ZÁVOD; Karl Wendlinger a Ryan Sharp vyhráli úvodní závod šampionátu FIA GT, Tourist Trophy v britském Silerstone! Zaznamenali tak historický úspěch pro český tým KplusK Motorsport, když hned v prvním závodu dokázala posádka zvítězit.
Český tým nasazuje dva vozy Saleen S7R. Posádku toho prvního tvoří Rakušan Wendlinger a Skot Sharp. Až by se mohlo na první pohled zdát, že se jednalo o jednoduché vítězství, tak se posádka české stáje musela pořádně na vítězství nadřít. Už kvůli tomu, že se během celého závodu stříbrný Saleen S7R přetahoval o desetinky s Maserati MC12 favorizované stáje Vitaphone.
Jezdci stáje Vitaphone především profitovali z bezchybných zastávek v boxech. U prostřed závodu jsme také mohli vidět fázi za safety carem. To vše hovořilo v průběhu závodu ve prospěch Vitaphonu, ale nakonec se Wendlingerovi v těsném finiši podařilo uhájit první příčku. Vždyť rozdíl po odjetí 2 hodin závodu činil pouhých 5s!
Po závěrečném kole pitstopů se Wendlinger ocitl pod tlakem ze strany Andrei Bertoliniho, který byl v těsném závěsu. "Nebyl to jednoduchý závod. Neustále jsem byli pod tlakem ze starny vozů stáje Vitaphone," popisuje svoje pocity ze závodu vítěz Wendlinger.
Třetí příčku získala Corvette C6.R řízená Guillaumem Moreauem a Xavierem Massenem. Jezdci stáje Luc Alphand Aventures nakonec ztratili 25s na vítězný Saleen. O místo na pódium museli tvrdě bojvat s další Corvette, kterou pilotovali Hezemans s Kumpenem. O vzájemné vyrovnanosti dvou Corvette svědčí rozdíl 5s v cíli závodu.
Pátá příčka v cíli závodu patřila druhé posádce české stáje KplusK Motorsport. Tu tvoří Dominquez a Čech Adam Lacko. Pátá příčka je tak solidní vstup do šampionátu FIA GT. Na své týmové kolegy ztratili v cíli závodu zhruba jednu minutu.
V kategorii GT2 s z vítězství radovala posádka stáje ProSpeed Competition s vozem Porsche 911 GT3-RSR. Za volantem vozu se představil Richard Westbrook a Emmanuel Collard. Porsche belgické stáje bojovalo o vedení s vozem Ferrari F430 stáje AF Corse. Nakonec boj skončil předčasně, protože Gianmaria Risi, který pilotoval Ferrari, musel odstoupit pro poruchu zavěšení na svém voze.
Výsledky závodu naleznete zde
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?