Enrique Bernoldi a Roberto Streit získali dominantní jízdou první vítězství ve FIA GT na okruhu Paul Ricarda ve Francii.
Brazilské duo dominovalo dvouhodinovému závodu, jejich Chevrolet Corvette C6.R měl v cíli náskok 15s na nejbližšího pronásledovatele. Tím bylo Maserati MC12 posádky Müller – Ramos. Bernoldi přitom musel závod rozjíždět až ze šestého místa poté, co dostal penalizaci za kolizi v pátečním tréninku. Enriquemu stačilo pouhých devět kol, aby se dotáhl na do té doby vedoucího Müllera s Maserati Vitaphonu. MC12 předjel do tří kol a ujal se vedení. Zde si vybudoval více než čtyř sekundový náskok. Po Bernoldim převzal Corvette již s náskokem 12 vteřin kolega Streit, který byl rychlejší než kolega Müllera Ramos, a tak náskok opět rostl. Při posledním střídání v boxech měla zeleno-modrá Corvette náskok 20s! Bernoldi už pak poslední úsek dokázal udržet vůz bez problémů na trati a ani technické problémy nestály v cestě tomuto vítězství. „Nebylo to tak lehké, jak to vypadalo. Naše strategie byla založená na tom, že jsme při každém pit stopu měnili pneumatiky. Museli jsme jet neustále naplno,“ říká Bernoldi. Na druhém místě se do cíle dostalo první Maserati posádky Müller – Ramos. „Druhé místo je jako vítězství. S Corvette jsme na tomto okruhu bojovat prostě nemohli,“ pochvaluje si výsledek Ramos. Třetí byla další Corvette týmu SRT posádky James Ruffier a Bert Longin. Dalo by se říci, že jim ale třetí místo spadlo do klína, protože druhé Maserati Vitaphonu jezdců Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi muselo udělat jednu neplánovanou zastávku navíc. Posádce MC12ky totiž podivně rychle docházelo palivo. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Gianmaria Bruni/Toni Vilander, kteří závodí s Ferrari F430. Celkoví vítězové kategorie GT2, Collard a Westbrook s Porsche týmu ProSpeed, závod dokončili na druhé příčce.
Výsledky závodu naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?