Tomáš Enge chce v hlavním závodě bodovat

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 31. července 2010 00:17
Sdílej:

Na sedmikilometrovém okruhu Spa-Francorchamps pokračovalo v pátek mistrovství světa vozů GT1 kvalifikací a kvalifikačním závodem. Tomáš Enge si s Darrenem Turnerem vyjeli pro hlavní závod jedenáctou startovní pozici.

Oproti čtvrtečním volným tréninkům, kdy se nad okruhem honila mračna a pršelo, se páteční program odehrál na suché trati. Do první části kvalifikace nastoupil Tomáš Enge. Bohužel pro českého jezdce znamenal osmnáctý čas nepostupovou pozici. K postupu však Tomášovi chybělo 22 tisícin vteřiny. Na česko-britskou posádku tak odpoledne čekal nelehký úkol. Start Darrenu Turnerovi vyšel velmi dobře, když se posunul před několik soupeřů. Britský jezdec následně předjel další jezdce a v polovině závodu předával vůz Tomáši Engemu na čtrnáctém místě. Český jezdec pak stahoval ztrátu svých protivníků a postupně se propracoval na jedenáctou pozici. V poslední šikaně jej zablokoval Maxime Martin s Fordem GT, ale Tomáš Enge měl vyšší výjezdovou rychlost na rovinku. V neprospěch bílo-červeného vozu Aston Martin DBR9 hrálo na cílové čáře šedesát tisícin sekundy. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Bohužel se volné tréninky odehrály na mokrém povrchu, a tak inženýři neměli pro suchou kvalifikaci žádná data. Navíc jsme udělali oproti soupeřům chybu, když jsme do kvalifikace nasadili pouze jednu sadu nových pneumatik. K postupu nám tak chybělo 22 tisícin vteřiny. Po kvalifikaci jsme ještě vylepšili nastavení vozu, které se v závodě osvědčilo.“ „Start se mému kolegovy vydařil, když předjel několik soupeřů. Já jsem následně předjel tři soupeře a dostal se až na jedenácté místo. Chybělo málo, abychom atakovali první desítku. Pro zítřejší hlavní závod ještě zkusíme nějaké změny v nastavení vozu, které by nám mohly pomoci snížit ztrátu na jedno kolo.“ „Zítra startujeme z jedenácté pozice, což nebude vůbec jednoduché. V první zatáčce bude hodně těsno, ale věřím, že ji projedu bez problému a nějaké místo získám k dobru. Jestliže bude zítřejší závod stejně chaotický, jako ten ve Francii, můžeme pomýšlet na umístění okolo pátého místa. Cílem jsou určitě bodované pozice.“ zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?