Charouz, Enge, Mücke vyhráli 1.trénink

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 3. dubna 2009 22:46
Sdílej:

Tým Aston Martin Racing vstoupil do své první kompletní sezony Le Mans Series v královské kategorii nejlepším možným způsobem, když česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke vyhrála v pátek odpoledne první volný trénink před závodem 1000 km Katalánska, který se na okruhu Barcelona.

Na start závodu 1000 km Katalánska se v neděli postaví celkem 43 vozů, mezi nimiž nebudou chybět ani dva modro-oranžové tovární prototypy Aston Martin LMP1. Všichni účastníci závodu vyjeli poprvé na trať katalánského okruhu v pátek odpoledne v rámci prvního volného tréninku, který trval hodinu a půl. Hned v úvodu tréninku dosáhl Stefan Mücke s vozem se startovním číslem 007 času 1:35,014 min a pod tuto hodnotu se již nedokázal dostat žádný z jeho týmových kolegů, ani nikdo ze soupeřů. Aston Martin Racing letos nasadí dvojici vozů do všech podniků šampionátu Le Mans Series a v červnu se zúčastní také slavného závodu 24 hodin Le Mans. Oba tovární vozy stáje Aston Martin Racing se startovními čísly 007 a 009 absolvovaly úvodní volný trénink bez jakýchkoliv technických problémů. Trénink byl ovšem důležitý hlavně pro jezdce, aby si zvykli na okruh a společně s týmem pracovali na nastavení vozu pro zítřejší kvalifikaci a nedělní závod. Okruh Circuit de Catalunya, který je také dějištěm Velké ceny Španělska formule 1 a týmy F1 jej často využívají k testování, je tradičně oříškem pro inženýry všech týmů, neboť nabízí kombinaci velmi rychlých i pomalých zatáček. Nezbytostí tak je univerzální set-up vozu, který se musí vypořádat se všemi nástrahami okruhu. Zároveň však platí, že ve vytrvalostních závodech není maximální rychlost jediným rozhodujícím faktorem. Všech šest jezdců – Jan Charouz (CZ), Tomáš Enge (CZ) a Stefan Mücke (DE) s vozem číslo 007 a Harold Primat (CH), Miguel Ramos (PT) s Darrenem Turnerem (GB) ve voze číslo 009 – odvedlo během tréninku, jenž se uskutečnil za chladného počasí, důležitou práci při vyladění nastavení. Předpověď počasí na zítřek není zcela jednoznačná, proto musí být celý tým Aston Martin Racing, jemuž se loni v Le Mans podařilo podruhé v řadě zvítězit ve třídě GT1, znovu připraven na všechno. George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: “Trénink proběhl velmi dobře a my hledáme dobré nastavení pro závod. Velice nás těší, že jsme na čele výsledkové listiny, ale určitě nás čeká velmi vyrovnaný závod, protože někteří z našich soupeřů jsou vážně velice rychlí.” Jan Charouz: „S tréninkem jsem velmi spokojený. Za volantem jsem strávil přibližně 35 minut a s Tomášem Engem jsme dosahovali přibližně stejných časů. Auto fungovalo skvěle, jen bylo trochu nedotáčivé, ale na tom pracujeme.“ Tomáš Enge: „Já jsem dnes neujel mnoho kol, protože během tréninku byla několikrát vyvěšená červená vlajka, takže jsme hodně stáli v boxech. Auto ale jelo velmi pěkně. Ještě máme nějaké rezervy a víme, co můžeme zlepšit, ale zatím jsme velice spokojení. Jezdili jsme od začátku do konce tréninku a nevyskytly se žádné technické problémy, což je povzbudivé.“ Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Jsme velice rádi, že první trénink dopadl tak skvěle, protože vše se připravovalo velmi narychlo. Samozřejmě jde jen o volný trénink, ale je to velké povzbuzení pro všechny. Jsem spokojený.“ Zítra je na programu druhý volný trénink (10:45 – 12:15), odpoledne pak důležitá kvalifikace (15:30 – 15:50). 1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:  pátek 3. dubna        16:20 - 17:50      1. volný trénink  sobota 4. dubna        10:45 - 12:15      2. volný trénink  15:00 - 15:20      kvalifikace GT1 & GT2  15:30 - 15:50      kvalifikace LMP1 & LMP2  neděle 5. dubna        09:00 - 09:20      warm-up  11:30 - 17:30      1000 KM KATALÁNSKA tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.