Darrena Turnera čeká premiéra s prototypem

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 5. června 2009 13:34
Sdílej:

Do startu závodu 24 hodin Le Mans 2009 zbývá pouhých devět dní. Darren Turner se může pochlubit dvěma výhrami ve třídě GT1 v minulých dvou ročnících slavné čtyřiadvacetihodinovky, letos před sebou bude mít ale mnohem náročnější úkol: s vozem Aston Martin LMP1 bude bojovat o nejvyšší příčky celkově.

Narozdíl od závodů šampionátu Le Mans Series se Darren tentokrát představí ve voze se startovním číslem 008, za jehož volantem se bude střídat se dvěma bývalými jezdci formule 1: Anthonym Davidsonem a Josem Verstappenem. “Myslím si, že vůz s číslem 008 bude mít dobrou posádku a těším se na spolupráci s Anthonym a Josem. S Anthonym jsme dobří přátelé od roku 2003, kdy jsme společně jeli v Sebringu a Le Mans. Bude zajímavé naše vzájemné porovnání po tak dlouhé době. Jos má obrovské zkušenosti z formule 1 a už také předvedl, jak rychlý dokáže být s prototypem v Le Mans. Proto si myslím, že budeme velmi dobrým týmem,” věří Darren Turner. Ve třídě LMP1 se letos sejde nebývale silná konkurence. O vítězství se utkají hned dvě desítky špičkových prototypů. Největšími soupeři budou pro vozy Aston Martin rychlé dieselové prototypy Peugeot a Audi. “Našimi hlavními soupeři by měly být další týmy nasazující vozy s benzinovými motory, ale bylo by skvělé, kdybychom se dokázali zamíchat do souboje Audi a Peugeotů. Náš testovací program neprobíhal tak hladce, jak bychom si přáli. Došlo k několika haváriím, takže tým má drobné zpoždění. Letos nebude snadné probít se na stupně vítězů, ale tomuto závodu se žádný jiný nepodobá a vy se musíte pořád snažit, protože nevíte, co se může stát v dalším okamžiku,“ pokračuje britský jezdec. Jako dvojnásobný vítěz třídy GT1 Darren Turner dobře ví, jaké je Le Mans z pohledu pilota GT vozu, nyní jej však bude poznávat z kokpitu sportovního prototypu. “Je úžasné, že se mohu po dvou výhrách v kategorii GT1 do Le Mans vrátit s vozem třídy LMP1,” těší se Turner. “Prostudoval jsem data z Le Mans, která porovnávají rychlosti LMP1 a GT1, abych si udělal představu o rozdílech mezi auty a o tom, co mě čeká. Rozdíl je obrovský, hlavně pokud jde o rychlost při průjezdu zatáčkami. Nemohu se dočkat, až si to vyzkouším na vlastní kůži. Jízdu s naším vozem si teď velice užívám, protože jsem měl k dispozici dva závody Le Mans Series, abych si na něj zvyknul. Pro mě je velkou ctí, že mohu v Le Mans závodit v barvách týmu Aston Martin, zvlášť když letos uplyne padesát let od předchozího vítězství Astonu v Le Mans.“ První volný trénink letošního ročníku 24 hodin Le Mans odstartuje ve středu 10. června v 18 hodin. Kvalifikace začíná ve čtvrtek 11. června v 19 hodin. Samotný závod pak odstartuje v sobotu 13. června v 15 hodin. tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.