Během dnešního a zítřejšího dne se jede už legendární 24h v Le Mans. Sledujte společně s námi jeho průběh.
Po 24 hod.:
I během poslední hodiny odpadla jedna z předních posádek. Tento výpadek postihl posádku Turner, Hancock, Barazi na voze Aston Martin. Důvodem bylo selhání motoru.
Online výsledky po čtyřiadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Po 23 hod.:
Ze čtvrtého místa odstoupil i poslední zbývající Peugeot 908 HDi FAP týmu ORECA. Loic Duval byl přitom pouhých 10s za třetí Audi R15 TDI, kterou pilotoval Rinaldo Capello a scholovalo se k boji o třetí příčku. Jenže i tento vůz zastavila stejná závada jako auta 1 a 2 továrního týmu, teda shořel motor.
Online výsledky po třiadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Po 22 hod.:
To, co se před startem zdálo jako velmi nepravděpodobné, se stalo skutečností! Tři Audi R15 TDI plus jsou na čele závodu. Alexander Wurz se snažil dostat na třetím místě jedoucí Peugeto 908 HDi FAP na alespoň druhé místo, když se najednou vyvalil hustý dým z jeho vozu, který signalizoval jasný konec této posádky v závodu.
Online výsledky po dvaadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Po 21 hod.:
Poslední vůz továrního týmu Peugeot, který ještě zůstal v závodu, se během 21. hodiny výrazně přiblížil druhému továrnímu Audi R15. Stalo se tak hlavně díky chybě Andri Lotterera. Audi se startovním číslem 8 je tak s náskokem pouhých 44s na druhém místě, ale do konce závodu zbývají ještě tři hodiny.
Velmi pěkně jede také Aston Martin se startovním číslem 009 posádky Turner, Hancock, Barazi, který drží pozici nejlepšího benzinového speciálu ve startovním poli. Tato posádky je klasifikována jako nejlepší benzínový speciál po většinu závodu.
Sympatický výkon podává už s dva roky starou Audi R10 TDI posádka soukromého týmu Kolina Kollese ve složení Bakkerud, Jarvis, Albers. Všichni tři piloti dříve jezdili v německém mistrovství cestovních vozů DTM s vozy Audi.
Online výsledky po jednadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po dvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po devatenácti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po osmnácti hodinách závodu neleznete zde.
Po 17 hod.:
Franck Montagny byl donucen odstoupit z vedení v závodu, když z vozu 908 Hdi se startovním číslem 2 vyšlehly na konci Tertre Rouge plameny. Celý incident se stal krátce po zastávce v boxech. Všeobecně se předpokládá, že motor jeho Peugeotu nevydržel 24 hodinovou zátěž.
Tím se na čelo dostala Audi R15 TDI plus #9 posádky Timo Bernhard, Mike Rockenfeller a Romain Dumas. Záda jim kryje druhá tovární trojice Audi #8 ve složení Benoit Treluyer, Andre Lotterer a Marcel Fässler. Audi tak těží především ze spolehlivosti svých strojů.
Poslední naděje Peugeotu na vítězství tak teď leží na voze číslo 1, který je momentálně na třetím místě. Posádky Gene, Davidson a Wurz ztrácí po problémech s alternátorem (v 8 hodině závodu) na vedoucí Audi dvě kola, jenže zajíždí rychlejší časy.
Online výsledky po sedmnácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po šestnácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po patnácti hodinách závodu neleznete zde.
Po 14 hod.:
Došlo ke změně pozic mezi dvěma továrními Audi, když se na druhé místo dostala posádka ve složení Timo Bernhard, Mike Rockenfeller a Romain Dumas. Na třetí místo klesli Benoit Treluyer, Andre Lotterer a Marcel Fässler.
Online výsledky po čtrnácti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po třinácti hodinách závodu naleznete zde.
Po 12 hod.:
Audi už zle dotírá na vedoucí značku Peugeot. Během dvanácté hodiny totiž musela soukromě nasazená 908 HDi FAP zajet do boxů kvůli blíže nespecifikovaným problémům. Oprava se protáhla asi na 4 kola. Audi tak na vedoucí Peugeot (má náskok pouhé jedno kolo) začíná vyvíjet tlak.
Online výsledky po dvanácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po jedenácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po deseti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po devíti hodinách závodu neleznete zde.
Po 8 hod.:
Peugeot se startovním číslem 1 výrazně ztratil (asi 3 kola), když během zastávky v boxech zazlobil alternátor. Továrnímu týmu tak zbyl na čele už jen jediný vůz se startovním číslem 2 posádky Missani, Sarrazin, Montagny. Záda jim kryjí soukromnící z týmu ORECA, pak už ale číhají dvě Audi R15 TDI.
Online výsledky po osmi hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po sedmi hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po šesti hodinách závodu naleznete zde.
Po 5 hod.:
Zatím to vypadá na kompletní stupně vítězů pro Francouze. Jejich speciály Peugeot 908 HDi FAP si v závodu vedou velmi slušně. Na průběžné první pozici je posádka, která má velké zkušenosti i s F1 ve složení Wurz, Gene a Davidson. Druhý je Peugeot posádky Minassian, Sarrazin a Montagny a stupně vítězů uzavírá třetí speciál se lvem ve znaku týmu ORECA v rukou posádky ve složení Panis, Lapierre a Duval. Až na čtvrtém místě je první speciál Audi R15 TDI plus, ve kterém se střídají Rockenfeller, Bernhard a Dumas. Na tomto místě však byla jiná Audi R15, jenže když Tom Kristensen předjížděl defektem zpomalené BMW M3 v rukou Andyho Priaulxe, tak manévr nezvládl a havaroval. Na páté pozici je Audi posádky Lotterer, Fässler a Treluyer. Pořadí na dalších místech si můžete prohlédnout v tabulce. Online výsledky po pěti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po čtyřech hodinách závodu naleznete zde.
Po 3 hod.:
Montagny zajížděl ve 37 kole do boxů s 15s náskokem na kolegu Sarrazina. Střídal ho Pedro lamy, jenže v tom samém kole musel vůz odstavit na rovince Mulsanne kvůli selhání zavěšení. Peugeot tak přišel o vůz se startovním číslem 3.
Online výsledky po třech hodinách závodu naleznete zde.
Po 2 hod.:
Tak, jak bylo očekávano, vozy Peugeot se ujali po startu závodu vedení. Po dvou hodinách je na čele celá trojice továrních strojů z Francie. Nejbližším pronásledovatelem je s 20s ztrátou soukromě nasazený Peugeot 908 starší specifikace. Montagny se dostal s vozem číslo 2 do vedení během zastávek v boxech. Ve druhé hodině závodu jsme také viděli fázi za safety carem.
Za čtyřimi Peugeoty drží svoje pozice Audi, které čekají na zaváhání některých z vozů před nimi.
Online výsledky po dvou hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po jedné hodině závodu naleznete zde.
zdroj výsledků: www.autosport.com
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.