Audi přiznává: Jsme z vítězství překvapeni

Capello, Rinaldo
Capello, Rinaldo, foto: www.audi-motorsport.info
iM2 15. června 2010 11:48
Sdílej:

Jezdci Audi přiznali, že jsou překvapeni trojitým vítězství v nejslavnějším vytrvalostním závodu světa, 24h Le Mans.

Timo Bernhard, Romain Dumas a Mike Rockenfeller převzali vedení poté, co vozy týmu Peugeot se startovními čísli 1 a 2 postihly technické problémy. Záda jim v posledních hodinách závodu kryli Andre Lotterer, Marcel Fassler a Benoit Treluyer. Velmi sympatický výkon podala i posádka třetí Audi R15 TDI plus ve složení Allan McNish, Tom Kristensen a Dindo Capello, kteří už od začátku museli dotahovat výraznou ztrátu. Tom Kristensen měl totiž kolizi s pomalejším BMW. Audi si jelo vlastní závod McNish přiznává, že nečekal vítězství. Jejich vozy ale byly spolehlivé, protože ani jeden z nich nepotkal technický problém po celou délku závodu: „Jsem tímto výsledkem docela šokovaný. Peugeot měl opravdu velkou rychlost, ani to nevypadalo, že jejich jezdci musí jezdit na hraně, aby tak rychlí. Abych byl ale upřímný, tak si myslím, že jako jsme byli překvapeni jejich problémy my, tak oni byli překvapeni ještě víc. V minulosti je nic podobného nepotkalo.“ Bernhard se přidává: „Kdyby mi někdo na začátku týdne řekl, že se nás všech devět jezdců Audi sejde na stupních vítězů, tak bych mu nevěřil. Peugeoty byly opravdu silné.“ Dindo Capello dokonce na vítězství Audi ani nepomyslel. „Po pár hodinách závodu jsem si pomyslel, že je pódium pryč. Zdálo se, že na něj nemůžeme dosáhnout. Peugeot měl takovou rychlostní převahu, že jsme se rozhodli koncentrovat pouze na náš závod,“ přiznává Capello. „Když se Peugeot dostal do problémů, tak jsem o tom ani z počátku nevěděl, protože jsme zkrátka jeli svůj vlastní závod. Poprvé jsem se o problémech Peugeotu dozvěděl po jednom dlouhém nočním stintu, kdy došel nějaký žurnalista a zeptal se mě, co se to s Peugeoty děje. Až tehdy jsem zjistil, že je vlastně jedno z našich aut v čele,“ říká Ital.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?