Darrena Turnera čeká premiéra s prototypem

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 5. června 2009 13:34
Sdílej:

Do startu závodu 24 hodin Le Mans 2009 zbývá pouhých devět dní. Darren Turner se může pochlubit dvěma výhrami ve třídě GT1 v minulých dvou ročnících slavné čtyřiadvacetihodinovky, letos před sebou bude mít ale mnohem náročnější úkol: s vozem Aston Martin LMP1 bude bojovat o nejvyšší příčky celkově.

Narozdíl od závodů šampionátu Le Mans Series se Darren tentokrát představí ve voze se startovním číslem 008, za jehož volantem se bude střídat se dvěma bývalými jezdci formule 1: Anthonym Davidsonem a Josem Verstappenem. “Myslím si, že vůz s číslem 008 bude mít dobrou posádku a těším se na spolupráci s Anthonym a Josem. S Anthonym jsme dobří přátelé od roku 2003, kdy jsme společně jeli v Sebringu a Le Mans. Bude zajímavé naše vzájemné porovnání po tak dlouhé době. Jos má obrovské zkušenosti z formule 1 a už také předvedl, jak rychlý dokáže být s prototypem v Le Mans. Proto si myslím, že budeme velmi dobrým týmem,” věří Darren Turner. Ve třídě LMP1 se letos sejde nebývale silná konkurence. O vítězství se utkají hned dvě desítky špičkových prototypů. Největšími soupeři budou pro vozy Aston Martin rychlé dieselové prototypy Peugeot a Audi. “Našimi hlavními soupeři by měly být další týmy nasazující vozy s benzinovými motory, ale bylo by skvělé, kdybychom se dokázali zamíchat do souboje Audi a Peugeotů. Náš testovací program neprobíhal tak hladce, jak bychom si přáli. Došlo k několika haváriím, takže tým má drobné zpoždění. Letos nebude snadné probít se na stupně vítězů, ale tomuto závodu se žádný jiný nepodobá a vy se musíte pořád snažit, protože nevíte, co se může stát v dalším okamžiku,“ pokračuje britský jezdec. Jako dvojnásobný vítěz třídy GT1 Darren Turner dobře ví, jaké je Le Mans z pohledu pilota GT vozu, nyní jej však bude poznávat z kokpitu sportovního prototypu. “Je úžasné, že se mohu po dvou výhrách v kategorii GT1 do Le Mans vrátit s vozem třídy LMP1,” těší se Turner. “Prostudoval jsem data z Le Mans, která porovnávají rychlosti LMP1 a GT1, abych si udělal představu o rozdílech mezi auty a o tom, co mě čeká. Rozdíl je obrovský, hlavně pokud jde o rychlost při průjezdu zatáčkami. Nemohu se dočkat, až si to vyzkouším na vlastní kůži. Jízdu s naším vozem si teď velice užívám, protože jsem měl k dispozici dva závody Le Mans Series, abych si na něj zvyknul. Pro mě je velkou ctí, že mohu v Le Mans závodit v barvách týmu Aston Martin, zvlášť když letos uplyne padesát let od předchozího vítězství Astonu v Le Mans.“ První volný trénink letošního ročníku 24 hodin Le Mans odstartuje ve středu 10. června v 18 hodin. Kvalifikace začíná ve čtvrtek 11. června v 19 hodin. Samotný závod pak odstartuje v sobotu 13. června v 15 hodin. tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.