FIA GT adoptuje bodový systém z F1

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: DPPI / FIA GT
iM2 16. března 2010 16:45
Sdílej:

FIA GT1 World Championship adoptuje nový bodovací systém, který se od této sezony používá i v F1, ale i v MS rally.

Rozhodnutí padlo na FIA World Motor Sport Council, který se konal 11. března. Na každém z deseti letošních okruhů se pojedou dva šedesátiminutové závody – kvalifikační závod a závod. Kvalifikace bude mít tři části, když po každé z nich vypadne osm nejpomalejších vozů. Posledních osm si to pak rozdá o pole position. Kvalifikační závod rozdělí pole pro závod v neděli. Zde bude povinná zastávka k výměně gum a prostřídání jezdců. Body budou dostávat první tři jezdci z kvalifikačního závodu a prvních deset ze závodu (namísto první osmičky). Krom Formule 1 a GT1 (dva šampionáty pod hlavičkou FIA), tento formát převzaly i další šampionáty World Rally Championship (WRC) a World Touring Car Championship (WTCC). Dokonce by se podle něj mělo bodovat i ve FIA GT3 European Championship Bodový příděl po nedělním závodu: 1 .....25 bodů 2 .....18 bodů 3 .....15 bodů 4 .....12 bodů 5......10 bodů 6 .....8 bodů 7......6 bodů 8......4 body 9......2 body 10.....1 bod První tři z kvalifikačního závodu dostanou bodový příděl podle tohoto klíče: 1.....8 bodů 2.....6 bodů 3.....4 body
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.