LMS: Stáj Charouz Racing System druhá!

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 15. září 2008 19:43
Sdílej:

Výjimečného úspěchu dosáhla stáj Charouz Racing System v posledním závodě Le Mans Series. V anglickém Silverstone vybojovala v bitvě na 1000 km druhou příčku absolutně i v královské kategorii LMP1.

V šampionátu skončila stříbrná posádka Jan Charouz, Stefan Mücke celkově pátá, což spolu s výsledkem v závodě patří k největším úspěchům českého motorsportu. Týmový prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin byl dnes opět jasně nejlepším vozem s benzinovým motorem. Před ním totiž dojel jen zvýhodněný turbodiesel Audi. Dnešek přinesl týmu také druhé letošní umístění na stupních vítězů, když bronz se stáji Antonína Charouze podařilo získat již na jaře v Barceloně.
Závod rozjížděl Stefan, autor pátého času ve včerejší kvalifikaci. Předváděl výkon, na který jsou všichni u něj zvyklý. Vládl benzinové scéně a snažil se atakovat soupeře před sebou. Ustál i dvě horké chvilky, kdy mu jednou zhasla světa a pak byl jedním z pomalejších vozů vyhnán mimo trať. Parádní práci odvedl i Jan. V první třetině závodu se dostal do čela, které pak sice přepustil jednomu z vozů Audi, nicméně za tímto turbodieselem se držel v rozmezí tří, čtyř vteřin bezmála celou následující hodinu. Charouz Racing System se pak zdržel kvůli kontrole vozu poškozeného pomalejším autem, nicméně vše naštěstí drželo pohromadě a posádka mohla uhánět dál. Jakmile se po vystřídání vrátil do kokpitu Stefan, i on držel vysoké tempo a dokázal získat druhou příčku absolutně i v královské kategorii LMP1. Stáj tak zopakovala svůj nejlepší výsledek ze svého dvouletého působení v LMS, když loni byla ve Valencii posádka Jan Charouz, Stefan Mücke a Alex Yoong rovněž druhá. To ještě závodila s otevřeným prototypem Lola Judd.
Závod běžel i v přímých TV přenosech, kdo je nestihl, může se podívat ve středu 17. 9. na tříhodinový záznam, který Galaxie Sport pustí ve 20.00. Jan Charouz: „Být na stupních vítězů je vždy krásné a dnes, po takové bitvě, obzvlášť. Tentokrát jsme nejen potvrdili roli nejrychlejšího benzinového vozu, pokořili jsme i tři turbodiesely, které se dopustily různých chyb. Se Stefanem jsme zajížděli konstantní časy, což bylo moc důležité. Při jednom předjíždění mi pomalejší vůz urazil kousek karoserie, ale nebylo to naštěstí vážné. Byl to pro mě jeden z největších závodů a jsem moc rád, že jsme takovým výsledkem mohli potěšit české fanoušky. Zároveň je chci pozvat na příští víkend do Brna, kde pojedu v Divizi 4 mezinárodního mistrovství ČR.“ Stefan Mücke: „To bylo něco, že? Skvělý výsledek a úžasná práce celého týmu, kterému za vše moc děkuji. Dvakrát jsem se polekal. To když zazlobila světla, tím, že zkrátka sama zhasla a pak jsem zažil drama s jedním z pomalejších vozů. Na brzdách jsem do něj mírně ťuknul a pak musel na chvíli mimo dráhu ven. Ale naštěstí to nebylo nic vážného. V tak silné konkurenci být v sezoně dvakrát na stupních vítězů, to je, myslím, velký úspěch a já si jej moc cením. Stejně jako Jan pojedu o víkendu v Brně, tak se rád setkám s českými diváky.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Mám obrovskou radost. Takový úspěch na závěr sezony je opravdu parádní tečkou. Byl to úžasný pohled, jak jsme uprostřed závodu jeli rovnocenně s turbodieselem Audi. Měli jsme i několik starostí – drobné kolize, na okamžik zastávkovala elektřina - ale všechno jsme překonali a udělali radost nejen sobě, ale věřím, že také českým fanouškům. Děkuji celému týmu za bezvadnou celoroční práci.“ George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: „Dnešní výsledek prototypu LMP1 poháněného motorem Aston Martin je něco fantastického. Blahopřeji oběma pilotům. Byla to vydařená sezona. Aston Martin Racing navíc zažil opravdu výjimečný víkend. Nejen díky úspěchu Charouz Racing Systemu, ale také díky vítězstvím v brněnských závodech FIA Grand Turismo, respektive European FIA GT3 a také zlatu týmu Modena v LMGT1 v Silverstone. Nesmíme zapomenout také na premiéru Astonu Martin Vantage, který na britské trati při premiéře v LMGT2 dokázal bodovat.“
zdroj: bpa.cz
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.