Charouz v Le Mans poprvé na stupních vítězů

Charouz/Lahaye/Moreau
Charouz/Lahaye/Moreau , foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. června 2010 21:51
Sdílej:

Skvostnou výsledkovou bilancí v legendárním závodě 24 hodin Le Mans se může pochlubit český jezdec Jan Charouz. Francouzskou čtyřiadvacetihodinovku absolvoval čtyřikrát, čtyřikrát se umístil v elitní desítce absolutního pořadí a letos si z Le Mans navíc odváží pohár za druhé místo v hodnocení třídy.

Tým OAK Racing Mazda France nasadil do 78. ročníku slavné čtyřiadvacetihodinovky dva vozy Pescarolo-Judd. Se startovním číslem 24 jela zkušená posádka Jacques Nicolet, Richard Hein a Jean-Francois Yvon, která obhajovala třetí místo v hodnocení třídy LMP2 z loňského roku. Ve voze se startovním číslem 35 dostali příležitost talentovaní mladíci. Oficiální rezervní jezdec týmu Renault F1 Jan Charouz doplnil dvojici stálých týmových opor Guillaume Moreaua a Matthieu Lahayeho. Mladá posádka rychle našla způsob, jak úspěšně spolupracovat, což potvrdil už pátý kvalifikační čas ve třídě LMP2. V samotném závodě byly téměř bezkonkurenční prototypy HPD, které hlavně na rovinkách všem svým soupeřům výrazně ujížděli. Trojice Charouz, Lahaye, Moreau ale od prvních kol bojovala ve skupině soupeří o třetí až pátou pozici a v průběhu závodu začala stoupat vpřed. Ačkoliv Jan Charouz během závodu několikrát upozorňoval na nižší maximální rychlost vozu Pescarolo-Judd, nemohl si na druhou stranu vynachválit jeho ovladatelnost a chování v zatáčkách. V Le Mans ale nikdy nezáleží jen na rychlosti. K úspěchu je zapotřebí především vytrvalost. A tu vozy týmu OAK Racing Mazda France jednoznačně předvedly. Zatímco jeden z prototypů HPD nedlouho před cílem přibrzdily technické problémy, Pescarolo #35 jelo bez sebemenšího náznaku problémů a posádka Charouz, Lahaye, Moreau se s ním nakonec probila až na sedmé místo absolutně a druhé ve své kategorii. Jan Charouz se už loni mohl radovat z vítězství v neoficiální kategorii benzinovými motory poháněných prototypů LMP1, ale až v neděli 13. června 2010 měl možnost okusit pocity, o kterých sní mnozí závodníci: dojít si na podium nad boxovou uličkou v Le Mans pro cenný pohár. Posádka Charouz, Lahaye, Moreau navíc přispěla do sbírky trofejí týmu OAK Racing Mazda France, který dokázal v Le Mans potřetí v řadě vybojovat ve třídě LMP2 umístění na stupních vítězů. Trojice Nicolet, Hein, Yvon dovedla druhý vůz týmu do cíle na čtvrté pozici ve třídě LMP2. Le Mans 2010 Jan Charouz: „Jsem samozřejmě rád, že jsem si mohl dojít pro pohár na pódium, ale mnohem víc se mi líbil ten velký. Takže příště musím čtyřiadvacetihodinovku vyhrát v celkovém pořadí. (smích) Samozřejmě si tohoto úspěchu velice vážím. Mám radost za sebe i za celý tým, který mě skvěle přijal a já se v něm rychle cítil jako doma. Spolupráce s Guillaumem a Matthieuem byla moc příjemná a já jsem rád, že jsem se s nimi mohl potkat v jedné posádce. Byla to skvělá zkušenost a já jsem rád, že jsem mohl pomoci k prodloužení série umístění týmu na stupních vítězů ve třídě LMP2.“ Antonín Charouz, manažer: „Mám velikou radost z výkonu, jaký Honza podal. Jel bezchybně, navíc zajel nejrychlejší kolo z celé posádky. Potvrdil, že je dobrý jezdec a zúročil zkušenosti, které v Le Mans v minulosti získal. Bylo skvělé vidět ho na stupních vítězů po takovém závodě, jakým čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans je.“ zdroj: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.