Darrena Turnera čeká premiéra s prototypem

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 5. června 2009 13:34
Sdílej:

Do startu závodu 24 hodin Le Mans 2009 zbývá pouhých devět dní. Darren Turner se může pochlubit dvěma výhrami ve třídě GT1 v minulých dvou ročnících slavné čtyřiadvacetihodinovky, letos před sebou bude mít ale mnohem náročnější úkol: s vozem Aston Martin LMP1 bude bojovat o nejvyšší příčky celkově.

Narozdíl od závodů šampionátu Le Mans Series se Darren tentokrát představí ve voze se startovním číslem 008, za jehož volantem se bude střídat se dvěma bývalými jezdci formule 1: Anthonym Davidsonem a Josem Verstappenem. “Myslím si, že vůz s číslem 008 bude mít dobrou posádku a těším se na spolupráci s Anthonym a Josem. S Anthonym jsme dobří přátelé od roku 2003, kdy jsme společně jeli v Sebringu a Le Mans. Bude zajímavé naše vzájemné porovnání po tak dlouhé době. Jos má obrovské zkušenosti z formule 1 a už také předvedl, jak rychlý dokáže být s prototypem v Le Mans. Proto si myslím, že budeme velmi dobrým týmem,” věří Darren Turner. Ve třídě LMP1 se letos sejde nebývale silná konkurence. O vítězství se utkají hned dvě desítky špičkových prototypů. Největšími soupeři budou pro vozy Aston Martin rychlé dieselové prototypy Peugeot a Audi. “Našimi hlavními soupeři by měly být další týmy nasazující vozy s benzinovými motory, ale bylo by skvělé, kdybychom se dokázali zamíchat do souboje Audi a Peugeotů. Náš testovací program neprobíhal tak hladce, jak bychom si přáli. Došlo k několika haváriím, takže tým má drobné zpoždění. Letos nebude snadné probít se na stupně vítězů, ale tomuto závodu se žádný jiný nepodobá a vy se musíte pořád snažit, protože nevíte, co se může stát v dalším okamžiku,“ pokračuje britský jezdec. Jako dvojnásobný vítěz třídy GT1 Darren Turner dobře ví, jaké je Le Mans z pohledu pilota GT vozu, nyní jej však bude poznávat z kokpitu sportovního prototypu. “Je úžasné, že se mohu po dvou výhrách v kategorii GT1 do Le Mans vrátit s vozem třídy LMP1,” těší se Turner. “Prostudoval jsem data z Le Mans, která porovnávají rychlosti LMP1 a GT1, abych si udělal představu o rozdílech mezi auty a o tom, co mě čeká. Rozdíl je obrovský, hlavně pokud jde o rychlost při průjezdu zatáčkami. Nemohu se dočkat, až si to vyzkouším na vlastní kůži. Jízdu s naším vozem si teď velice užívám, protože jsem měl k dispozici dva závody Le Mans Series, abych si na něj zvyknul. Pro mě je velkou ctí, že mohu v Le Mans závodit v barvách týmu Aston Martin, zvlášť když letos uplyne padesát let od předchozího vítězství Astonu v Le Mans.“ První volný trénink letošního ročníku 24 hodin Le Mans odstartuje ve středu 10. června v 18 hodin. Kvalifikace začíná ve čtvrtek 11. června v 19 hodin. Samotný závod pak odstartuje v sobotu 13. června v 15 hodin. tisková zpráva: bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?