KVALIFIKACE; Peugeotu se podařilo udržel náskok, který před konkurenční Audi měl už po první kvalifikace, a zajistil si tak první tři místa.
V Le Mans narozený Sebastien Bourdais získal časem 3:19,711s pole positon pro legendární 24 hodinovku. Francouzská značka v kvalifikaci dominovala, když druhý čas zajeli Wurz/Davidson/Gene a třetí Montagny/Sarrazin/Minassian. Navíc čtvrté místo obsadí další privátním týmem nasazený Peugeot 908 Hdi.
Nejrychlejší Audi R15 posádky Bernahard/Dumas/Rockenfeller ztrácela přes 2 vteřiny. Nejpomalejší z trojice továrních posádek Audi byla trojice Fässler/Lotterer/Treluyer, kteří skončili se ztrátou 3,8s na 7. místě.
Ve třídě GT1 dokázal Tomáš Enge s Aston Martinem svůj čas z první kvalifikace ještě vylepšit, a tak se postaví na první místo na startu. Druhé a třetí místo obsadí Fordy GT. Před Grosjeana se dokázal dostat Bas Leinders z týmu Marc VDS. Posádka Grosjeana tak bude se svým Fordem týmu Matech 3.
Výsledky kvalifikace na závod 24h Le Mans 2010:
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 3:19.711 2. Wurz/Davidson/Gene P1 Peugeot 908 3:20.317 +0.606 3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 3:20.325 +0.614 4. Panis/Lapierre/Duval P1 ORECA Peugeot 908 3:21.192 +1.481
*tučně jsou vyznačeni jezdci, kteří ve voze v kvalifikaci seděli
1. část:
Tovární jezdec Peugeotu, Sebastien Bourdais, v první kvalifikaci prolomil hranici 3 minut a 20s na kolo. Za ním se umístili další dva kolegové na vozech Peugeot továrního týmu. Nejrychlejší Audi je až na 5. místě, když se před něj dokázal dostat i tým Oreca s Peugeotem.
Na prvních čtyřech místech jsou tedy speciály Peugeot 908 HDI (tři vozy továrního týmu a jeden soukroém stáje Oreca, která nasazuje do závodu dva vozy ve třídě P1 - Peugeot 908 a ORECA 01-AIM) . Nejrychlejší Audi R15 je se ztrátou 3,8s na místě pátém. Všechny tři tovární Audi jsou seřazeni zhruba v sekundě za sebou na místěch 5 až 7. Poté následují loňské tovární Aston Martiny.
Nás zajímá třída GT1, ve které posádka Enge/Nygaard/Kox na voze Aston Martin obsadila první místo před trojicí Grosjean/Mutsch/Hirschi na Fordu GT.
Výsledky první kvalifikace:
1. Lamy/Bourdais/Pagenaud P1 Peugeot 908 3:19.711 2. Wurz/Davidson/Gene P1 Peugeot 908 3:20.317 +0.606 3. Montagny/Sarrazin/Minassian P1 Peugeot 908 3:20.325 +0.614 4. Panis/Lapierre/Duval P1 ORECA Peugeot 908 3:21.192 +1.481 5. Bernhard/Dumas/Rockenfeller P1 Audi R15 3:23.578 +3.867 6. Fassler/Lotterer/Treluyer P1 Audi R15 3:24.430 +4.719
23. Hein/Nicolet/Yvon P2 Oak Pescarolo 3:52.730 +33.019 24. Noda/Pourtales/Kennard P2 KSM Lola-Judd 3:52.972 +33.261 25. Enge/Nygaard/Kox GT1 YD Aston 3:55.025 +35.314 26. Greaves/Ojjeh/Chalandon P2 Bruichladdich 3:55.680 +35.969
*tučně jsou vyznačeni jezdci, kteří kvalifikaci absolvovali za volantem stroje
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.