SILVERSTONE; KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Skvělý výkon podat tým Hexis, když získal double v kvalifikačním závodu! Z vítězství se radovala posádka Makowiecki/Accary, na druhém místě byli kolegové Hirschi/Piccione. Na stupních vítězů však mohl být ještě jeden Aston Martin, konkrétně ten s Tomášem Engem...
Tomáš Enge závod rozjížděl a hned od startu se ujal vedení, které během zhruba tří kol dokázal navýšit až na 5s. Za jeho zády jezdil Accary na dalším Astonu a Bertolini na Maserati. Jenomže Tomáš v nájezdu do boxů přejel bílou čáru, za což byla posádka Enge/Turner penalizovaná. Při zajíždění do boxů pro odpykání si trestu porušil pravidla i Turner a posádka dostala druhou penalizaci a propadla se až na 7. místo. Turner pak předvedl skvělou stíhací jízdu a závod dokončil na 4. místě. Nebýt penalizací, asi by se posádka bílého vozu radovala i z vítězství. Stejný prohřešek a stejnou penalizaci však dostali i Krumm a Dumbreck s Nissanem GT-R. Vozy Nissan týmu Sumo Power Racing dnes jezdili opravdu skvěle, o čemž svědčí páté místo posádky Hughes/Campbell-Walter a osmé posádky Krumm / Dumbreck. "Tento výsledek je skvělý, zvláště po problémech, které jsme měli v Abu Dhabi. Aston Martin byl dneska opravdu skvělý," vysekl poklonu svému vozu v cíli Makowiecki, který se po vystřídání kolegy usadil na prvním místě a už na zůstal až do konce. Jeho týmoví kolegové, Hirschi / Piccione, se díky rychlejší zastávce posunuli před Maserati MC12 týmu Vitaphone a dovršili tak skvělý výkon týmu Hexis.
Dva vozy do nejlepší destíky dotala i stáj Reiter nasazující dvojici strojů Lamborghini Murcielago 670 R-S. Rychlejší dvojicí byli Menten / Kechele, kteří ještě dvě kola před cílem jezdili na čtvrtém místě. Jejich kolegové , Kox / Haase, také až v závěru závodu ztratili devátou příčku, a tak zítra odstartují do závodu z místa desátého.
Výsledky naleznete zde
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?