KVALIFIKACE; Dřívější formulový pilot Karl Wendlinger si zajistil pole position do úvodního závodu nového ročníku FIA GT. Tento výsledek je o to povzbudivější, že Kalr jede se Saleenem českého týmu KplusK Motorsport.
Pro Rakušana je to již deváté nejlepší postavení na startovním roštu v jeho kariéře. S vozem Saleen S7R dosáhl nejlepšího času, ten měl hodnotu 1:42.216s. Byl tak skoro o vteřinu rychlejší než Andrea Bertolini na voze Maserati MC12s týmu Vitaphone Racing.
Wendlinger, jehož týmovým kolegou je Ryan Sharp, k tomu řekl: "Když máte nový tým a pracujete s úplně novou skupinou lidí poprvé, vůbec nevíte, na jaké úrovni asi tak jste. Kvalifikace nám na to dala odpověď. Set-up je výborný a auto je rychlé."
Bertolini, který se střídá s týmovým bossem Vitaphonu Michaelem Bartelsem, řekl, že brzy zjistil, že na čas Wendlingera nemá. "Když jsem se po prvním kole zeptal svého inženýra, jaký máme odstup, řekl mi, že je to kolem jedné sekundy. Odpověděl jsem mu, že je to dobré a jedu do boxů."
Alex Muller se s druhým Maserati kvalifikoval jako třetí. Dvě desetiny za ním byl Mike Hezemans na voze Chevrolet Corvette C6R. Mike letos jede pro tým RPK-Carsport.
Výsledky naleznete zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?