KVALIFIKACE; Peugeotu se podařilo udržel náskok, který před konkurenční Audi měl už po první kvalifikace, a zajistil si tak první tři místa.
V Le Mans narozený Sebastien Bourdais získal časem 3:19,711s pole positon pro legendární 24 hodinovku. Francouzská značka v kvalifikaci dominovala, když druhý čas zajeli Wurz/Davidson/Gene a třetí Montagny/Sarrazin/Minassian. Navíc čtvrté místo obsadí další privátním týmem nasazený Peugeot 908 Hdi.
Nejrychlejší Audi R15 posádky Bernahard/Dumas/Rockenfeller ztrácela přes 2 vteřiny. Nejpomalejší z trojice továrních posádek Audi byla trojice Fässler/Lotterer/Treluyer, kteří skončili se ztrátou 3,8s na 7. místě.
Ve třídě GT1 dokázal Tomáš Enge s Aston Martinem svůj čas z první kvalifikace ještě vylepšit, a tak se postaví na první místo na startu. Druhé a třetí místo obsadí Fordy GT. Před Grosjeana se dokázal dostat Bas Leinders z týmu Marc VDS. Posádka Grosjeana tak bude se svým Fordem týmu Matech 3.
Výsledky kvalifikace na závod 24h Le Mans 2010:
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 3:19.711 2. Wurz/Davidson/Gene P1 Peugeot 908 3:20.317 +0.606 3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 3:20.325 +0.614 4. Panis/Lapierre/Duval P1 ORECA Peugeot 908 3:21.192 +1.481 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller P1 Audi R15 3:21.981 +2.270 6. Kristensen/McNish/Capello P1 Audi R15 3:22.176 +2.465 7. Fassler/Lotterer/Treluyer P1 Audi R15 3:23.605 +3.894 8. Mucke/Fernandez/Primat P1 Lola-Aston Martin 3:26.680 +6.969 9. Turner/Hancock/Barazi P1 Lola-Aston Martin 3:26.747 +7.036 10. Ayari/Andre/Meyrick P1 ORECA 01-AIM 3:29.506 +9.795 11. Mailleux/Ragues/Ickx P1 Signature Aston 3:29.774 +10.063 12. Bouchut/Tucker/Rodrigues P1 Kolles Audi R10 3:30.907 +11.196 13. Jarvis/Albers/Bakkerud P1 Kolles Audi R10 3:31.661 +11.950 14. Pirro/Cocker/Drayson P1 Drayson Lola 3:31.862 +12.151 15. Watts/Kane/Leventis P2 Strakka HPD ARX-01 3:33.079 +13.368 16. Jani/Andretti/Prost P1 Rebellion Lola 3:33.490 +13.779 17. Brabham/Franchitti/Werner P2 Highcroft HPD 3:34.537 +14.826 18. N.Mansell/G.Mansell/L.Mansell P1 Beechdean Ginetta 3:36.897 +17.186 19. Belicchi/Boullion/Smith P1 Rebellion Lola 3:37.093 +17.382 20. Erdos/Newton/Wallace P2 RML Lola HPD 3:39.648 +19.937 21. Hughes/Amaral/Pla P2 ASM Ginetta-Zytek 3:40.532 +20.821 22. Moreau/Charouz/Lahaye P2 Oak Pescarolo 3:41.310 +21.599 23. Lewis/Burgess/Willman P1 Autocon Lola-AER 3:43.167 +23.456 24. Pirri/Cioci/Perrazzini P2 Racing Box Lola 3:47.971 +28.260 25. Greaves/Ojjeh/Chalandon P2 Bruichladdich 3:51.189 +31.478 26. Noda/Pourtales/Kennard P2 KSM Lola-Judd 3:51.310 +31.599 27. Hein/Nicolet/Yvon P2 Oak Pescarolo 3:52.008 +32.297 