SILVERSTONE; KVALIFIKAČNÍ ZÁVOD; Skvělý výkon podat tým Hexis, když získal double v kvalifikačním závodu! Z vítězství se radovala posádka Makowiecki/Accary, na druhém místě byli kolegové Hirschi/Piccione. Na stupních vítězů však mohl být ještě jeden Aston Martin, konkrétně ten s Tomášem Engem...
Tomáš Enge závod rozjížděl a hned od startu se ujal vedení, které během zhruba tří kol dokázal navýšit až na 5s. Za jeho zády jezdil Accary na dalším Astonu a Bertolini na Maserati. Jenomže Tomáš v nájezdu do boxů přejel bílou čáru, za což byla posádka Enge/Turner penalizovaná. Při zajíždění do boxů pro odpykání si trestu porušil pravidla i Turner a posádka dostala druhou penalizaci a propadla se až na 7. místo. Turner pak předvedl skvělou stíhací jízdu a závod dokončil na 4. místě. Nebýt penalizací, asi by se posádka bílého vozu radovala i z vítězství. Stejný prohřešek a stejnou penalizaci však dostali i Krumm a Dumbreck s Nissanem GT-R. Vozy Nissan týmu Sumo Power Racing dnes jezdili opravdu skvěle, o čemž svědčí páté místo posádky Hughes/Campbell-Walter a osmé posádky Krumm / Dumbreck. "Tento výsledek je skvělý, zvláště po problémech, které jsme měli v Abu Dhabi. Aston Martin byl dneska opravdu skvělý," vysekl poklonu svému vozu v cíli Makowiecki, který se po vystřídání kolegy usadil na prvním místě a už na zůstal až do konce. Jeho týmoví kolegové, Hirschi / Piccione, se díky rychlejší zastávce posunuli před Maserati MC12 týmu Vitaphone a dovršili tak skvělý výkon týmu Hexis.
Dva vozy do nejlepší destíky dotala i stáj Reiter nasazující dvojici strojů Lamborghini Murcielago 670 R-S. Rychlejší dvojicí byli Menten / Kechele, kteří ještě dvě kola před cílem jezdili na čtvrtém místě. Jejich kolegové , Kox / Haase, také až v závěru závodu ztratili devátou příčku, a tak zítra odstartují do závodu z místa desátého.
Výsledky naleznete zde
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?