K plus K motorsport ovládl Silverstone, Wendlinger se Sharpem vyhráli, Lacko a Dominguez skončili pátí
Sen se stal skutečností. Českotřebovský automobilový tým vyhrál zásluhou dvojice pilotů Karl Wendlinger - Ryan Sharp úvodní závod FIA GT Championship v kategorii GT1, který se jel v neděli 3. května na okruhu v Silverstone. Pětašedesát kol odkroužili vítězové za 2:00:10 hod a druhého v pořadí, Bertoliniho s Bartelsem, porazili o více než pět vteřin. Úspěch týmu podpořilo vynikajícím pátým místem duo Adam Lacko - Mario Dominguez.
"Závod byl velmi vyrovnaný, prvních šest aut se po dvou hodinách jízdy srovnalo v jedné v minutě," konstatoval šéf stáje K plus K motorsport Karel Kubů a pokračoval: "Vyrovnaný závod jsme svedli především s vozy Maserati stáje Vitaphone, a to s posádkou Bertolini - Bartels. Druhou posádku Vitaphone, Ramos - Müller, která s námi sváděla rovněž urputnou bitvu, vyřadila technická závada."
Stejně jako Karl Wendlinger, také Ryan Sharp zajížděl s vozem Saleen S7 velmi kvalitní časy. "Na konci závodu se také projevilo, že jsme měli méně opotřebované gumy," podotkl Kubů a pokračoval: "Karl je jezdec extra třídy a tady to všem ukázal."
Spokojen byl šéf K plus K motorsport i s pátým místem své druhé závodní dvojice. "U Maria Domingueze je každým kolem vidět velké zlepšení, je to zkušený a pro nás perspektivní jezdec. Je třeba připomenout, že byl zvyklý závodit ve formulových vozech, nyní jel poprvé závod v ´zavřeném´ autě. Klobouk dolů před Adamem Lackem, při své premiéře s vozem GT1 byl po celý víkend velmi rychlý a podával vyrovnané výkony. Sám jsem překvapen, jak se nám dařilo."
V průběhu závodu na trati kroužil několik kol safety car. "To je vždy problém, protože safety car naruší taktické plány týmu, ale zvládli jsme to a nic neztratili. Důležité bylo, že se nám povedlo rychle se vrátit na vedoucí pozici. Jakmile jsme již na ní byli, měli jsme usnadněnou roli a šanci dotáhnout závod do vítězného konce," poznamenal Kubů a dodal: "Chtěli jsme s oběma vozy dosáhnout co nejlepšího výsledku. Na druhou stranu to byl náš první závod, tým je složený z relativně nových lidí, takže výsledek je nad naše očekávání."
Tisková zpráva: www.kpluskmotorsport.cz
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?