LMS: Stáj Charouz Racing System druhá!

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 15. září 2008 19:43
Sdílej:

Výjimečného úspěchu dosáhla stáj Charouz Racing System v posledním závodě Le Mans Series. V anglickém Silverstone vybojovala v bitvě na 1000 km druhou příčku absolutně i v královské kategorii LMP1.

V šampionátu skončila stříbrná posádka Jan Charouz, Stefan Mücke celkově pátá, což spolu s výsledkem v závodě patří k největším úspěchům českého motorsportu. Týmový prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin byl dnes opět jasně nejlepším vozem s benzinovým motorem. Před ním totiž dojel jen zvýhodněný turbodiesel Audi. Dnešek přinesl týmu také druhé letošní umístění na stupních vítězů, když bronz se stáji Antonína Charouze podařilo získat již na jaře v Barceloně. Závod rozjížděl Stefan, autor pátého času ve včerejší kvalifikaci. Předváděl výkon, na který jsou všichni u něj zvyklý. Vládl benzinové scéně a snažil se atakovat soupeře před sebou. Ustál i dvě horké chvilky, kdy mu jednou zhasla světa a pak byl jedním z pomalejších vozů vyhnán mimo trať. Parádní práci odvedl i Jan. V první třetině závodu se dostal do čela, které pak sice přepustil jednomu z vozů Audi, nicméně za tímto turbodieselem se držel v rozmezí tří, čtyř vteřin bezmála celou následující hodinu. Charouz Racing System se pak zdržel kvůli kontrole vozu poškozeného pomalejším autem, nicméně vše naštěstí drželo pohromadě a posádka mohla uhánět dál. Jakmile se po vystřídání vrátil do kokpitu Stefan, i on držel vysoké tempo a dokázal získat druhou příčku absolutně i v královské kategorii LMP1. Stáj tak zopakovala svůj nejlepší výsledek ze svého dvouletého působení v LMS, když loni byla ve Valencii posádka Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong rovněž druhá. To ještě závodila s otevřeným prototypem Lola Judd. Závod běžel i v přímých TV přenosech, kdo je nestihl, může se podívat ve středu 17. 9. na tříhodinový záznam, který Galaxie Sport pustí ve 20.00. Jan Charouz: „Být na stupních vítězů je vždy krásné a dnes, po takové bitvě, obzvlášť. Tentokrát jsme nejen potvrdili roli nejrychlejšího benzinového vozu, pokořili jsme i tři turbodiesely, které se dopustily různých chyb. Se Stefanem jsme zajížděli konstantní časy, což bylo moc důležité. Při jednom předjíždění mi pomalejší vůz urazil kousek karoserie, ale nebylo to naštěstí vážné. Byl to pro mě jeden z největších závodů a jsem moc rád, že jsme takovým výsledkem mohli potěšit české fanoušky. Zároveň je chci pozvat na příští víkend do Brna, kde pojedu v Divizi 4 mezinárodního mistrovství ČR.“ Stefan Mücke: „To bylo něco, že? Skvělý výsledek a úžasná práce celého týmu, kterému za vše moc děkuji. Dvakrát jsem se polekal. To když zazlobila světla, tím, že zkrátka sama zhasla a pak jsem zažil drama s jedním z pomalejších vozů. Na brzdách jsem do něj mírně ťuknul a pak musel na chvíli mimo dráhu ven. Ale naštěstí to nebylo nic vážného. V tak silné konkurenci být v sezoně dvakrát na stupních vítězů, to je, myslím, velký úspěch a já si jej moc cením. Stejně jako Jan pojedu o víkendu v Brně, tak se rád setkám s českými diváky.“ Antonín Charouz, šéf týmu: „Mám obrovskou radost. Takový úspěch na závěr sezony je opravdu parádní tečkou. Byl to úžasný pohled, jak jsme uprostřed závodu jeli rovnocenně s turbodieselem Audi. Měli jsme i několik starostí – drobné kolize, na okamžik zastávkovala elektřina - ale všechno jsme překonali a udělali radost nejen sobě, ale věřím, že také českým fanouškům. Děkuji celému týmu za bezvadnou celoroční práci.“ George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: „Dnešní výsledek prototypu LMP1 poháněného motorem Aston Martin je něco fantastického. Blahopřeji oběma pilotům. Byla to vydařená sezona. Aston Martin Racing navíc zažil opravdu výjimečný víkend. Nejen díky úspěchu Charouz Racing Systemu, ale také díky vítězstvím v brněnských závodech FIA Grand Turismo, respektive European FIA GT3 a také zlatu týmu Modena v LMGT1 v Silverstone. Nesmíme zapomenout také na premiéru Astonu Martin Vantage, který na britské trati při premiéře v LMGT2 dokázal bodovat.“ zdroj: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.