KVALIFIKACE; Peugeotu se podařilo udržel náskok, který před konkurenční Audi měl už po první kvalifikace, a zajistil si tak první tři místa.
V Le Mans narozený Sebastien Bourdais získal časem 3:19,711s pole positon pro legendární 24 hodinovku. Francouzská značka v kvalifikaci dominovala, když druhý čas zajeli Wurz/Davidson/Gene a třetí Montagny/Sarrazin/Minassian. Navíc čtvrté místo obsadí další privátním týmem nasazený Peugeot 908 Hdi.
Nejrychlejší Audi R15 posádky Bernahard/Dumas/Rockenfeller ztrácela přes 2 vteřiny. Nejpomalejší z trojice továrních posádek Audi byla trojice Fässler/Lotterer/Treluyer, kteří skončili se ztrátou 3,8s na 7. místě.
Ve třídě GT1 dokázal Tomáš Enge s Aston Martinem svůj čas z první kvalifikace ještě vylepšit, a tak se postaví na první místo na startu. Druhé a třetí místo obsadí Fordy GT. Před Grosjeana se dokázal dostat Bas Leinders z týmu Marc VDS. Posádka Grosjeana tak bude se svým Fordem týmu Matech 3.
Výsledky kvalifikace na závod 24h Le Mans 2010:
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 3:19.711 2. Wurz/Davidson/Gene P1 Peugeot 908 3:20.317 +0.606 3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 3:20.325 +0.614 4. Panis/Lapierre/Duval P1 ORECA Peugeot 908 3:21.192 +1.481 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller P1 Audi R15 3:21.981 +2.270 6. Kristensen/McNish/Capello P1 Audi R15 3:22.176 +2.465 7. Fassler/Lotterer/Treluyer P1 Audi R15 3:23.605 +3.894 8. Mucke/Fernandez/Primat P1 Lola-Aston Martin 3:26.680 +6.969 9. Turner/Hancock/Barazi P1 Lola-Aston Martin 3:26.747 +7.036 10. Ayari/Andre/Meyrick P1 ORECA 01-AIM 3:29.506 +9.795 11. Mailleux/Ragues/Ickx P1 Signature Aston 3:29.774 +10.063 12. Bouchut/Tucker/Rodrigues P1 Kolles Audi R10 3:30.907 +11.196 13. Jarvis/Albers/Bakkerud P1 Kolles Audi R10 3:31.661 +11.950 14. Pirro/Cocker/Drayson P1 Drayson Lola 3:31.862 +12.151 15. Watts/Kane/Leventis P2 Strakka HPD ARX-01 3:33.079 +13.368 16. Jani/Andretti/Prost P1 Rebellion Lola 3:33.490 +13.779 17. Brabham/Franchitti/Werner P2 Highcroft HPD 3:34.537 +14.826 18. N.Mansell/G.Mansell/L.Mansell P1 Beechdean Ginetta 3:36.897 +17.186 19. Belicchi/Boullion/Smith P1 Rebellion Lola 3:37.093 +17.382 20. Erdos/Newton/Wallace P2 RML Lola HPD 3:39.648 +19.937 21. Hughes/Amaral/Pla P2 ASM Ginetta-Zytek 3:40.532 +20.821 22. Moreau/Charouz/Lahaye P2 Oak Pescarolo 3:41.310 +21.599 23. Lewis/Burgess/Willman P1 Autocon Lola-AER 3:43.167 +23.456 24. Pirri/Cioci/Perrazzini P2 Racing Box Lola 3:47.971 +28.260 25. Greaves/Ojjeh/Chalandon P2 Bruichladdich 3:51.189 +31.478 26. Noda/Pourtales/Kennard P2 KSM Lola-Judd 3:51.310 +31.599 27. Hein/Nicolet/Yvon P2 Oak Pescarolo 3:52.008 +32.297 