ADRIA, VOLNÝ TRÉNINK; Maserati stáje Vitaphone se dostalo na čelo výsledkové listiny během dnešního prvního tréninku v italské Adrii. První posádka mistrovské stáje ve složení Bartels/Bertolini dosáhla času 1:13,201s.
Na Adria International Raceway vůz Maserati MC 12 stáje Vitaphone se startovním číslem 1 porazil o pouhých pět tisícin sekundy Corvette stáje Luc Alphand Aventures. Vůz se startovním číslem 19 pilotovaný Moreauem a Maassenem porazil o 25 setin sekundy druhý vůz stáje Vitaphone. Za volantem druhé MC 12ky se střídá posádka Miguel Ramos/Alex Müller. Na konci tohoto nesmírně vyrovnaného osmdesátiminutového tréninku se seřadilo hned sedm strojů v rozmezí jedné sekundy. Trénink musel být na chvíli zastaven, protože Saleen S7 se startovním číslem 18 stáje K plus K Motorsport zůstal stát na trati. Ford GT se startovním číslem 40 stáje Marc VDS Racing byl nejrychlejší z vozů postavených podle pravidel pro rok 2010, celkově získal 10. příčku.
Výsledky tréninku naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?