Charouz, Enge, Mücke vyhráli 1.trénink

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
iM2 3. dubna 2009 22:46
Sdílej:

Tým Aston Martin Racing vstoupil do své první kompletní sezony Le Mans Series v královské kategorii nejlepším možným způsobem, když česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke vyhrála v pátek odpoledne první volný trénink před závodem 1000 km Katalánska, který se na okruhu Barcelona.

Na start závodu 1000 km Katalánska se v neděli postaví celkem 43 vozů, mezi nimiž nebudou chybět ani dva modro-oranžové tovární prototypy Aston Martin LMP1. Všichni účastníci závodu vyjeli poprvé na trať katalánského okruhu v pátek odpoledne v rámci prvního volného tréninku, který trval hodinu a půl. Hned v úvodu tréninku dosáhl Stefan Mücke s vozem se startovním číslem 007 času 1:35,014 min a pod tuto hodnotu se již nedokázal dostat žádný z jeho týmových kolegů, ani nikdo ze soupeřů. Aston Martin Racing letos nasadí dvojici vozů do všech podniků šampionátu Le Mans Series a v červnu se zúčastní také slavného závodu 24 hodin Le Mans. Oba tovární vozy stáje Aston Martin Racing se startovními čísly 007 a 009 absolvovaly úvodní volný trénink bez jakýchkoliv technických problémů. Trénink byl ovšem důležitý hlavně pro jezdce, aby si zvykli na okruh a společně s týmem pracovali na nastavení vozu pro zítřejší kvalifikaci a nedělní závod. Okruh Circuit de Catalunya, který je také dějištěm Velké ceny Španělska formule 1 a týmy F1 jej často využívají k testování, je tradičně oříškem pro inženýry všech týmů, neboť nabízí kombinaci velmi rychlých i pomalých zatáček. Nezbytostí tak je univerzální set-up vozu, který se musí vypořádat se všemi nástrahami okruhu. Zároveň však platí, že ve vytrvalostních závodech není maximální rychlost jediným rozhodujícím faktorem. Všech šest jezdců – Jan Charouz (CZ), Tomáš Enge (CZ) a Stefan Mücke (DE) s vozem číslo 007 a Harold Primat (CH), Miguel Ramos (PT) s Darrenem Turnerem (GB) ve voze číslo 009 – odvedlo během tréninku, jenž se uskutečnil za chladného počasí, důležitou práci při vyladění nastavení. Předpověď počasí na zítřek není zcela jednoznačná, proto musí být celý tým Aston Martin Racing, jemuž se loni v Le Mans podařilo podruhé v řadě zvítězit ve třídě GT1, znovu připraven na všechno. George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing: “Trénink proběhl velmi dobře a my hledáme dobré nastavení pro závod. Velice nás těší, že jsme na čele výsledkové listiny, ale určitě nás čeká velmi vyrovnaný závod, protože někteří z našich soupeřů jsou vážně velice rychlí.” Jan Charouz: „S tréninkem jsem velmi spokojený. Za volantem jsem strávil přibližně 35 minut a s Tomášem Engem jsme dosahovali přibližně stejných časů. Auto fungovalo skvěle, jen bylo trochu nedotáčivé, ale na tom pracujeme.“ Tomáš Enge: „Já jsem dnes neujel mnoho kol, protože během tréninku byla několikrát vyvěšená červená vlajka, takže jsme hodně stáli v boxech. Auto ale jelo velmi pěkně. Ještě máme nějaké rezervy a víme, co můžeme zlepšit, ale zatím jsme velice spokojení. Jezdili jsme od začátku do konce tréninku a nevyskytly se žádné technické problémy, což je povzbudivé.“ Antonín Charouz, generální manažer českých jezdců: „Jsme velice rádi, že první trénink dopadl tak skvěle, protože vše se připravovalo velmi narychlo. Samozřejmě jde jen o volný trénink, ale je to velké povzbuzení pro všechny. Jsem spokojený.“ Zítra je na programu druhý volný trénink (10:45 – 12:15), odpoledne pak důležitá kvalifikace (15:30 – 15:50). 1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:  pátek 3. dubna        16:20 - 17:50      1. volný trénink  sobota 4. dubna        10:45 - 12:15      2. volný trénink  15:00 - 15:20      kvalifikace GT1 & GT2  15:30 - 15:50      kvalifikace LMP1 & LMP2  neděle 5. dubna        09:00 - 09:20      warm-up  11:30 - 17:30      1000 KM KATALÁNSKA tisková zpráva: www.bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.