Tým Young Driver AMR absolvoval test v Nogaru

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 3. března 2010 21:01
Sdílej:

Okruh Paula Armagnaca ve francouzském Nogaru se ve středu a ve čtvrtek stal dějištěm dalších testů stáje Young Driver AMR. Tým testoval vůz již počátkem týdne v Paul Ricard, kde proběhly první zkušební jízdy vozu Aston Martin DBR9 letošní specifikace.

Za volantem se v průběhu dvou dnů vystřídali jezdci Tomáš Enge a Christoffer Nygaard, který bude společně s českým jezdcem a Peterem Koxem startovat v závodě 24h Le Mans. Ve čtvrtek navíc usedl do speciálu Aston Martin DBR9 Darren Turner, jenž se v GT1 World Championship bude s Tomášem Engem střídat za volantem bílo-červeného vozu se startovním číslem 7. Kvůli nočním lijákům po oba dva dny začínaly testy v poledne, kdy byl francouzský okruh již suchý. Mimo nastavení základního set-upu zkoušel tým Young Driver AMR nové pneumatiky letošní specifikace. Tomáš Enge ve voze moc času nestrávil, ale staronový vůz si pochvaloval. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR #7: „Našim hlavním úkolem bylo nastavit základní set-up podvozku Aston Martin DBR9. Minimální hmotnost vozů se pro letošní sezónu zvýšila na 1200 kg, a tak jsme hledali správné rozložení hmotnosti. Díky vyšší váze a menšímu přítlaku se dnešní GT1 podobají nižším kategoriím vozů Gran Turismo. Jsou hravější, tedy více po závodním okruhu kloužou. Mimo testování vozu jsme zkoušeli výdrž nových pneumatik, které jsou jiné, něž ty v předchozích letech.“ Cílem nových technických předpisů bylo zpomalit dosavadní vozy. Techničtí komisaři se proto zaměřili především na aerodynamiku. Zmenšili zadní přítlačné křídlo a na podvozek vozů předepsali dřevěnou desku o tloušťce 20 centimetrů, čímž se zvýšila světlá výška závodních speciálů a výrazně snížil přísavný efekt. Také minimální hmotnost vozů se zvýšila přibližně o osmdesát kilogramů. tisková zpráva: www.tomas-enge.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.