Charouz, Enge, Mücke vyhráli 1.trénink

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 3. dubna 2009 22:46
Sdílej:

Tým Aston Martin Racing vstoupil do své první kompletní sezony Le Mans Series v královské kategorii nejlepším možným způsobem, když česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke vyhrála v pátek odpoledne první volný trénink před závodem 1000 km Katalánska, který se na okruhu Barcelona.

Na start závodu 1000 km Katalánska se v neděli postaví celkem 43 vozů, mezi nimiž nebudou chybět ani dva modro-oranžové tovární prototypy Aston Martin LMP1. Všichni účastníci závodu vyjeli poprvé na trať katalánského okruhu v pátek odpoledne v rámci prvního volného tréninku, který trval hodinu a půl. Hned v úvodu tréninku dosáhl Stefan Mücke s vozem se startovním číslem 007 času 1:35,014 min a pod tuto hodnotu se již nedokázal dostat žádný z jeho týmových kolegů, ani nikdo ze soupeřů. Aston Martin Racing letos nasadí dvojici vozů do všech podniků šampionátu Le Mans Series a v červnu se zúčastní také slavného závodu 24 hodin Le Mans. Oba tovární vozy stáje Aston Martin Racing se startovními čísly 007 a 009 absolvovaly úvodní volný trénink bez jakýchkoliv technických problémů. Trénink byl ovšem důležitý hlavně pro jezdce, aby si zvykli na okruh a společně s týmem pracovali na nastavení vozu pro zítřejší kvalifikaci a nedělní závod. Okruh Circuit de Catalunya, který je také dějištěm Velké ceny Španělska formule 1 a týmy F1 jej často využívají k testování, je tradičně oříškem pro inženýry všech týmů, neboť nabízí kombinaci velmi rychlých i pomalých zatáček. Nezbytostí tak je univerzální set-up vozu, který se musí vypořádat se všemi nástrahami okruhu. Zároveň však platí, že ve vytrvalostních závodech není maximální rychlost jediným rozhodujícím faktorem. Všech šest jezdců – Jan Charouz (CZ), Tomáš Enge (CZ) a Stefan Mücke (DE) s vozem číslo 007 a Harold Primat (CH), Miguel Ramos (PT) s Darrenem Turnerem (GB) ve voze číslo 009 – odvedlo během tréninku, jenž se uskutečnil za chladného počasí, důležitou práci při vyladění nastavení. Předpověď počasí na zítřek není zcela jednoznačná, proto musí být celý tým Aston Martin Racing, jemuž se loni v Le Mans podařilo podruhé v řadě zvítězit ve třídě GT1, znovu připraven na všechno. George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: “Trénink proběhl velmi dobře a my hledáme dobré nastavení pro závod. Velice nás těší, že jsme na čele výsledkové listiny, ale určitě nás čeká velmi vyrovnaný závod, protože někteří z našich soupeřů jsou vážně velice rychlí.” Jan Charouz: „S tréninkem jsem velmi spokojený. Za volantem jsem strávil přibližně 35 minut a s Tomášem Engem jsme dosahovali přibližně stejných časů. Auto fungovalo skvěle, jen bylo trochu nedotáčivé, ale na tom pracujeme.“ Tomáš Enge: „Já jsem dnes neujel mnoho kol, protože během tréninku byla několikrát vyvěšená červená vlajka, takže jsme hodně stáli v boxech. Auto ale jelo velmi pěkně. Ještě máme nějaké rezervy a víme, co můžeme zlepšit, ale zatím jsme velice spokojení. Jezdili jsme od začátku do konce tréninku a nevyskytly se žádné technické problémy, což je povzbudivé.“ Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Jsme velice rádi, že první trénink dopadl tak skvěle, protože vše se připravovalo velmi narychlo. Samozřejmě jde jen o volný trénink, ale je to velké povzbuzení pro všechny. Jsem spokojený.“ Zítra je na programu druhý volný trénink (10:45 – 12:15), odpoledne pak důležitá kvalifikace (15:30 – 15:50). 1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:  pátek 3. dubna        16:20 - 17:50      1. volný trénink  sobota 4. dubna        10:45 - 12:15      2. volný trénink  15:00 - 15:20      kvalifikace GT1 & GT2  15:30 - 15:50      kvalifikace LMP1 & LMP2  neděle 5. dubna        09:00 - 09:20      warm-up  11:30 - 17:30      1000 KM KATALÁNSKA tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?