28. Schell/da Rocha/Zollinger P2 Pegasus Norma 3:52.837 +33.126 29. P.Salini/S.Salini/Gommendy P2 WR/Salini WR 3:53.109 +33.398 30. Rostan/Meichtry/Bruneau P2 Race Perf Radical 3:53.942 +34.231 31. Enge/Nygaard/Kox GT1 YD Aston 3:55.025 +35.314 32. Leinders/Palttala/de Doncker GT1 Marc VDS Ford GT 3:55.356 +35.645 33. Grosjean/Mutsch/Hirschi GT1 Matech Ford GT 3:55.583 +35.872 34. Jousse/Gouselard/Massen GT1 Alphand Corvette 3:58.810 +39.099 35. Policand/Gregoire/Hart GT1 Alphand Corvette 3:58.906 +39.195 36. Bruni/Melo/Kaffer GT2 Risi Ferrari 3:59.233 +39.522 37. Gavin/Beretta/Collard GT2 Corvette 3:59.435 +39.724 38. O'Connell/Magnussen/Garcia GT2 Corvette 3:59.793 +40.082 39. Alesi/Fisichella/Vilander GT2 AF Corse Ferrari 3:59.837 +40.126 40. Allemann/Gachnang/Frey GT1 Matech Ford GT 4:01.628 +41.917 41. Lieb/Lietz/Henzler GT2 Felbermayr Porsche 4:01.640 +41.929 42. Pilet/Narac/Long GT2 IMSA Porsche 4:01.755 +42.044 43. Farfus/J.Muller/Alzen GT2 BMW M3 4:01.893 +42.182 44. Westbrook/Scheider/Holzer GT2 BMS Porsche 4:02.014 +42.303 45. Farnbacher/Simonsen/Keen GT2 Hankook Ferrari 4:02.427 +42.716 46. Bergmeister/Law/Neiman GT2 Fl. Lizard Porsche 4:02.685 +42.974 47. Gardel/Berville/Canal GT1 Larbre Saleen 4:03.175 +43.464 48. Priaulx/D.Muller/Werner GT2 BMW M3 4:03.215 +43.504 49. Krohn/Jonsson/van de Poele GT2 Risi Ferrari 4:03.959 +44.248 50. Coronel/Dumbreck/Bleekemolen GT2 Spyker 4:04.057 +44.346 51. Bell/Sugden/Miller GT2 JMW Aston Martin 4:04.303 +44.592 52. Yogo/Iiri/Yamanishi GT1 JLOC Lamborghini 4:05.170 +45.459 53. v.Splunteren/Hommerson/MachielGT2 Prospeed Porsche 4:10.017 +50.306 54. Felbermayr/Felbermayr/Konopka GT2 Felbermayr Porsche 4:10.054 +50.343 55. Goossens/Dalziel/Gentilozzi GT2 Jaguar XKR 4m12.431 +52.720 56. Salo/Russo/Companc GT2 AF Corse Ferrari nezajeli čas
*tučně jsou vyznačeni jezdci, kteří ve voze v kvalifikaci seděli
1. část:
Tovární jezdec Peugeotu, Sebastien Bourdais, v první kvalifikaci prolomil hranici 3 minut a 20s na kolo. Za ním se umístili další dva kolegové na vozech Peugeot továrního týmu. Nejrychlejší Audi je až na 5. místě, když se před něj dokázal dostat i tým Oreca s Peugeotem.
Na prvních čtyřech místech jsou tedy speciály Peugeot 908 HDI (tři vozy továrního týmu a jeden soukroém stáje Oreca, která nasazuje do závodu dva vozy ve třídě P1 - Peugeot 908 a ORECA 01-AIM) . Nejrychlejší Audi R15 je se ztrátou 3,8s na místě pátém. Všechny tři tovární Audi jsou seřazeni zhruba v sekundě za sebou na místěch 5 až 7. Poté následují loňské tovární Aston Martiny.
Nás zajímá třída GT1, ve které posádka Enge/Nygaard/Kox na voze Aston Martin obsadila první místo před trojicí Grosjean/Mutsch/Hirschi na Fordu GT.
