Tomáš Enge chce v hlavním závodě bodovat

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 31. července 2010 00:17
Sdílej:

Na sedmikilometrovém okruhu Spa-Francorchamps pokračovalo v pátek mistrovství světa vozů GT1 kvalifikací a kvalifikačním závodem. Tomáš Enge si s Darrenem Turnerem vyjeli pro hlavní závod jedenáctou startovní pozici.

Oproti čtvrtečním volným tréninkům, kdy se nad okruhem honila mračna a pršelo, se páteční program odehrál na suché trati. Do první části kvalifikace nastoupil Tomáš Enge. Bohužel pro českého jezdce znamenal osmnáctý čas nepostupovou pozici. K postupu však Tomášovi chybělo 22 tisícin vteřiny. Na česko-britskou posádku tak odpoledne čekal nelehký úkol. Start Darrenu Turnerovi vyšel velmi dobře, když se posunul před několik soupeřů. Britský jezdec následně předjel další jezdce a v polovině závodu předával vůz Tomáši Engemu na čtrnáctém místě. Český jezdec pak stahoval ztrátu svých protivníků a postupně se propracoval na jedenáctou pozici. V poslední šikaně jej zablokoval Maxime Martin s Fordem GT, ale Tomáš Enge měl vyšší výjezdovou rychlost na rovinku. V neprospěch bílo-červeného vozu Aston Martin DBR9 hrálo na cílové čáře šedesát tisícin sekundy. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Bohužel se volné tréninky odehrály na mokrém povrchu, a tak inženýři neměli pro suchou kvalifikaci žádná data. Navíc jsme udělali oproti soupeřům chybu, když jsme do kvalifikace nasadili pouze jednu sadu nových pneumatik. K postupu nám tak chybělo 22 tisícin vteřiny. Po kvalifikaci jsme ještě vylepšili nastavení vozu, které se v závodě osvědčilo.“ „Start se mému kolegovy vydařil, když předjel několik soupeřů. Já jsem následně předjel tři soupeře a dostal se až na jedenácté místo. Chybělo málo, abychom atakovali první desítku. Pro zítřejší hlavní závod ještě zkusíme nějaké změny v nastavení vozu, které by nám mohly pomoci snížit ztrátu na jedno kolo.“ „Zítra startujeme z jedenácté pozice, což nebude vůbec jednoduché. V první zatáčce bude hodně těsno, ale věřím, že ji projedu bez problému a nějaké místo získám k dobru. Jestliže bude zítřejší závod stejně chaotický, jako ten ve Francii, můžeme pomýšlet na umístění okolo pátého místa. Cílem jsou určitě bodované pozice.“ zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.