K plus K motorsport ovládl Silverstone, Wendlinger se Sharpem vyhráli, Lacko a Dominguez skončili pátí
Sen se stal skutečností. Českotřebovský automobilový tým vyhrál zásluhou dvojice pilotů Karl Wendlinger - Ryan Sharp úvodní závod FIA GT Championship v kategorii GT1, který se jel v neděli 3. května na okruhu v Silverstone. Pětašedesát kol odkroužili vítězové za 2:00:10 hod a druhého v pořadí, Bertoliniho s Bartelsem, porazili o více než pět vteřin. Úspěch týmu podpořilo vynikajícím pátým místem duo Adam Lacko - Mario Dominguez.
"Závod byl velmi vyrovnaný, prvních šest aut se po dvou hodinách jízdy srovnalo v jedné v minutě," konstatoval šéf stáje K plus K motorsport Karel Kubů a pokračoval: "Vyrovnaný závod jsme svedli především s vozy Maserati stáje Vitaphone, a to s posádkou Bertolini - Bartels. Druhou posádku Vitaphone, Ramos - Müller, která s námi sváděla rovněž urputnou bitvu, vyřadila technická závada."
Stejně jako Karl Wendlinger, také Ryan Sharp zajížděl s vozem Saleen S7 velmi kvalitní časy. "Na konci závodu se také projevilo, že jsme měli méně opotřebované gumy," podotkl Kubů a pokračoval: "Karl je jezdec extra třídy a tady to všem ukázal."
Spokojen byl šéf K plus K motorsport i s pátým místem své druhé závodní dvojice. "U Maria Domingueze je každým kolem vidět velké zlepšení, je to zkušený a pro nás perspektivní jezdec. Je třeba připomenout, že byl zvyklý závodit ve formulových vozech, nyní jel poprvé závod v ´zavřeném´ autě. Klobouk dolů před Adamem Lackem, při své premiéře s vozem GT1 byl po celý víkend velmi rychlý a podával vyrovnané výkony. Sám jsem překvapen, jak se nám dařilo."
V průběhu závodu na trati kroužil několik kol safety car. "To je vždy problém, protože safety car naruší taktické plány týmu, ale zvládli jsme to a nic neztratili. Důležité bylo, že se nám povedlo rychle se vrátit na vedoucí pozici. Jakmile jsme již na ní byli, měli jsme usnadněnou roli a šanci dotáhnout závod do vítězného konce," poznamenal Kubů a dodal: "Chtěli jsme s oběma vozy dosáhnout co nejlepšího výsledku. Na druhou stranu to byl náš první závod, tým je složený z relativně nových lidí, takže výsledek je nad naše očekávání."
Tisková zpráva: www.kpluskmotorsport.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.