K plus K Motorsport na testy s Dominguezem!

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: K plus K motorsport
iM2 5. března 2009 14:56
Sdílej:

První a jediný český tým ve FIA GT Championship – K plus K Motorsport čeká koncem března testování na německém okruhu Lausitzring nedaleko Drážďan,kterého se zúčastní kompletní tým.

Přítomni tak budou Karl Wendlinger z Rakouska, Ryan Sharp z Velké Británie a Čech Adam Lacko. Jezdeckou sestavu na těchto testech posílí také přední jezdec amerických formulových seriálů Mario Dominguez z Mexika. Rodák z Mexiko City (1. prosince 1975) začal svou kariéru v roce 1987 jak jinak než na motokárách a v letech 1989 – 1991 reprezentoval Mexiko na mistrovství světa. Na národní úrovni si prošel formulemi 3 a F3000 a počínaje sezonou 1999 zakotvil na tři roky v seriálu Indy Lights, což je nižší kategorie amerických formulových seriálů. V letech 2002 až 2007 startoval v šampionátu ChampCar World Series (CCWS), kde absolvoval 86 závodů v týmech Herdex Competition, Forsythe Championship Racing, Dale Coyne Racing, Rocketsports Racing, PKV Racing a Minardi Team USA. V odjetých závodech CCWS získal dohromady 876 bodů (v USA je bodovací systém výrazně štědřejší než například ve formuli 1) a stál čtrnáctkrát na stupních vítězů. Dva závody vyhrál a jeho celkově nejlepším výsledkem sezony je 5. místo z roku 2003 v barvách Herdex Competition. Ve své poslední sezoně Champ Car (2007) se stal členem stáje Pacific Coast v jehož barvách absolvoval loni svou premiérovou sezonu v Indy Car Series (IRL). Zisk 112 bodů ze šesti závodů stačil na 27. místo. Dominguezovo jméno se dokonce objevilo v souvislosti s formulí 1. Začátkem roku 2005 se o něm spekulovalo jako o třetím jezdci týmu Jordan. Údajně měl mít i předběžnou smlouvu jako pilot týmu Midland F1, který se od sezony 2006 stal majitelem již zmíněného Jordanu. Dominguez však v zámoří zůstal. Pouze v roce 2006 si odskočil do dvou závodů v American Le Mans Series, kde jel s Ferrari F430 v barvách stáje Risi Ferrari. A nyní ho čeká nová jezdecká zkušenost v barvách K plus K Motorsport. tisková zpráva: K plus K Motorsport
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.