Přinášíme Vám ohlasy jezdů nejlepších třech posádek po prvním pohárovém závodu v Abu Dhabi.
Thomas Mutsch, Matech Competition Ford GT No.5: Na konci mého stintu jsem se trošku obával o stav mých pneumatik. Myslím, že jsme byli jediní, kdo odstartoval do závodu na použitých pneumatikách. Viděl jsem, že se Andrea (Bertolini) velmi přibližuje. Asi čtyři kola to bylo mezi námi dvěma velmi těsné. Naštěstí nezaútočil. V nájezdu do zatáček jsem se snažil být opatrnější a naopak ve výjezdu jsem se snažil zatlačit.
Romain Grosjean, Matech Competition Ford GT No.5: Do druhého stintu jsme již měli na voze nové pneumatiky. Mohu Vám říct, že je daleko těžší, když je Váš kolega na prvním místě a vy jste v boxech, než když v tom voze sedíte sám. V prvních třech kolech mého stintu jsem musel zajet opravdu dobrá kola. Poté jsem se vyhnul zbytečným soubojům a také provozu na trati. Nepotkaly mě naštětí žádné mechanické problémy, prostě jsem pak už jen dovezl vůz zpět do boxů. Vždycky jsem měl rád závody GT vozů, je to moc pěkný šampionát.
Andreas Zuber, Phoenix Racing/Carsport, Corvette No.13: Tohle býl můj vůbec první letmý start v kariéře. V první zatáčce to bylo hodně těsné, měl jsem tam menší nehodu. Po třech nebo čtyřech kolech začalo být auto hodně přetáčivé. Myslím, že Corvette je velmi silný vůz na nových pneumatikách, ale trošku jsem s ní bojoval na ojetých gumách. Svedl jsem pěkný souboj s Maserati a Fordem před mnou. Maserati mělo lepší trakci, Ford byl lepší na rovinkách, takže jsem je nemohl předjet.
Marc Hennerici, Phoenix Racing/Carsport Corvette No.13: Měli jsme perfektní strategii. Vyjeli jsme s novými gumami a pokusili se dohonit Romaina. V mém stintu se na konci závodu auto chovalo perfektně. Já jsem na rozdíl od Andrease jel na ojetých pneumatikách, ale docela to šlo. Více už jsem ale zatlačit nemohl a tak jsem s druhým místem spokojený.
Mike Hezemans, Phoenix Racing/Carsport Corvette No.14: Startoval jsem jako poslední a předjel hodně aut. Auto bylo docela dobré. Měl jsem jen menší nehodu s Karlem (Wendligerem). Zdálo se mi, že v jedné zatáčce nechal místo a tak jsem tam najel, ale pak ji zavřel. Trošku jsem se střetli, ale nakonec jsem ho stejně předjel.
Andrea Piccini, Phoenix Racing/Carsport No.14: Startoval jsem na nových gumách. Motivovali mě jezdci jedoucí před mnou a když se pořadí po zastávkách ustálilo, tak už jsem byl čtvrtý. Pěkně jsem si zazávodil s Michaelem (Bartells). Maserati mělo vždy dobrou trakci, takže bylo velmi obtížné ho předjet. Ale nakonec se mi to podařilo. Poté už jsem jen dovezl vůz do cíle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.