Přinášíme Vám ohlasy jezdů nejlepších třech posádek po prvním pohárovém závodu v Abu Dhabi.
Thomas Mutsch, Matech Competition Ford GT No.5: Na konci mého stintu jsem se trošku obával o stav mých pneumatik. Myslím, že jsme byli jediní, kdo odstartoval do závodu na použitých pneumatikách. Viděl jsem, že se Andrea (Bertolini) velmi přibližuje. Asi čtyři kola to bylo mezi námi dvěma velmi těsné. Naštěstí nezaútočil. V nájezdu do zatáček jsem se snažil být opatrnější a naopak ve výjezdu jsem se snažil zatlačit.
Romain Grosjean, Matech Competition Ford GT No.5: Do druhého stintu jsme již měli na voze nové pneumatiky. Mohu Vám říct, že je daleko těžší, když je Váš kolega na prvním místě a vy jste v boxech, než když v tom voze sedíte sám. V prvních třech kolech mého stintu jsem musel zajet opravdu dobrá kola. Poté jsem se vyhnul zbytečným soubojům a také provozu na trati. Nepotkaly mě naštětí žádné mechanické problémy, prostě jsem pak už jen dovezl vůz zpět do boxů. Vždycky jsem měl rád závody GT vozů, je to moc pěkný šampionát.
Andreas Zuber, Phoenix Racing/Carsport, Corvette No.13: Tohle býl můj vůbec první letmý start v kariéře. V první zatáčce to bylo hodně těsné, měl jsem tam menší nehodu. Po třech nebo čtyřech kolech začalo být auto hodně přetáčivé. Myslím, že Corvette je velmi silný vůz na nových pneumatikách, ale trošku jsem s ní bojoval na ojetých gumách. Svedl jsem pěkný souboj s Maserati a Fordem před mnou. Maserati mělo lepší trakci, Ford byl lepší na rovinkách, takže jsem je nemohl předjet.
Marc Hennerici, Phoenix Racing/Carsport Corvette No.13: Měli jsme perfektní strategii. Vyjeli jsme s novými gumami a pokusili se dohonit Romaina. V mém stintu se na konci závodu auto chovalo perfektně. Já jsem na rozdíl od Andrease jel na ojetých pneumatikách, ale docela to šlo. Více už jsem ale zatlačit nemohl a tak jsem s druhým místem spokojený.
Mike Hezemans, Phoenix Racing/Carsport Corvette No.14: Startoval jsem jako poslední a předjel hodně aut. Auto bylo docela dobré. Měl jsem jen menší nehodu s Karlem (Wendligerem). Zdálo se mi, že v jedné zatáčce nechal místo a tak jsem tam najel, ale pak ji zavřel. Trošku jsem se střetli, ale nakonec jsem ho stejně předjel.
Andrea Piccini, Phoenix Racing/Carsport No.14: Startoval jsem na nových gumách. Motivovali mě jezdci jedoucí před mnou a když se pořadí po zastávkách ustálilo, tak už jsem byl čtvrtý. Pěkně jsem si zazávodil s Michaelem (Bartells). Maserati mělo vždy dobrou trakci, takže bylo velmi obtížné ho předjet. Ale nakonec se mi to podařilo. Poté už jsem jen dovezl vůz do cíle.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.