28. Schell/da Rocha/Zollinger P2 Pegasus Norma 3:52.837 +33.126 29. P.Salini/S.Salini/Gommendy P2 WR/Salini WR 3:53.109 +33.398 30. Rostan/Meichtry/Bruneau P2 Race Perf Radical 3:53.942 +34.231 31. Enge/Nygaard/Kox GT1 YD Aston 3:55.025 +35.314 32. Leinders/Palttala/de Doncker GT1 Marc VDS Ford GT 3:55.356 +35.645 33. Grosjean/Mutsch/Hirschi GT1 Matech Ford GT 3:55.583 +35.872 34. Jousse/Gouselard/Massen GT1 Alphand Corvette 3:58.810 +39.099 35. Policand/Gregoire/Hart GT1 Alphand Corvette 3:58.906 +39.195 36. Bruni/Melo/Kaffer GT2 Risi Ferrari 3:59.233 +39.522 37. Gavin/Beretta/Collard GT2 Corvette 3:59.435 +39.724 38. O'Connell/Magnussen/Garcia GT2 Corvette 3:59.793 +40.082 39. Alesi/Fisichella/Vilander GT2 AF Corse Ferrari 3:59.837 +40.126 40. Allemann/Gachnang/Frey GT1 Matech Ford GT 4:01.628 +41.917 41. Lieb/Lietz/Henzler GT2 Felbermayr Porsche 4:01.640 +41.929 42. Pilet/Narac/Long GT2 IMSA Porsche 4:01.755 +42.044 43. Farfus/J.Muller/Alzen GT2 BMW M3 4:01.893 +42.182 44. Westbrook/Scheider/Holzer GT2 BMS Porsche 4:02.014 +42.303 45. Farnbacher/Simonsen/Keen GT2 Hankook Ferrari 4:02.427 +42.716 46. Bergmeister/Law/Neiman GT2 Fl. Lizard Porsche 4:02.685 +42.974 47. Gardel/Berville/Canal GT1 Larbre Saleen 4:03.175 +43.464 48. Priaulx/D.Muller/Werner GT2 BMW M3 4:03.215 +43.504 49. Krohn/Jonsson/van de Poele GT2 Risi Ferrari 4:03.959 +44.248 50. Coronel/Dumbreck/Bleekemolen GT2 Spyker 4:04.057 +44.346 51. Bell/Sugden/Miller GT2 JMW Aston Martin 4:04.303 +44.592 52. Yogo/Iiri/Yamanishi GT1 JLOC Lamborghini 4:05.170 +45.459 53. v.Splunteren/Hommerson/MachielGT2 Prospeed Porsche 4:10.017 +50.306 54. Felbermayr/Felbermayr/Konopka GT2 Felbermayr Porsche 4:10.054 +50.343 55. Goossens/Dalziel/Gentilozzi GT2 Jaguar XKR 4m12.431 +52.720 56. Salo/Russo/Companc GT2 AF Corse Ferrari nezajeli čas
*tučně jsou vyznačeni jezdci, kteří ve voze v kvalifikaci seděli
1. část:
Tovární jezdec Peugeotu, Sebastien Bourdais, v první kvalifikaci prolomil hranici 3 minut a 20s na kolo. Za ním se umístili další dva kolegové na vozech Peugeot továrního týmu. Nejrychlejší Audi je až na 5. místě, když se před něj dokázal dostat i tým Oreca s Peugeotem.
Na prvních čtyřech místech jsou tedy speciály Peugeot 908 HDI (tři vozy továrního týmu a jeden soukroém stáje Oreca, která nasazuje do závodu dva vozy ve třídě P1 - Peugeot 908 a ORECA 01-AIM) . Nejrychlejší Audi R15 je se ztrátou 3,8s na místě pátém. Všechny tři tovární Audi jsou seřazeni zhruba v sekundě za sebou na místěch 5 až 7. Poté následují loňské tovární Aston Martiny.
Nás zajímá třída GT1, ve které posádka Enge/Nygaard/Kox na voze Aston Martin obsadila první místo před trojicí Grosjean/Mutsch/Hirschi na Fordu GT.
