Tomáš Enge chce v hlavním závodě bodovat

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: AutoRoad.CZ / HaJ
iM2 31. července 2010 0:17
Sdílej:

Na sedmikilometrovém okruhu Spa-Francorchamps pokračovalo v pátek mistrovství světa vozů GT1 kvalifikací a kvalifikačním závodem. Tomáš Enge si s Darrenem Turnerem vyjeli pro hlavní závod jedenáctou startovní pozici.

Oproti čtvrtečním volným tréninkům, kdy se nad okruhem honila mračna a pršelo, se páteční program odehrál na suché trati. Do první části kvalifikace nastoupil Tomáš Enge. Bohužel pro českého jezdce znamenal osmnáctý čas nepostupovou pozici. K postupu však Tomášovi chybělo 22 tisícin vteřiny. Na česko-britskou posádku tak odpoledne čekal nelehký úkol. Start Darrenu Turnerovi vyšel velmi dobře, když se posunul před několik soupeřů. Britský jezdec následně předjel další jezdce a v polovině závodu předával vůz Tomáši Engemu na čtrnáctém místě. Český jezdec pak stahoval ztrátu svých protivníků a postupně se propracoval na jedenáctou pozici. V poslední šikaně jej zablokoval Maxime Martin s Fordem GT, ale Tomáš Enge měl vyšší výjezdovou rychlost na rovinku. V neprospěch bílo-červeného vozu Aston Martin DBR9 hrálo na cílové čáře šedesát tisícin sekundy.
Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR: „Bohužel se volné tréninky odehrály na mokrém povrchu, a tak inženýři neměli pro suchou kvalifikaci žádná data. Navíc jsme udělali oproti soupeřům chybu, když jsme do kvalifikace nasadili pouze jednu sadu nových pneumatik. K postupu nám tak chybělo 22 tisícin vteřiny. Po kvalifikaci jsme ještě vylepšili nastavení vozu, které se v závodě osvědčilo.“ „Start se mému kolegovy vydařil, když předjel několik soupeřů. Já jsem následně předjel tři soupeře a dostal se až na jedenácté místo. Chybělo málo, abychom atakovali první desítku. Pro zítřejší hlavní závod ještě zkusíme nějaké změny v nastavení vozu, které by nám mohly pomoci snížit ztrátu na jedno kolo.“
„Zítra startujeme z jedenácté pozice, což nebude vůbec jednoduché. V první zatáčce bude hodně těsno, ale věřím, že ji projedu bez problému a nějaké místo získám k dobru. Jestliže bude zítřejší závod stejně chaotický, jako ten ve Francii, můžeme pomýšlet na umístění okolo pátého místa. Cílem jsou určitě bodované pozice.“ zdroj tiskové zprávy: www.bpa.cz
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.