Charouz, Enge a Mücke šampióny Le Mans Series

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 14. září 2009 14:02
Sdílej:

Padesát let poté, co Aston Martin vyhrál mistrovství světa sportovních vozů, dokázala britská značka tento úspěch zopakovat, když zvítězila v šampionátu Le Mans Series 2009.

Zásluhou česko-německé posádky Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke zvítězil Aston Martin v hodnocení jezdců a dále také v klasifikaci týmů a značek. Trojice Charouz, Enge, Mücke tak napsala významnou kapitolu jak do historie českého motoristického sportu, tak také do dějin britského i německého motorsportu. Dějištěm finále letošní sezony Le Mans Series byl slavný okruh Silverstone, blízko kterého má tovární tým Aston Martin Racing svou základnu. Za velké podpory britských fanoušků Aston Martinu nastupovali Charouz, Enge a Mücke s prototypem Lola Aston Martin LMP1 s bondovským startovním číslem 007 do posledního závodu sezony se sedmibodovým náskokem před svými pronásledovateli z týmu Pescarolo. Francouzi se ale v průběhu závodu vypsaného na tisíc kilometrů nebo na šest hodin potýkali s technickými problémy, takže Jan, Tomáš a Stefan bojovali o umístění na stupních vítězů s posádkami týmů Oreca a Speedy Team Sebah a s týmovými kolegy Darrenem Turnerem a Haroldem Primatem s Astonem se startovním číslem 009. Po bezchybném výkonu nakonec posádka Charouz, Enge, Mücke obsadila třetí místo právě před týmovými kolegy Turnerem a Primatem. Po vítězství v Barceloně a na Nürburgringu, druhém místě v Algarve a třetím ve Spa-Francorchamps vystoupala trojice Charouz, Enge, Mücke na stupně vítězů i po posledním závodě sezony a díky skvělým a vyrovnaným výsledkům s převahou ovládla letošní ročník Le Mans Series. Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke tak navázali na takové velikány motoristického sportu, jakými byli Stirling Moss, Carroll Shelby, Roy Salvadori, Maurice Trintignant či Paul Frere, kteří se roku 1959 zasloužili o triumf Aston Martinu v mistrovství světa sportovních vozů. Jan Charouz: „Bylo to docela těžké. Po celý víkend jsme se potýkali s nastavením auta, které nefungovalo úplně optimálně, takže dnešní závod nebyl vůbec jednoduchý. Zápasili jsme s nedotáčivostí. V jednu chvíli jsme zkusili nasadit měkčí gumy, ale to se také neosvědčilo, protože vydržely jen patnáct kol a Tomáš musel znovu zajet k mechanikům. Proto jsme rádi, že se nám i tak podařilo znovu vybojovat stupně vítězů. Pro mě osobně je to zatím největší úspěch, jakého jsem ve sportu dosáhl. Velice si ho vážím a mám obrovskou radost.“ Tomáš Enge: „Nastavení a pneumatiky nebyly o tomto víkendu úplně optimální, ale jinak auto fungovalo skvěle, neměli jsme žádný technický problém a neudělali jsme žádnou chybu. Znovu jsme se umístili na stupních vítězů, což podle mě byl klíč k úspěchu. Po celou sezonu jsme podávali vyrovnané výkony a díky tomu jsme vyhráli celou Le Mans Series.“ Stefan Mücke: „Závod nebyl vůbec jednoduchý, i když se naši hlavní soupeři dostali do problémů. Nám se naštěstí zásadnější problémy vyhnuly, ale byl to náročný závod. Jsem moc šťastný a vítězství v Le Mans Series je pro mě něčím naprosto výjimečným. Chtěl bych poděkovat celému týmu a zároveň chci také pogratulovat všem jeho členům. Byla to náročná, ale úspěšná sezona.“ Antonín Charouz, manažer: „Je to skvělé. Během víkendu jsme se trochu potýkali s pneumatikami, ale kluci dnes podali super výkon, znovu se umístili na pódiu a zajistili si titul šampiónů. Splnil se mi sen.“ tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.