Výsledky první kvalifikace:
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 3:19.711 2. Wurz/Davidson/Gene P1 Peugeot 908 3:20.317 +0.606 3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 3:20.325 +0.614 4. Panis/Lapierre/Duval P1 ORECA Peugeot 908 3:21.192 +1.481 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller P1 Audi R15 3:23.578 +3.867 6. Fassler/Lotterer/Treluyer P1 Audi R15 3:24.430 +4.719 7. Kristensen/McNish/Capello P1 Audi R15 3:24.688 +4.977 8. Mucke/Fernandez/Primat P1 Lola-Aston Martin 3:26.680 +6.969 9. Turner/Hancock/Barazi P1 Lola-Aston Martin 3:26.747 +7.036 10. Mailleux/Ragues/Ickx P1 Signature Aston 3:29.774 +10.063 11. Ayari/Andre/Meyrick P1 ORECA 01-AIM 3:30.056 +10.345 12. Bouchut/Tucker/Rodrigues P1 Kolles Audi R10 3:30.907 +11.196 13. Jarvis/Albers/Bakkerud P1 Kolles Audi R10 3:31.661 +11.950 14. Watts/Kane/Leventis P2 Strakka HPD ARX-01 3:36.168 +16.457 15. Pirro/Cocker/Drayson P1 Drayson Lola 3:36.634 +16.923 16. Mansell/Mansell/Mansell P1 Beechdean Ginetta 3:36.897 +17.186 17. Brabham/Franchitti/Werner P2 Highcroft HPD 3:37.202 +17.491 18. Hughes/Amaral/Pla P2 ASM Ginetta-Zytek 3:41.968 +22.257 19. Moreau/Charouz/Lahaye P2 Oak Pescarolo 3:42.399 +22.688 20. Belicchi/Boullion/Smith P1 Rebellion Lola 3:44.101 +24.390 21. Erdos/Newton/Wallace P2 RML Lola HPD 3:44.598 +24.887 22. Pirri/Cioci/Perrazzini P2 Racing Box Lola 3:51.065 +31.354
23. Hein/Nicolet/Yvon P2 Oak Pescarolo 3:52.730 +33.019 24. Noda/Pourtales/Kennard P2 KSM Lola-Judd 3:52.972 +33.261 25. Enge/Nygaard/Kox GT1 YD Aston 3:55.025 +35.314 26. Greaves/Ojjeh/Chalandon P2 Bruichladdich 3:55.680 +35.969 27. Salini/Salini/Gommendy P2 WR/Salini WR 3:55.818 +36.107 28. Grosjean/Mutsch/Hirschi GT1 Matech Ford GT 3:57.296 +37.585 29. Jousse/Gouselard/Massen GT1 Alphand Corvette 3:58.810 +39.099 30. Policand/Gregoire/Hart GT1 Alphand Corvette 3:58.906 +39.195 31. Bruni/Melo/Kaffer GT2 Risi Ferrari 3:59.233 +39.522 32. Rostan/Meichtry/Bruneau P2 Race Perf Radical 3:59.361 +39.650 33. O'Connell/Magnussen/Garcia GT2 Corvette 4:00.097 +40.386 34. Leinders/Palttala/de Doncker GT1 Marc VDS Ford GT 4:00.325 +40.614 35. Lewis/Burgess/Willman P1 Autocon Lola-AER 4:00.646 +40.935 36. Gavin/Beretta/Collard GT2 Corvette 4:01.012 +41.301 37. Pilet/Narac/Long GT2 IMSA Porsche 4:01.755 +42.044 38. Lieb/Lietz/Henzler GT2 Felbermayr Porsche 4:02.001 +42.290 39. Alesi/Fisichella/Vilander GT2 AF Corse Ferrari 4:02.492 +42.781 40. Salo/Russo/Companc GT2 AF Corse Ferrari 4:02.615 +42.904 41. Gardel/Berville/Canal GT1 Larbre Saleen 4:03.175 +43.464 42. Schell/da Rocha/Zollinger P2 Pegasus Norma 4:03.784 +44.073 43. Farnbacher/Simonsen/Keen GT2 Hankook Ferrari 4:03.886 +44.175 44. Krohn/Jonsson/van de Poele GT2 Risi Ferrari 4:03.959 +44.248 45. Farfus/J Muller/Alzen GT2 BMW M3 4:04.986 +45.275 46. Priaulx/D Muller/Werner GT2 BMW M3 4:05.851 +46.140 47. Westbrook/Scheider/Holzer GT2 BMS Porsche 4:06.278 +46.567 48. Bell/Sugden/Miller GT2 JMW Aston Martin 4:06.391 +46.680 49. Coronel/Dumbreck/Bleekemolen GT2 Spyker 4:06.997 +47.286 50. Bergmeister/Law/Neiman GT2 Fl. Lizard Porsche 4:08.315 +48.604 51. Felbermayr/Felbermayr/Konopka GT2 Felbermayr Porsche 4:10.054 +50.343 52. Allemann/Gachnang/Frey GT1 Matech Ford GT 4:11.566 +51.855 53. Yogo/Iiri/Yamanishi GT1 JLOC Lamborghini 4:13.368 +53.657 54. Goossens/Dalziel/Gentilozzi GT2 Jaguar XKR 4:13.537 +53.826 55. v.Splunteren/Hommerson/MachielGT2 Prospeed Porsche 4:14.578 +54.867 56. Jani/Andretti/Prost P1 Rebellion Lola no time
*tučně jsou vyznačeni jezdci, kteří kvalifikaci absolvovali za volantem stroje
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.