Přinášíme Vám ohlasy jezdů nejlepších třech posádek po prvním pohárovém závodu v Abu Dhabi.
Thomas Mutsch, Matech Competition Ford GT No.5: Na konci mého stintu jsem se trošku obával o stav mých pneumatik. Myslím, že jsme byli jediní, kdo odstartoval do závodu na použitých pneumatikách. Viděl jsem, že se Andrea (Bertolini) velmi přibližuje. Asi čtyři kola to bylo mezi námi dvěma velmi těsné. Naštěstí nezaútočil. V nájezdu do zatáček jsem se snažil být opatrnější a naopak ve výjezdu jsem se snažil zatlačit.
Romain Grosjean, Matech Competition Ford GT No.5: Do druhého stintu jsme již měli na voze nové pneumatiky. Mohu Vám říct, že je daleko těžší, když je Váš kolega na prvním místě a vy jste v boxech, než když v tom voze sedíte sám. V prvních třech kolech mého stintu jsem musel zajet opravdu dobrá kola. Poté jsem se vyhnul zbytečným soubojům a také provozu na trati. Nepotkaly mě naštětí žádné mechanické problémy, prostě jsem pak už jen dovezl vůz zpět do boxů. Vždycky jsem měl rád závody GT vozů, je to moc pěkný šampionát.
Andreas Zuber, Phoenix Racing/Carsport, Corvette No.13: Tohle býl můj vůbec první letmý start v kariéře. V první zatáčce to bylo hodně těsné, měl jsem tam menší nehodu. Po třech nebo čtyřech kolech začalo být auto hodně přetáčivé. Myslím, že Corvette je velmi silný vůz na nových pneumatikách, ale trošku jsem s ní bojoval na ojetých gumách. Svedl jsem pěkný souboj s Maserati a Fordem před mnou. Maserati mělo lepší trakci, Ford byl lepší na rovinkách, takže jsem je nemohl předjet.
Marc Hennerici, Phoenix Racing/Carsport Corvette No.13: Měli jsme perfektní strategii. Vyjeli jsme s novými gumami a pokusili se dohonit Romaina. V mém stintu se na konci závodu auto chovalo perfektně. Já jsem na rozdíl od Andrease jel na ojetých pneumatikách, ale docela to šlo. Více už jsem ale zatlačit nemohl a tak jsem s druhým místem spokojený.
Mike Hezemans, Phoenix Racing/Carsport Corvette No.14: Startoval jsem jako poslední a předjel hodně aut. Auto bylo docela dobré. Měl jsem jen menší nehodu s Karlem (Wendligerem). Zdálo se mi, že v jedné zatáčce nechal místo a tak jsem tam najel, ale pak ji zavřel. Trošku jsem se střetli, ale nakonec jsem ho stejně předjel.
Andrea Piccini, Phoenix Racing/Carsport No.14: Startoval jsem na nových gumách. Motivovali mě jezdci jedoucí před mnou a když se pořadí po zastávkách ustálilo, tak už jsem byl čtvrtý. Pěkně jsem si zazávodil s Michaelem (Bartells). Maserati mělo vždy dobrou trakci, takže bylo velmi obtížné ho předjet. Ale nakonec se mi to podařilo. Poté už jsem jen dovezl vůz do cíle.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?