SILVERSTONE; KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Skvělý výkon podat tým Hexis, když získal double v kvalifikačním závodu! Z vítězství se radovala posádka Makowiecki/Accary, na druhém místě byli kolegové Hirschi/Piccione. Na stupních vítězů však mohl být ještě jeden Aston Martin, konkrétně ten s Tomášem Engem...
Tomáš Enge závod rozjížděl a hned od startu se ujal vedení, které během zhruba tří kol dokázal navýšit až na 5s. Za jeho zády jezdil Accary na dalším Astonu a Bertolini na Maserati. Jenomže Tomáš v nájezdu do boxů přejel bílou čáru, za což byla posádka Enge/Turner penalizovaná. Při zajíždění do boxů pro odpykání si trestu porušil pravidla i Turner a posádka dostala druhou penalizaci a propadla se až na 7. místo. Turner pak předvedl skvělou stíhací jízdu a závod dokončil na 4. místě. Nebýt penalizací, asi by se posádka bílého vozu radovala i z vítězství. Stejný prohřešek a stejnou penalizaci však dostali i Krumm a Dumbreck s Nissanem GT-R. Vozy Nissan týmu Sumo Power Racing dnes jezdili opravdu skvěle, o čemž svědčí páté místo posádky Hughes/Campbell-Walter a osmé posádky Krumm / Dumbreck. "Tento výsledek je skvělý, zvláště po problémech, které jsme měli v Abu Dhabi. Aston Martin byl dneska opravdu skvělý," vysekl poklonu svému vozu v cíli Makowiecki, který se po vystřídání kolegy usadil na prvním místě a už na zůstal až do konce. Jeho týmoví kolegové, Hirschi / Piccione, se díky rychlejší zastávce posunuli před Maserati MC12 týmu Vitaphone a dovršili tak skvělý výkon týmu Hexis.
Dva vozy do nejlepší destíky dotala i stáj Reiter nasazující dvojici strojů Lamborghini Murcielago 670 R-S. Rychlejší dvojicí byli Menten / Kechele, kteří ještě dvě kola před cílem jezdili na čtvrtém místě. Jejich kolegové , Kox / Haase, také až v závěru závodu ztratili devátou příčku, a tak zítra odstartují do závodu z místa desátého.
Výsledky naleznete zde
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?