Charouz v Le Mans poprvé na stupních vítězů

Charouz/Lahaye/Moreau
Charouz/Lahaye/Moreau , foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. června 2010 21:51
Sdílej:

Skvostnou výsledkovou bilancí v legendárním závodě 24 hodin Le Mans se může pochlubit český jezdec Jan Charouz. Francouzskou čtyřiadvacetihodinovku absolvoval čtyřikrát, čtyřikrát se umístil v elitní desítce absolutního pořadí a letos si z Le Mans navíc odváží pohár za druhé místo v hodnocení třídy.

Tým OAK Racing Mazda France nasadil do 78. ročníku slavné čtyřiadvacetihodinovky dva vozy Pescarolo-Judd. Se startovním číslem 24 jela zkušená posádka Jacques Nicolet, Richard Hein a Jean-Francois Yvon, která obhajovala třetí místo v hodnocení třídy LMP2 z loňského roku. Ve voze se startovním číslem 35 dostali příležitost talentovaní mladíci. Oficiální rezervní jezdec týmu Renault F1 Jan Charouz doplnil dvojici stálých týmových opor Guillaume Moreaua a Matthieu Lahayeho. Mladá posádka rychle našla způsob, jak úspěšně spolupracovat, což potvrdil už pátý kvalifikační čas ve třídě LMP2. V samotném závodě byly téměř bezkonkurenční prototypy HPD, které hlavně na rovinkách všem svým soupeřům výrazně ujížděli. Trojice Charouz, Lahaye, Moreau ale od prvních kol bojovala ve skupině soupeří o třetí až pátou pozici a v průběhu závodu začala stoupat vpřed. Ačkoliv Jan Charouz během závodu několikrát upozorňoval na nižší maximální rychlost vozu Pescarolo-Judd, nemohl si na druhou stranu vynachválit jeho ovladatelnost a chování v zatáčkách. V Le Mans ale nikdy nezáleží jen na rychlosti. K úspěchu je zapotřebí především vytrvalost. A tu vozy týmu OAK Racing Mazda France jednoznačně předvedly. Zatímco jeden z prototypů HPD nedlouho před cílem přibrzdily technické problémy, Pescarolo #35 jelo bez sebemenšího náznaku problémů a posádka Charouz, Lahaye, Moreau se s ním nakonec probila až na sedmé místo absolutně a druhé ve své kategorii.
Jan Charouz se už loni mohl radovat z vítězství v neoficiální kategorii benzinovými motory poháněných prototypů LMP1, ale až v neděli 13. června 2010 měl možnost okusit pocity, o kterých sní mnozí závodníci: dojít si na podium nad boxovou uličkou v Le Mans pro cenný pohár. Posádka Charouz, Lahaye, Moreau navíc přispěla do sbírky trofejí týmu OAK Racing Mazda France, který dokázal v Le Mans potřetí v řadě vybojovat ve třídě LMP2 umístění na stupních vítězů.
Trojice Nicolet, Hein, Yvon dovedla druhý vůz týmu do cíle na čtvrté pozici ve třídě LMP2. Le Mans 2010
Jan Charouz: „Jsem samozřejmě rád, že jsem si mohl dojít pro pohár na pódium, ale mnohem víc se mi líbil ten velký. Takže příště musím čtyřiadvacetihodinovku vyhrát v celkovém pořadí. (smích) Samozřejmě si tohoto úspěchu velice vážím. Mám radost za sebe i za celý tým, který mě skvěle přijal a já se v něm rychle cítil jako doma. Spolupráce s Guillaumem a Matthieuem byla moc příjemná a já jsem rád, že jsem se s nimi mohl potkat v jedné posádce. Byla to skvělá zkušenost a já jsem rád, že jsem mohl pomoci k prodloužení série umístění týmu na stupních vítězů ve třídě LMP2.“ Antonín Charouz, manažer: „Mám velikou radost z výkonu, jaký Honza podal. Jel bezchybně, navíc zajel nejrychlejší kolo z celé posádky. Potvrdil, že je dobrý jezdec a zúročil zkušenosti, které v Le Mans v minulosti získal. Bylo skvělé vidět ho na stupních vítězů po takovém závodě, jakým čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans je.“
zdroj: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.