Tým Young Driver AMR absolvoval test v Nogaru

Enge/Turner
Enge/Turner, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 3. března 2010 21:01
Sdílej:

Okruh Paula Armagnaca ve francouzském Nogaru se ve středu a ve čtvrtek stal dějištěm dalších testů stáje Young Driver AMR. Tým testoval vůz již počátkem týdne v Paul Ricard, kde proběhly první zkušební jízdy vozu Aston Martin DBR9 letošní specifikace.

Za volantem se v průběhu dvou dnů vystřídali jezdci Tomáš Enge a Christoffer Nygaard, který bude společně s českým jezdcem a Peterem Koxem startovat v závodě 24h Le Mans. Ve čtvrtek navíc usedl do speciálu Aston Martin DBR9 Darren Turner, jenž se v GT1 World Championship bude s Tomášem Engem střídat za volantem bílo-červeného vozu se startovním číslem 7. Kvůli nočním lijákům po oba dva dny začínaly testy v poledne, kdy byl francouzský okruh již suchý. Mimo nastavení základního set-upu zkoušel tým Young Driver AMR nové pneumatiky letošní specifikace. Tomáš Enge ve voze moc času nestrávil, ale staronový vůz si pochvaloval. Tomáš Enge, jezdec týmu Young Driver AMR #7: „Našim hlavním úkolem bylo nastavit základní set-up podvozku Aston Martin DBR9. Minimální hmotnost vozů se pro letošní sezónu zvýšila na 1200 kg, a tak jsme hledali správné rozložení hmotnosti. Díky vyšší váze a menšímu přítlaku se dnešní GT1 podobají nižším kategoriím vozů Gran Turismo. Jsou hravější, tedy více po závodním okruhu kloužou. Mimo testování vozu jsme zkoušeli výdrž nových pneumatik, které jsou jiné, něž ty v předchozích letech.“ Cílem nových technických předpisů bylo zpomalit dosavadní vozy. Techničtí komisaři se proto zaměřili především na aerodynamiku. Zmenšili zadní přítlačné křídlo a na podvozek vozů předepsali dřevěnou desku o tloušťce 20 centimetrů, čímž se zvýšila světlá výška závodních speciálů a výrazně snížil přísavný efekt. Také minimální hmotnost vozů se zvýšila přibližně o osmdesát kilogramů. tisková zpráva: www.tomas-enge.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.