Český Aston Martin do závodu ze 3. místa

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 4. dubna 2009 21:57
Sdílej:

Vozy továrního týmu Aston Martin Racing odstartují zítra do úvodního podniku Le Mans Series, který se uskuteční na španělském okruhu Circuit de Catalunya u Barcelony, ze druhého a třetího místa. Česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke vyrazí do závodu ze třetí pozice.

S vozem číslo 009 absolvoval kvalifikaci Angličan Darren Turner a krátce před tím, než kvalifikaci přerušilo vyvěšení červené vlajky, dosáhl času 1:32,942 min. Německý jezdec Stefan Mücke zvládl okruh za 1:33,532 min a skončil třetí, ačkoliv jej nejprve přibrzdil drobný problém s řazení a následně provoz na trati. Dopoledne vozy absolvovaly druhý volný trénink, který byl pro všechny přípravou jak na odpolední kvalifikaci, tak na zítřejší závod na tisíc kilometrů. Trénink, v jehož konečném hodnocení obsadily tovární Astony čtvrté (007) a páté (009) místo, neproběhl z pohledu Aston Martin Racing zcela bez problémů. U vozu číslo 007 došlo po kontaktu s jedním ze soupeřů k poškození zadní části, která musela být před kvalifikací opravena. Přesto tým pokračoval v práci na nastavení a jezdci strávili další cenný čas na dráze, aby si dál zvykali na nový prototyp třídy LMP1. Kvalifikační trénink určený pro vozy tříd LMP1 a LMP2 trval dvacet minut. Na okruhu dnes během odpolední kvalifikace panovalo teplé a suché počasí, jen dopoledne bylo o něco chladněji. Zítřejší závod, který by měl trvat přibližně šest hodin, odstartuje v 11:30 hod a je vypsán na 215 kol. Dopoledne ještě týmy absolvují dvacetiminutový werm-up. George Howard-Chappell, šéf týmu: “Měli jsme drobné problémy s vozem číslo 007, což Stefanovi zabránilo v útoku na pole position. Je to škoda, protože letos máme šanci. Každopádně jsme nesmírně spokojení, že máme oba vozy mezi prvními třemi. Darren podal při své první kvalifikaci s vozem třídy LMP1 výjimečný výkon. Jsem si jistý, že to bude skvělý závod.” Tomáš Enge: „Podle časů, kterých zde po celý víkend dosahujeme, je jasné, že máme na to, abychom byli vpředu. V kvalifikaci jsme si ale vybrali trochu smůly. V prvním rychlém kole se objevil drobný technický problém, takže Stefan nemohl naplno využít nových pneumatik. V dalším kole jej přibrzdil jeden z vozů, který už měl rychlá kola za sebou a mířil do boxu. V posledním rychlém kole už nefungovaly optimálně pneumatiky, protože povrch zdejší dráhy je hodně agresivní. V neděli bude důležité vyhnout se problémům, kontaktům s jinými vozy a také defektům, které zde hrozí hlavně při předjíždění pomalejších vozů, kdy sami pojedeme mimo ideální stopu. V závěru závodu bude trať už hodně spinavá, takže riziko bude velké. Vyhraje ten, kdo v závodě nebude mít žádný vážnější problém.“ Jan Charouz: „Z našeho pohledu byl dnešek dobrý, jen škoda menších problémů, s nimiž se Stefan potýkal v kvalifikaci. Při závodě na 1000 kilometrů ale nehraje prakticky žádnou roli, jestli startujete z první nebo druhé řady. Hlavní je, že jsme vpředu a nebudeme se muset probíjet přes soupeře.“ Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Po celý víkend řešíme drobné problémy s řazením, které se znovu objevily ve chvíli, kdy Stefan jel první rychlé kolo. Kvůli tomu přišel o efekt nových pneumatik. Nebýt toho, určitě bychom byli vpředu.“ 1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:  pátek 3. dubna        16:20 - 17:50      1. volný trénink  sobota 4. dubna        10:45 - 12:15      2. volný trénink  15:00 - 15:20      kvalifikace GT1 & GT2  15:30 - 15:50      kvalifikace LMP1 & LMP2  neděle 5. dubna        09:00 - 09:20      warm-up  11:30 - 17:30      1000 KM KATALÁNSKA tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.