Výsledky první kvalifikace:
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 3:19.711 2. Wurz/Davidson/Gene P1 Peugeot 908 3:20.317 +0.606 3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 3:20.325 +0.614 4. Panis/Lapierre/Duval P1 ORECA Peugeot 908 3:21.192 +1.481 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller P1 Audi R15 3:23.578 +3.867 6. Fassler/Lotterer/Treluyer P1 Audi R15 3:24.430 +4.719 7. Kristensen/McNish/Capello P1 Audi R15 3:24.688 +4.977 8. Mucke/Fernandez/Primat P1 Lola-Aston Martin 3:26.680 +6.969 9. Turner/Hancock/Barazi P1 Lola-Aston Martin 3:26.747 +7.036 10. Mailleux/Ragues/Ickx P1 Signature Aston 3:29.774 +10.063 11. Ayari/Andre/Meyrick P1 ORECA 01-AIM 3:30.056 +10.345 12. Bouchut/Tucker/Rodrigues P1 Kolles Audi R10 3:30.907 +11.196 13. Jarvis/Albers/Bakkerud P1 Kolles Audi R10 3:31.661 +11.950 14. Watts/Kane/Leventis P2 Strakka HPD ARX-01 3:36.168 +16.457 15. Pirro/Cocker/Drayson P1 Drayson Lola 3:36.634 +16.923 16. Mansell/Mansell/Mansell P1 Beechdean Ginetta 3:36.897 +17.186 17. Brabham/Franchitti/Werner P2 Highcroft HPD 3:37.202 +17.491 18. Hughes/Amaral/Pla P2 ASM Ginetta-Zytek 3:41.968 +22.257 19. Moreau/Charouz/Lahaye P2 Oak Pescarolo 3:42.399 +22.688 20. Belicchi/Boullion/Smith P1 Rebellion Lola 3:44.101 +24.390 21. Erdos/Newton/Wallace P2 RML Lola HPD 3:44.598 +24.887 22. Pirri/Cioci/Perrazzini P2 Racing Box Lola 3:51.065 +31.354
23. Hein/Nicolet/Yvon P2 Oak Pescarolo 3:52.730 +33.019 24. Noda/Pourtales/Kennard P2 KSM Lola-Judd 3:52.972 +33.261 25. Enge/Nygaard/Kox GT1 YD Aston 3:55.025 +35.314 26. Greaves/Ojjeh/Chalandon P2 Bruichladdich 3:55.680 +35.969 27. Salini/Salini/Gommendy P2 WR/Salini WR 3:55.818 +36.107 28. Grosjean/Mutsch/Hirschi GT1 Matech Ford GT 3:57.296 +37.585 29. Jousse/Gouselard/Massen GT1 Alphand Corvette 3:58.810 +39.099 30. Policand/Gregoire/Hart GT1 Alphand Corvette 3:58.906 +39.195 31. Bruni/Melo/Kaffer GT2 Risi Ferrari 3:59.233 +39.522 32. Rostan/Meichtry/Bruneau P2 Race Perf Radical 3:59.361 +39.650 33. O'Connell/Magnussen/Garcia GT2 Corvette 4:00.097 +40.386 34. Leinders/Palttala/de Doncker GT1 Marc VDS Ford GT 4:00.325 +40.614 35. Lewis/Burgess/Willman P1 Autocon Lola-AER 4:00.646 +40.935 36. Gavin/Beretta/Collard GT2 Corvette 4:01.012 +41.301 37. Pilet/Narac/Long GT2 IMSA Porsche 4:01.755 +42.044 38. Lieb/Lietz/Henzler GT2 Felbermayr Porsche 4:02.001 +42.290 39. Alesi/Fisichella/Vilander GT2 AF Corse Ferrari 4:02.492 +42.781 40. Salo/Russo/Companc GT2 AF Corse Ferrari 4:02.615 +42.904 41. Gardel/Berville/Canal GT1 Larbre Saleen 4:03.175 +43.464 42. Schell/da Rocha/Zollinger P2 Pegasus Norma 4:03.784 +44.073 43. Farnbacher/Simonsen/Keen GT2 Hankook Ferrari 4:03.886 +44.175 44. Krohn/Jonsson/van de Poele GT2 Risi Ferrari 4:03.959 +44.248 45. Farfus/J Muller/Alzen GT2 BMW M3 4:04.986 +45.275 46. Priaulx/D Muller/Werner GT2 BMW M3 4:05.851 +46.140 47. Westbrook/Scheider/Holzer GT2 BMS Porsche 4:06.278 +46.567 48. Bell/Sugden/Miller GT2 JMW Aston Martin 4:06.391 +46.680 49. Coronel/Dumbreck/Bleekemolen GT2 Spyker 4:06.997 +47.286 50. Bergmeister/Law/Neiman GT2 Fl. Lizard Porsche 4:08.315 +48.604 51. Felbermayr/Felbermayr/Konopka GT2 Felbermayr Porsche 4:10.054 +50.343 52. Allemann/Gachnang/Frey GT1 Matech Ford GT 4:11.566 +51.855 53. Yogo/Iiri/Yamanishi GT1 JLOC Lamborghini 4:13.368 +53.657 54. Goossens/Dalziel/Gentilozzi GT2 Jaguar XKR 4:13.537 +53.826 55. v.Splunteren/Hommerson/MachielGT2 Prospeed Porsche 4:14.578 +54.867 56. Jani/Andretti/Prost P1 Rebellion Lola no time
*tučně jsou vyznačeni jezdci, kteří kvalifikaci absolvovali za volantem stroje
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.