ZÁVOD PAUL RICHARD; Po startu z pole position byl i na konci závodu klasifikován na prvním místě vůz Maserati MC12 posádky Bertolini / Bartels. Toto vítězství posunulo posádku do čela průběžného hodnocení mezi jezdci a jejich tým si upevnil vedení mezi stájemi.
Hned po startu se ale před Maserati dostalo Lamborghini posádky Kox / Haase týmu Reiter. Stejně jako včera se zdálo, že se této posádce povedl start na výbornou. Jenže komisaři závodu byli proti a udělili černému vozu Murcilago penalizaci průjezdu boxy. Na čele tak byly oba vozy stáje Vitaphone, jejich mírný náskok likvidovala Corvette Z06 stáje Phoenix. Piccini (Corvette) se kolem poloviny závodu rozhodl tvrdě zaútočit na druhé Maserati MC12 pilotované Bernoldim. Ze vzájemného souboje byl kontakt, který znamenal konec pro Maserati a penalizaci (přišla až v konci závodu) pro Corvette. Na třetí místo se tak dostal fantasticky jedoucí Grosjean, jenže po vystřídání Mutschem jakoby jejich Ford ztratil rychlost a dostala se před ně posádka Dumbreck / Krumm (Nissan). Po odpykání penalizace vozem Corvette se tak Nissan posunul na příčku druhou. Ford Matechu se i nadále propadal, smlsly si na něm i Maserati MC12 týmu Triple H posádky Heger / Margaritis (3. místo v cíli), Ford týmu Marc VDS posádky Leinders / Martin a Corvette týmu Mad-Croc posádky Hezemans / Maasen. Pár minut před cílem jsme mohli vidět fantastický souboj mezi trojicí vozů Aston Martin, Lamborghini a Nissan, který vyvrcholil jízdou všech tří vozů po cílové rovince bok po boku. Nejúspěšnější byl Nissan, v posledním kole zdolal i druhý vůz týmu Hexis, který předjel dva soupeře naráz po vnějším oblouku! Lamborghini se taktéž dostalo před Astona, kterého ještě v předposlední zatáčce odstřelilo druhé Maserati týmu Triple H.
Výsledky naleznete zde.
Průběžné pořadí týmu zde a jezdců zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?