ZÁVOD; Pro dvojici týmu Young Driver Enge - Turner to byl skvělý víkend. Po triumfu v kvalifikaci přidali zasloužené vítězství v hlavním závodě.
Hned po startu to byl Tuner, který se v první zatáčce držel na vnitřní stopě a kontroloval si vedení po startu z pole position. Následoval jej Hennerici na voze Corvette a Kox s Lamborghini. Start nezvládli Altfrid Heger a Renaud Kuppens, kteří vzájemně kolidovali. Již v prvním kole dokázal Turner nadělit 0,6 s dvojici Hennerici – Kox. Dopředu se dral i další Aston Martin s Clivio Piccionem za volantem, který Zontu připravil o páté místo. Piccione dále tlačil na Thomase Mutsche, kterého dokonce donutil zkrátit šikanu, ale ten svoje místo uhájil. Útok skončil úspěšně až v sedmém kole, kdy se Piccione dostal v první zatáčce pod Mutsche a předjel ho. O útok na Mutsche se pokusil také Zonta, ale vše skončilo v hodinách a jak Mutsche, tak Zontu pozice předjel za nimi jedoucí Bertolini. Do boxů zamířil Mika Salo po problémech s brzdami. Když se přiblížily zastávky v boxech, byl už náskok Turnera na dvojici Hennerici - Kox 6,5 s. Hennerici zajel k mechanikům v 13. kole, Turner o kolo později. U Phoenix Racingu však zastávku nestihli tak rychle, jako mechanici týmu Reiter a Corvette se propadl na třetí příčku. Zastávka v boxech se povedla i Fredericu Makowieckimu, který se propracoval z 22. Startovní pozice až mezi deset nejrychlejších. Ve vedení pokračoval Aston Martin s číslem sedm, nyní již s Engem za volantem. Ten náskok na čele stále navyšoval, až za ním Haase a Margaritis ztráceli 13 s. V jedenadvacátém kole to už už vypadalo, že se do hry vloží i nestálé počasí. Některé týmy měli již nachystány gumy do mokra, ale pršet do konce závodu nezačalo a Enge s Turnerem si užili letos první, ale plně zasloužené vítězství. „Myslím, že po celý víkend jsme měli nejrychlejší auto,“ nechal se po závodě slyšet Enge. „Hodně jsme se koncentrovali a nedělali chyby. Naše zastávka v boxech byla opravdu fantastická. Pro nás to byl perfektní víkend a jsem velmi šťastný, že se nám podařilo stáhnout odstup od špičky v hodnocení šampionátu.“
Komlpetní výsledky najdete zde.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?