KVALIFIKACE; Dřívější formulový pilot Karl Wendlinger si zajistil pole position do úvodního závodu nového ročníku FIA GT. Tento výsledek je o to povzbudivější, že Kalr jede se Saleenem českého týmu KplusK Motorsport.
Pro Rakušana je to již deváté nejlepší postavení na startovním roštu v jeho kariéře. S vozem Saleen S7R dosáhl nejlepšího času, ten měl hodnotu 1:42.216s. Byl tak skoro o vteřinu rychlejší než Andrea Bertolini na voze Maserati MC12s týmu Vitaphone Racing.
Wendlinger, jehož týmovým kolegou je Ryan Sharp, k tomu řekl: "Když máte nový tým a pracujete s úplně novou skupinou lidí poprvé, vůbec nevíte, na jaké úrovni asi tak jste. Kvalifikace nám na to dala odpověď. Set-up je výborný a auto je rychlé."
Bertolini, který se střídá s týmovým bossem Vitaphonu Michaelem Bartelsem, řekl, že brzy zjistil, že na čas Wendlingera nemá. "Když jsem se po prvním kole zeptal svého inženýra, jaký máme odstup, řekl mi, že je to kolem jedné sekundy. Odpověděl jsem mu, že je to dobré a jedu do boxů."
Alex Muller se s druhým Maserati kvalifikoval jako třetí. Dvě desetiny za ním byl Mike Hezemans na voze Chevrolet Corvette C6R. Mike letos jede pro tým RPK-Carsport.
Výsledky naleznete zde.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?