Jarka Janiše nepustí zranění na start závodu

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: www.auto-news.cz
iM2 4. dubna 2009 21:53
Sdílej:

Smutná zpráva přichází z tábora týmu SNORAS Spyker Squadron, jehož barvy měl v úvodním podniku Le Mans Series 2009 hájit společně s Nizozemcem Tomem Coronelem český jezdec Jarek Janiš.

Olomoucký závodník se na mezinárodní scénu vracel po více než roční přestávce způsobené zraněním krční páteře a na start v závodě 1000 km Katalánska se velice těšil. Ovšem v sobotním volném tréninku se zdravotní potíže objevily znovu. V posádce Spykeru C8 Laviolette GT2-R se startovním číslem 85 proto při závodě Jarka Janiše nahradí Peter Dumbreck z Velké Británie. Antonín Charouz, manažer Jarka Janiše: „Je to veliká škoda, ale Jarkovi se dnes v dopoledním volném tréninku vrátily zdravotní problémy, se kterými se potýkal loni. Nechci riskovat Jarkovo zdraví, proto jej na start závodu nepustím. Chceme také poděkovat týmu Spyker, který nechal toto rozhodnutí na nás.“ Jarek Janiš: „V sobotním volném tréninku jsem nešikovně najel na obrubník a škubnul jsem hlavou. Zablokoval se mi krk a částečně se vrátily problémy, s nimiž jsem bojoval v minulých měsících. Celou situaci jsme s týmem diskutovali, asi bych byl schopen jet, ale určitě zdaleka ne na svém maximu. V takovém případě nemá cenu riskovat. Peter Dumbreck je zkušený a velice dobrý jezdec. Auto si vyzkouší ve warm-upu a já věřím, že bude velmi rychlý.“ 1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:  pátek 3. dubna        16:20 - 17:50      1. volný trénink  sobota 4. dubna        10:45 - 12:15      2. volný trénink  15:00 - 15:20      kvalifikace GT1 & GT2  15:30 - 15:50      kvalifikace LMP1 & LMP2  neděle 5. dubna        09:00 - 09:20      warm-up  11:30 - 17:30      1000 KM KATALÁNSKA tisková zpráva: www.bpa.cz
Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?