K plus K motorsport ovládl Silverstone, Wendlinger se Sharpem vyhráli, Lacko a Dominguez skončili pátí
Sen se stal skutečností. Českotřebovský automobilový tým vyhrál zásluhou dvojice pilotů Karl Wendlinger - Ryan Sharp úvodní závod FIA GT Championship v kategorii GT1, který se jel v neděli 3. května na okruhu v Silverstone. Pětašedesát kol odkroužili vítězové za 2:00:10 hod a druhého v pořadí, Bertoliniho s Bartelsem, porazili o více než pět vteřin. Úspěch týmu podpořilo vynikajícím pátým místem duo Adam Lacko - Mario Dominguez.
"Závod byl velmi vyrovnaný, prvních šest aut se po dvou hodinách jízdy srovnalo v jedné v minutě," konstatoval šéf stáje K plus K motorsport Karel Kubů a pokračoval: "Vyrovnaný závod jsme svedli především s vozy Maserati stáje Vitaphone, a to s posádkou Bertolini - Bartels. Druhou posádku Vitaphone, Ramos - Müller, která s námi sváděla rovněž urputnou bitvu, vyřadila technická závada."
Stejně jako Karl Wendlinger, také Ryan Sharp zajížděl s vozem Saleen S7 velmi kvalitní časy. "Na konci závodu se také projevilo, že jsme měli méně opotřebované gumy," podotkl Kubů a pokračoval: "Karl je jezdec extra třídy a tady to všem ukázal."
Spokojen byl šéf K plus K motorsport i s pátým místem své druhé závodní dvojice. "U Maria Domingueze je každým kolem vidět velké zlepšení, je to zkušený a pro nás perspektivní jezdec. Je třeba připomenout, že byl zvyklý závodit ve formulových vozech, nyní jel poprvé závod v ´zavřeném´ autě. Klobouk dolů před Adamem Lackem, při své premiéře s vozem GT1 byl po celý víkend velmi rychlý a podával vyrovnané výkony. Sám jsem překvapen, jak se nám dařilo."
V průběhu závodu na trati kroužil několik kol safety car. "To je vždy problém, protože safety car naruší taktické plány týmu, ale zvládli jsme to a nic neztratili. Důležité bylo, že se nám povedlo rychle se vrátit na vedoucí pozici. Jakmile jsme již na ní byli, měli jsme usnadněnou roli a šanci dotáhnout závod do vítězného konce," poznamenal Kubů a dodal: "Chtěli jsme s oběma vozy dosáhnout co nejlepšího výsledku. Na druhou stranu to byl náš první závod, tým je složený z relativně nových lidí, takže výsledek je nad naše očekávání."
Tisková zpráva: www.kpluskmotorsport.cz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?