K plus K motorsport má již oba vozy

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: K plus K motorsport
iM2 29. března 2009 03:03
Sdílej:

Automobilový tým K pluk K motorsport, který bude v letošní sezoně startovat v seriálu mistrovství světa FIA GT v kategorii GT 1 má již k dispozici oba vozy Saleen, které se chystá testovat.

„Je třeba, aby jezdci získali co nejvíce poznatků o funkcích aut. Jsou nová, takže potřebujeme mít stoprocentní jistotu, že jsou připravena na sezonu,“ konstatoval majitel stáje Karel Kubů. K plus K motorsport přešla k vozům Saleen od Porsche RSR 997. „Ke změně auta došlo po jednání s Porsche, které nám nabízelo kompletní tovární podporu pro závody GT 2. Ke konci roku se však rozhodlo, že ani v roce 2010 nebude nasazen nový model, jen se bude modifikovat stávající verze. My chtěli vůz, s nímž budeme vyhrávat,“ podotkl Kubů a pokračoval: „Tak jsme se rozhodli pro Saleen, které je prvoplánově závodní auto se vším všudy. Je to vlastně okapotovaná formule, která má dobrý potenciál, co se týká jízdních vlastností.“ Také proto se vedení týmu rozhodlo, že místo kategorie GT 2 nastoupí v GT 1, které je neprestižnějším podnikem na okruhu po Formuli 1. Vozy Saleen jsou osmiválce s obsahem motoru 7 litrů. „Náš výkon je dán restruktorem, který mají všechny vozy FIA. Ten náš je 600 až 620 koní. Vůz má velký kroutící moment, velmi dobře jezdí od nízkých otáček. Jedná se o dvouventilovou techniku,“ popsal některé parametry vozu Kubů. Auta pocházejí od stejného dodavatele. Motory jsou laděny v Americe. „V tuto chvíli ladíme další tři záložní motory,“ dodal majitel týmu. Většina komponentů karoserie a hnacího ústrojí, vyjma převodovky, je postavena na karbonu. Samozřejmostí jsou keramické brzdy, keramická ložiska a tak dále. Podle zpřevodování dosahuje vůz rychlosti okolo 300 kilometrů v hodině. Na každý okruh se ovšem ladí nebo staví jiná převodovka, je to dáno předpisy. Váha automobilu je rovných 1100 kilogramů. „Během závodů se však přidává podle pravidel závaží, to nejtěžší může mít až 120 kilogramů,“ dodal Kubů. V nejbližších dnech bude tým testovat vozy Saleen na Lausitzringu. V barvách K plus K Motorsport za volant usednou Češi Adam Lacko a testovací jezdec Michal Matějovský, bývalý pilot Formule 1 Karl Wendlinger z Rakouska a Ryan Sharp z Británie. Za volantem Saleen by se měl objevit také Darrell Young a testovat bude i hvězda zámořské IndyCar Racing, mexický pilot Mario Dominguez. Sezona oficiálně začíná první týden v dubnu. „V této době budeme testovat ve Francii, odkud pojedeme do portugalského Algarve. Tím skončí testovací část FIA GT,“ poznamenal Kubů. První závod je na programu úvodní květnový víkend v anglickém Silverstonu, následuje podnik v italské Adrii a třetí závod se koná v první polovině červa na okruhu v německém Orscheslebenu. Vozy K plus K motorsport by se v závodech měly objevit se startovními čísly 14 a 18. „Zažádali jsme si o ně a vypadá to, že nám budou nakonec přidělena. Jsou to šťastná čísla některých lidí v týmu,“ dodal Karel Kubů. tisková zpráva: K plus K motorsport
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.