Enrique Bernoldi a Roberto Streit získali dominantní jízdou první vítězství ve FIA GT na okruhu Paul Ricarda ve Francii.
Brazilské duo dominovalo dvouhodinovému závodu, jejich Chevrolet Corvette C6.R měl v cíli náskok 15s na nejbližšího pronásledovatele. Tím bylo Maserati MC12 posádky Müller – Ramos. Bernoldi přitom musel závod rozjíždět až ze šestého místa poté, co dostal penalizaci za kolizi v pátečním tréninku. Enriquemu stačilo pouhých devět kol, aby se dotáhl na do té doby vedoucího Müllera s Maserati Vitaphonu. MC12 předjel do tří kol a ujal se vedení. Zde si vybudoval více než čtyř sekundový náskok. Po Bernoldim převzal Corvette již s náskokem 12 vteřin kolega Streit, který byl rychlejší než kolega Müllera Ramos, a tak náskok opět rostl. Při posledním střídání v boxech měla zeleno-modrá Corvette náskok 20s! Bernoldi už pak poslední úsek dokázal udržet vůz bez problémů na trati a ani technické problémy nestály v cestě tomuto vítězství. „Nebylo to tak lehké, jak to vypadalo. Naše strategie byla založená na tom, že jsme při každém pit stopu měnili pneumatiky. Museli jsme jet neustále naplno,“ říká Bernoldi. Na druhém místě se do cíle dostalo první Maserati posádky Müller – Ramos. „Druhé místo je jako vítězství. S Corvette jsme na tomto okruhu bojovat prostě nemohli,“ pochvaluje si výsledek Ramos. Třetí byla další Corvette týmu SRT posádky James Ruffier a Bert Longin. Dalo by se říci, že jim ale třetí místo spadlo do klína, protože druhé Maserati Vitaphonu jezdců Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi muselo udělat jednu neplánovanou zastávku navíc. Posádce MC12ky totiž podivně rychle docházelo palivo. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Gianmaria Bruni/Toni Vilander, kteří závodí s Ferrari F430. Celkoví vítězové kategorie GT2, Collard a Westbrook s Porsche týmu ProSpeed, závod dokončili na druhé příčce.
Výsledky závodu naleznete zde.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?