Během dnešního a zítřejšího dne se jede už legendární 24h v Le Mans. Sledujte společně s námi jeho průběh.
Po 24 hod.:
I během poslední hodiny odpadla jedna z předních posádek. Tento výpadek postihl posádku Turner, Hancock, Barazi na voze Aston Martin. Důvodem bylo selhání motoru.
Online výsledky po čtyřiadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Po 23 hod.:
Ze čtvrtého místa odstoupil i poslední zbývající Peugeot 908 HDi FAP týmu ORECA. Loic Duval byl přitom pouhých 10s za třetí Audi R15 TDI, kterou pilotoval Rinaldo Capello a scholovalo se k boji o třetí příčku. Jenže i tento vůz zastavila stejná závada jako auta 1 a 2 továrního týmu, teda shořel motor.
Online výsledky po třiadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Po 22 hod.:
To, co se před startem zdálo jako velmi nepravděpodobné, se stalo skutečností! Tři Audi R15 TDI plus jsou na čele závodu. Alexander Wurz se snažil dostat na třetím místě jedoucí Peugeto 908 HDi FAP na alespoň druhé místo, když se najednou vyvalil hustý dým z jeho vozu, který signalizoval jasný konec této posádky v závodu.
Online výsledky po dvaadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Po 21 hod.:
Poslední vůz továrního týmu Peugeot, který ještě zůstal v závodu, se během 21. hodiny výrazně přiblížil druhému továrnímu Audi R15. Stalo se tak hlavně díky chybě Andri Lotterera. Audi se startovním číslem 8 je tak s náskokem pouhých 44s na druhém místě, ale do konce závodu zbývají ještě tři hodiny.
Velmi pěkně jede také Aston Martin se startovním číslem 009 posádky Turner, Hancock, Barazi, který drží pozici nejlepšího benzinového speciálu ve startovním poli. Tato posádky je klasifikována jako nejlepší benzínový speciál po většinu závodu.
Sympatický výkon podává už s dva roky starou Audi R10 TDI posádka soukromého týmu Kolina Kollese ve složení Bakkerud, Jarvis, Albers. Všichni tři piloti dříve jezdili v německém mistrovství cestovních vozů DTM s vozy Audi.
Online výsledky po jednadvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po dvaceti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po devatenácti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po osmnácti hodinách závodu neleznete zde.
Po 17 hod.:
Franck Montagny byl donucen odstoupit z vedení v závodu, když z vozu 908 Hdi se startovním číslem 2 vyšlehly na konci Tertre Rouge plameny. Celý incident se stal krátce po zastávce v boxech. Všeobecně se předpokládá, že motor jeho Peugeotu nevydržel 24 hodinovou zátěž.
Tím se na čelo dostala Audi R15 TDI plus #9 posádky Timo Bernhard, Mike Rockenfeller a Romain Dumas. Záda jim kryje druhá tovární trojice Audi #8 ve složení Benoit Treluyer, Andre Lotterer a Marcel Fässler. Audi tak těží především ze spolehlivosti svých strojů.
Poslední naděje Peugeotu na vítězství tak teď leží na voze číslo 1, který je momentálně na třetím místě. Posádky Gene, Davidson a Wurz ztrácí po problémech s alternátorem (v 8 hodině závodu) na vedoucí Audi dvě kola, jenže zajíždí rychlejší časy.
Online výsledky po sedmnácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po šestnácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po patnácti hodinách závodu neleznete zde.
Po 14 hod.:
Došlo ke změně pozic mezi dvěma továrními Audi, když se na druhé místo dostala posádka ve složení Timo Bernhard, Mike Rockenfeller a Romain Dumas. Na třetí místo klesli Benoit Treluyer, Andre Lotterer a Marcel Fässler.
Online výsledky po čtrnácti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po třinácti hodinách závodu naleznete zde.
Po 12 hod.:
Audi už zle dotírá na vedoucí značku Peugeot. Během dvanácté hodiny totiž musela soukromě nasazená 908 HDi FAP zajet do boxů kvůli blíže nespecifikovaným problémům. Oprava se protáhla asi na 4 kola. Audi tak na vedoucí Peugeot (má náskok pouhé jedno kolo) začíná vyvíjet tlak.
Online výsledky po dvanácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po jedenácti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po deseti hodinách závodu neleznete zde.
Online výsledky po devíti hodinách závodu neleznete zde.
Po 8 hod.:
Peugeot se startovním číslem 1 výrazně ztratil (asi 3 kola), když během zastávky v boxech zazlobil alternátor. Továrnímu týmu tak zbyl na čele už jen jediný vůz se startovním číslem 2 posádky Missani, Sarrazin, Montagny. Záda jim kryjí soukromnící z týmu ORECA, pak už ale číhají dvě Audi R15 TDI.
Online výsledky po osmi hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po sedmi hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po šesti hodinách závodu naleznete zde.
Po 5 hod.:
Zatím to vypadá na kompletní stupně vítězů pro Francouze. Jejich speciály Peugeot 908 HDi FAP si v závodu vedou velmi slušně. Na průběžné první pozici je posádka, která má velké zkušenosti i s F1 ve složení Wurz, Gene a Davidson. Druhý je Peugeot posádky Minassian, Sarrazin a Montagny a stupně vítězů uzavírá třetí speciál se lvem ve znaku týmu ORECA v rukou posádky ve složení Panis, Lapierre a Duval. Až na čtvrtém místě je první speciál Audi R15 TDI plus, ve kterém se střídají Rockenfeller, Bernhard a Dumas. Na tomto místě však byla jiná Audi R15, jenže když Tom Kristensen předjížděl defektem zpomalené BMW M3 v rukou Andyho Priaulxe, tak manévr nezvládl a havaroval. Na páté pozici je Audi posádky Lotterer, Fässler a Treluyer. Pořadí na dalších místech si můžete prohlédnout v tabulce. Online výsledky po pěti hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po čtyřech hodinách závodu naleznete zde.
Po 3 hod.:
Montagny zajížděl ve 37 kole do boxů s 15s náskokem na kolegu Sarrazina. Střídal ho Pedro lamy, jenže v tom samém kole musel vůz odstavit na rovince Mulsanne kvůli selhání zavěšení. Peugeot tak přišel o vůz se startovním číslem 3.
Online výsledky po třech hodinách závodu naleznete zde.
Po 2 hod.:
Tak, jak bylo očekávano, vozy Peugeot se ujali po startu závodu vedení. Po dvou hodinách je na čele celá trojice továrních strojů z Francie. Nejbližším pronásledovatelem je s 20s ztrátou soukromě nasazený Peugeot 908 starší specifikace. Montagny se dostal s vozem číslo 2 do vedení během zastávek v boxech. Ve druhé hodině závodu jsme také viděli fázi za safety carem.
Za čtyřimi Peugeoty drží svoje pozice Audi, které čekají na zaváhání některých z vozů před nimi.
Online výsledky po dvou hodinách závodu naleznete zde.
Online výsledky po jedné hodině závodu naleznete zde.
zdroj výsledků: www.autosport.com
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.