K plus K motorsport absolvoval oficiální test

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: K plus K motorsport
iM2 12. dubna 2009 14:14
Sdílej:

Na známém francouzském okruhu Paul Ricard nedaleko Marseille absolvovaly týmy šampionátu FIA GT první oficiální testy před startem nového ročníku populárního seriálu cestovních vozů.

Dvoudenního souboje s časem, který provázelo krásné slunečné počasí, využili všichni k pečlivé prověrce techniky. Jediný český zástupce v nejsilnější kategorii GT1, tým K plus K Motorsport z České Třebové, mohl být spokojen. Svými časy se všichni tři jezdci -Adam Lacko, Karl Wendlinger a Ryan Sharp zařadili do první trojky a potvrdili tak nemalé ambice nové stáje v nadcházejícím šampionátu. V pondělí se tým K plus K soustředil v úvodu především na testování pneumatik. Jezdci vybírali ze tří možných druhů plášťů Michelin - jedna sada tvrdá a dvě měkčí. "Každý z nás najel na každé sadě pneumatik čtyři testovací kola a podle toho se pak vybraly pneumatiky, na kterých se pokračovalo ve zbývajícím program úvodního dne. Nejvhodnější se na zdejším sluníčkem hodně rozpáleném povrchu ukázaly pneumatiky s nejměkčí směsí", řekl Adam Lacko. Druhý den pokračovaly testy na okruhu Paul Ricard dalšími zkouškami nastavení vozu. "Získali jsme mnoho cenných a důležitých informací pro nadcházející sezonu. Auta byla perfektní, jelo se s nimi výborně a opět jsme patřili mezi trojici nejlepších", doplnil po skončení testů Adam Lacko. V týmu s výsledky prvních oficiálních testů vládla maximální spokojenost. "Vyzkoušeli jsme to, co jsme potřebovali. Z našeho pohledu to dopadlo dobře, ale současně se potvrdilo, že šampionát nabídne napínavou bitvu, i když z favoritů chybí Jet Alliance. Vozy Maserati stáje Vitaphone i Corvetty Luca Alphana jsou výborně připravené. Čeká nás velká bitva", dodal manažer týmu Roman Seidl. Tým po testech na Paul Ricard odjíždí z Francie rovnou do portugalského Algarve, kde pokračují testy ve dnech 15.-16. dubna. Pak se tým vrací domů, kde se vozy doladí na první závod šampionátu FIA GT, který se jede na britském okruhu v Silverstone (1.-3. května). tisková zpráva: K plus K motorsport
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.