ADRIA, VOLNÝ TRÉNINK; Maserati stáje Vitaphone se dostalo na čelo výsledkové listiny během dnešního prvního tréninku v italské Adrii. První posádka mistrovské stáje ve složení Bartels/Bertolini dosáhla času 1:13,201s.
Na Adria International Raceway vůz Maserati MC 12 stáje Vitaphone se startovním číslem 1 porazil o pouhých pět tisícin sekundy Corvette stáje Luc Alphand Aventures. Vůz se startovním číslem 19 pilotovaný Moreauem a Maassenem porazil o 25 setin sekundy druhý vůz stáje Vitaphone. Za volantem druhé MC 12ky se střídá posádka Miguel Ramos/Alex Müller. Na konci tohoto nesmírně vyrovnaného osmdesátiminutového tréninku se seřadilo hned sedm strojů v rozmezí jedné sekundy. Trénink musel být na chvíli zastaven, protože Saleen S7 se startovním číslem 18 stáje K plus K Motorsport zůstal stát na trati. Ford GT se startovním číslem 40 stáje Marc VDS Racing byl nejrychlejší z vozů postavených podle pravidel pro rok 2010, celkově získal 10. příčku.
Výsledky tréninku naleznete zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?