Bartels/Bertolini získali titul

Bartels/Bertolini
Bartels/Bertolini, foto: www.auto-news.cz
iM2 25. října 2009 18:12
Sdílej:

Tým Vitaphone prožil výborný závodní víkend v Zolderu, kde při finále FIA GT získali zásluhou Alessandra Piera Guidi a Mattea Bobbiho vítězství, zároveň si jejich jezdci Andrea Bertolini a Michael Bartels zajistili titul mezi jezdci.

Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi dominovali závodu v belgickém Zolderu a zaznamenali jejich první společné vítězství, když si týmový boss Michael Bartels a Andrea Bertolini konzervativní jízdou zajistili titul. Druzí, před jejich rivaly v boji o titul mezi jezdci, dojeli Mike Hezemans a Anthony Kumpen v Corvette týmu PK-Carsport, k zisku titulu jim tak chyběly dva body. Pier Guidi a Bobbi si vítězství zajistili systémem start – cíl. Pier Guidi se posunul na pole – position poté, co byl Kumpen penalizován ztrátou pěti míst na roštu kvůli nedodržování signalizace žlutých vlajek. Ital (Pier Guidi) měl po 10 kolech náskok 13s a v úvodním stintu si budoval náskok. Vítězství pak získali o nějakých 20s. Pier Guidi, které se do FIA GT vrátil od 24 hodinovky ve Spa v srpnu, řekl: „Pro nás to byl perfektní závod. Auto bylo dnes velmi rychlé.“ Bartels, který společně s Bertolinim získal již třetí titul FIA GT, řekl: „Je to něco speciálního, vyhrát titul potřetí spolu. Ukazuje to na společnou tvrdou práci. Nebyl to lehký závod, protože jsme věděli, že pokud uděláme nějakou chybu, tak o titul přijdeme.“ Hezemans a Kumpen pro zisk titulu udělali maximum. „To, že jsme po startu ze šesté pozice dojeli druzí, bylo dobré. Ale bylo to nejvíce, co jsme mohli udělat. S lehkým Maserati před námi jsme prostě nemohli nic udělat,“ řekl Hezemans v cíli (Maserati bylo o 60 kg lehčí). Tým PK-Carsport nakonec nepodal protest proti stáji Vitaphone, kterým před závodem hrozil. Ohledně tohoto protestu není známo mnoho detailů, ale spekuluje se o tom, že si snad tým PK-Carsport chtěl stěžovat na počet vozů Maserati na startech. Brit, Richard Westbrook, si zajistil titul v kategorii GT2, když pro tým ProSpeed získal s Porsche 911 GT3-RSR vítězství. Jeho parťákem byl Marco Holzer. Tato posádka dominovala závodu poté, co se do čela dostala po 12 odjetých kolech. Do té doby na vedoucí příčce jezdila posádka týmu AF Corse s Ferrari 430 ve složení Bruni/Vilander. Výsledky závodu naleznete zde. Výsledky konečné klasifikace naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.