ZÁVOD; Pro dvojici týmu Young Driver Enge - Turner to byl skvělý víkend. Po triumfu v kvalifikaci přidali zasloužené vítězství v hlavním závodě.
Hned po startu to byl Tuner, který se v první zatáčce držel na vnitřní stopě a kontroloval si vedení po startu z pole position. Následoval jej Hennerici na voze Corvette a Kox s Lamborghini. Start nezvládli Altfrid Heger a Renaud Kuppens, kteří vzájemně kolidovali. Již v prvním kole dokázal Turner nadělit 0,6 s dvojici Hennerici – Kox. Dopředu se dral i další Aston Martin s Clivio Piccionem za volantem, který Zontu připravil o páté místo. Piccione dále tlačil na Thomase Mutsche, kterého dokonce donutil zkrátit šikanu, ale ten svoje místo uhájil. Útok skončil úspěšně až v sedmém kole, kdy se Piccione dostal v první zatáčce pod Mutsche a předjel ho. O útok na Mutsche se pokusil také Zonta, ale vše skončilo v hodinách a jak Mutsche, tak Zontu pozice předjel za nimi jedoucí Bertolini. Do boxů zamířil Mika Salo po problémech s brzdami. Když se přiblížily zastávky v boxech, byl už náskok Turnera na dvojici Hennerici - Kox 6,5 s. Hennerici zajel k mechanikům v 13. kole, Turner o kolo později. U Phoenix Racingu však zastávku nestihli tak rychle, jako mechanici týmu Reiter a Corvette se propadl na třetí příčku. Zastávka v boxech se povedla i Fredericu Makowieckimu, který se propracoval z 22. Startovní pozice až mezi deset nejrychlejších. Ve vedení pokračoval Aston Martin s číslem sedm, nyní již s Engem za volantem. Ten náskok na čele stále navyšoval, až za ním Haase a Margaritis ztráceli 13 s. V jedenadvacátém kole to už už vypadalo, že se do hry vloží i nestálé počasí. Některé týmy měli již nachystány gumy do mokra, ale pršet do konce závodu nezačalo a Enge s Turnerem si užili letos první, ale plně zasloužené vítězství. „Myslím, že po celý víkend jsme měli nejrychlejší auto,“ nechal se po závodě slyšet Enge. „Hodně jsme se koncentrovali a nedělali chyby. Naše zastávka v boxech byla opravdu fantastická. Pro nás to byl perfektní víkend a jsem velmi šťastný, že se nám podařilo stáhnout odstup od špičky v hodnocení šampionátu.“
Komlpetní výsledky najdete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.