká zbrusu nová trať Navarra. Areál otevřený letos v červnu nabídne jezdcům téměř čtyři kilometry dlouhý okruh plný technických pasáží. Po nadcházejícím víkendu čeká týmy přesun do Jižní Ameriky, kde se uskuteční poslední dva podniky šampionátu FIA GT1 World v Brazílii a Argentině. Jezdecká sestava vozu Aston Martin DBR9 se startovním číslem 7 v Portugalsku statečně bojovala se zátěží, kterou jezdci Tomáš Enge a Darren Turner získali za vítězství na Nürburgringu. Riskantní volba pneumatik však odsunula česko-britskou posádku v nedělním portugalském závodě na desáté místo, což britskému vozu dovolilo odmazat váhový handicap pro španělský podnik. Technický okruh není pro vůz Aston Martin DBR9 ideální, ale nízké teploty do dvaceti stupňů Celsia by naopak bílo-červené legendě gétéčkových závodů měly sedět. Zcela nový okruh většina jezdců ve startovním poli FIA GT1 World Championship nezná. Jezdci německého týmu Young Driver AMR budou proto v lehké výhodě. V září se na okruhu Navarra uskutečnil pátý podnik španělského mistrovství vozů GT, kterého se Darren s Tomášem zúčastnili s vozem Ford GT3 v barvách týmu Fischer Racing. Tomáš Enge: „Okruh je zvláštní. Je hodně technický. Kdybychom závodili v Monaku, tak toto je ideální trať k testování. Nemohu říci, že se mi nelíbí, ale můj typ to není. Zázemí je fantastické, s tím se však setkáváme u všech nových okruhů.“ „Technické okruhy nesedí našemu vozu, protože zde chybí rychlé protahováky. Nízké teploty by nám však mohly pomoci, stejně jako snížení váhového handicapu. Nesmíme udělat stejnou chybu jako v Algarve, kde jsme si nepošetřili pneumatiky pro závod. Bude to ve Španělsku těžké, ale budeme bojovat. Cíl máme stále stejný – bojovat o druhou pozici v šampionátu.“ Darren Turner: „Je to už dlouho, co jsme závodili v Portugalsku. Musím poděkovat šéfovi stáje Hardy Fischerovi, který nám dal příležitost závodit na okruhu Navarra s vozem Ford GT kategorie GT3 před několika týdny. Celý areál vypadá nádherně, ale trať nepatří zrovna k těm nejlepším na světě. Je zde hodně pomalých míst. I přesto se budeme snažit o co nejlepší výsledek.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.