ZÁVOD; Karl Wendlinger a Ryan Sharp vyhráli úvodní závod šampionátu FIA GT, Tourist Trophy v britském Silerstone! Zaznamenali tak historický úspěch pro český tým KplusK Motorsport, když hned v prvním závodu dokázala posádka zvítězit.
Český tým nasazuje dva vozy Saleen S7R. Posádku toho prvního tvoří Rakušan Wendlinger a Skot Sharp. Až by se mohlo na první pohled zdát, že se jednalo o jednoduché vítězství, tak se posádka české stáje musela pořádně na vítězství nadřít. Už kvůli tomu, že se během celého závodu stříbrný Saleen S7R přetahoval o desetinky s Maserati MC12 favorizované stáje Vitaphone.
Jezdci stáje Vitaphone především profitovali z bezchybných zastávek v boxech. U prostřed závodu jsme také mohli vidět fázi za safety carem. To vše hovořilo v průběhu závodu ve prospěch Vitaphonu, ale nakonec se Wendlingerovi v těsném finiši podařilo uhájit první příčku. Vždyť rozdíl po odjetí 2 hodin závodu činil pouhých 5s!
Po závěrečném kole pitstopů se Wendlinger ocitl pod tlakem ze strany Andrei Bertoliniho, který byl v těsném závěsu. "Nebyl to jednoduchý závod. Neustále jsem byli pod tlakem ze starny vozů stáje Vitaphone," popisuje svoje pocity ze závodu vítěz Wendlinger.
Třetí příčku získala Corvette C6.R řízená Guillaumem Moreauem a Xavierem Massenem. Jezdci stáje Luc Alphand Aventures nakonec ztratili 25s na vítězný Saleen. O místo na pódium museli tvrdě bojvat s další Corvette, kterou pilotovali Hezemans s Kumpenem. O vzájemné vyrovnanosti dvou Corvette svědčí rozdíl 5s v cíli závodu.
Pátá příčka v cíli závodu patřila druhé posádce české stáje KplusK Motorsport. Tu tvoří Dominquez a Čech Adam Lacko. Pátá příčka je tak solidní vstup do šampionátu FIA GT. Na své týmové kolegy ztratili v cíli závodu zhruba jednu minutu.
V kategorii GT2 s z vítězství radovala posádka stáje ProSpeed Competition s vozem Porsche 911 GT3-RSR. Za volantem vozu se představil Richard Westbrook a Emmanuel Collard. Porsche belgické stáje bojovalo o vedení s vozem Ferrari F430 stáje AF Corse. Nakonec boj skončil předčasně, protože Gianmaria Risi, který pilotoval Ferrari, musel odstoupit pro poruchu zavěšení na svém voze.
Výsledky závodu naleznete zde
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.