ABU DHABI, ZÁVOD; Dvojice týmu Matech Competition Ford GT, Romain Grosjean a Thomas Mutsch, získala pro americkou značku první vítězství v šampionátu FIA GT1. Tomáš Enge skončil těsně za body.
Mutsch jezdil v první fázi závodu na čele před Andreou Bertolinim na Maserati MC12. Vůz při zastávkách v boxech převzal Francouz Grosjean a předvedl jízdu z říše snů. Za 30 minut si dokázal vybudovat náskok přes 20s! Díky tomuto výsledku se tak usadila dvojice Mutsch/Grosjean na čele hodnocení jezdců. Přes Maserati týmu Vitaphone se dokázaly přímo na trati dostat obě Corvette týmu Phoenix. Druhou příčku tak získala dvojice Andreas Zuber a Marc Hennerici. Zuber ještě dokázal vedoucímu Fordu GT konkurovat, ale jak do něj sedl Romain, tak Marc Hennerici neměl šanci. Poslední pódiový stupínek získala druhá posádka týmu Phoenix ve složení Andrea Piccini a Mike Hezemans. Ti předvedli krásnou stíhací jízdu i s poškozeným vozem. Díky tomu je stáj Phoenix na čele mezi týmy. Poslední bodovanou příčku získala dvojice Maassen / Muller na Corvette Z06 týmu Mad Croc. Vše ale mohlo být jinak, protože v poslední sekci okruhu udělal Muller při pokusu zaútočit na před ním jedoucího Hegera s Maserati MC12 týmu Triple X chybu, čehož málem dokázal využít Tomáš Enge s Astonem Martin DB9. Do nejlepší desítky se nepodařilo proniknout ani jednomu vozu Nissan GT-R. Nejlepší posádka na tomto stroji byla klasifikována na 12. místě, jednalo se o Hughese a Campbella-Waltera.
Výsledky závodu zde
Průběžné pořadí mezi jezdci a týmy
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?