Český Aston Martin do závodu ze 3. místa

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 4. dubna 2009 21:57
Sdílej:

Vozy továrního týmu Aston Martin Racing odstartují zítra do úvodního podniku Le Mans Series, který se uskuteční na španělském okruhu Circuit de Catalunya u Barcelony, ze druhého a třetího místa. Česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke vyrazí do závodu ze třetí pozice.

S vozem číslo 009 absolvoval kvalifikaci Angličan Darren Turner a krátce před tím, než kvalifikaci přerušilo vyvěšení červené vlajky, dosáhl času 1:32,942 min. Německý jezdec Stefan Mücke zvládl okruh za 1:33,532 min a skončil třetí, ačkoliv jej nejprve přibrzdil drobný problém s řazení a následně provoz na trati. Dopoledne vozy absolvovaly druhý volný trénink, který byl pro všechny přípravou jak na odpolední kvalifikaci, tak na zítřejší závod na tisíc kilometrů. Trénink, v jehož konečném hodnocení obsadily tovární Astony čtvrté (007) a páté (009) místo, neproběhl z pohledu Aston Martin Racing zcela bez problémů. U vozu číslo 007 došlo po kontaktu s jedním ze soupeřů k poškození zadní části, která musela být před kvalifikací opravena. Přesto tým pokračoval v práci na nastavení a jezdci strávili další cenný čas na dráze, aby si dál zvykali na nový prototyp třídy LMP1. Kvalifikační trénink určený pro vozy tříd LMP1 a LMP2 trval dvacet minut. Na okruhu dnes během odpolední kvalifikace panovalo teplé a suché počasí, jen dopoledne bylo o něco chladněji. Zítřejší závod, který by měl trvat přibližně šest hodin, odstartuje v 11:30 hod a je vypsán na 215 kol. Dopoledne ještě týmy absolvují dvacetiminutový werm-up. George Howard-Chappell, šéf týmu: “Měli jsme drobné problémy s vozem číslo 007, což Stefanovi zabránilo v útoku na pole position. Je to škoda, protože letos máme šanci. Každopádně jsme nesmírně spokojení, že máme oba vozy mezi prvními třemi. Darren podal při své první kvalifikaci s vozem třídy LMP1 výjimečný výkon. Jsem si jistý, že to bude skvělý závod.” Tomáš Enge: „Podle časů, kterých zde po celý víkend dosahujeme, je jasné, že máme na to, abychom byli vpředu. V kvalifikaci jsme si ale vybrali trochu smůly. V prvním rychlém kole se objevil drobný technický problém, takže Stefan nemohl naplno využít nových pneumatik. V dalším kole jej přibrzdil jeden z vozů, který už měl rychlá kola za sebou a mířil do boxu. V posledním rychlém kole už nefungovaly optimálně pneumatiky, protože povrch zdejší dráhy je hodně agresivní. V neděli bude důležité vyhnout se problémům, kontaktům s jinými vozy a také defektům, které zde hrozí hlavně při předjíždění pomalejších vozů, kdy sami pojedeme mimo ideální stopu. V závěru závodu bude trať už hodně spinavá, takže riziko bude velké. Vyhraje ten, kdo v závodě nebude mít žádný vážnější problém.“ Jan Charouz: „Z našeho pohledu byl dnešek dobrý, jen škoda menších problémů, s nimiž se Stefan potýkal v kvalifikaci. Při závodě na 1000 kilometrů ale nehraje prakticky žádnou roli, jestli startujete z první nebo druhé řady. Hlavní je, že jsme vpředu a nebudeme se muset probíjet přes soupeře.“ Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Po celý víkend řešíme drobné problémy s řazením, které se znovu objevily ve chvíli, kdy Stefan jel první rychlé kolo. Kvůli tomu přišel o efekt nových pneumatik. Nebýt toho, určitě bychom byli vpředu.“ 1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:  pátek 3. dubna        16:20 - 17:50      1. volný trénink  sobota 4. dubna        10:45 - 12:15      2. volný trénink  15:00 - 15:20      kvalifikace GT1 & GT2  15:30 - 15:50      kvalifikace LMP1 & LMP2  neděle 5. dubna        09:00 - 09:20      warm-up  11:30 - 17:30      1000 KM KATALÁNSKA tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.