Enrique Bernoldi a Roberto Streit získali dominantní jízdou první vítězství ve FIA GT na okruhu Paul Ricarda ve Francii.
Brazilské duo dominovalo dvouhodinovému závodu, jejich Chevrolet Corvette C6.R měl v cíli náskok 15s na nejbližšího pronásledovatele. Tím bylo Maserati MC12 posádky Müller – Ramos. Bernoldi přitom musel závod rozjíždět až ze šestého místa poté, co dostal penalizaci za kolizi v pátečním tréninku. Enriquemu stačilo pouhých devět kol, aby se dotáhl na do té doby vedoucího Müllera s Maserati Vitaphonu. MC12 předjel do tří kol a ujal se vedení. Zde si vybudoval více než čtyř sekundový náskok. Po Bernoldim převzal Corvette již s náskokem 12 vteřin kolega Streit, který byl rychlejší než kolega Müllera Ramos, a tak náskok opět rostl. Při posledním střídání v boxech měla zeleno-modrá Corvette náskok 20s! Bernoldi už pak poslední úsek dokázal udržet vůz bez problémů na trati a ani technické problémy nestály v cestě tomuto vítězství. „Nebylo to tak lehké, jak to vypadalo. Naše strategie byla založená na tom, že jsme při každém pit stopu měnili pneumatiky. Museli jsme jet neustále naplno,“ říká Bernoldi. Na druhém místě se do cíle dostalo první Maserati posádky Müller – Ramos. „Druhé místo je jako vítězství. S Corvette jsme na tomto okruhu bojovat prostě nemohli,“ pochvaluje si výsledek Ramos. Třetí byla další Corvette týmu SRT posádky James Ruffier a Bert Longin. Dalo by se říci, že jim ale třetí místo spadlo do klína, protože druhé Maserati Vitaphonu jezdců Alessandro Pier Guidi a Matteo Bobbi muselo udělat jednu neplánovanou zastávku navíc. Posádce MC12ky totiž podivně rychle docházelo palivo. Ve třídě GT2 se z vítězství radovala dvojice Gianmaria Bruni/Toni Vilander, kteří závodí s Ferrari F430. Celkoví vítězové kategorie GT2, Collard a Westbrook s Porsche týmu ProSpeed, závod dokončili na druhé příčce.
Výsledky závodu naleznete zde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?