Jetallience vítězí, Janák druhý

Wendlinger, Karl
Wendlinger, Karl, foto: DPPI / FIA GT
iAdam 14. září 2008 16:27
Sdílej:

BRNO - ZÁVOD; Brněnský závod nejen přinesl vítězství nejrychlejšímu vozu sobotní kvalifikace, ale i úspěch české posádce. Diváci mohli vidět i několik zajímavých okamžiků.

Tým Jetalliance si díky skvělému výkonu Wendligera a Sharp dnes bohatě vynahradil zaváhání v Bukurešti a odváží si z Brna třetí letošní vítězství. Toto duo protlo svým Aston Martinem cílovou čáru po dvouhodinovém závodě o osm sekund dříve než v pořadí druhý Corvette týmu Phoenix Carsport s posádkou Mike Hezemans a Fabrizio Gollin. Třetí dojel další Corvette posádky Bouchut a Massen. Tato posádka však jela jinou strategii než ostatní, když dlouho vyčkávala na svoji poslední zastávku v boxech. Díky tomu také dlouho vedla. V úplném závěru se o konečné druhé místo svedla napínavá bitva mezi touto posádkou a posádkou týmu Phoenix. Bertolini a Bartels, dosud vedoucí posádka šampionítu, dokončila se svým speciálem Maserati na šestém místě. Nejen že si tím však udržela své vedení, ale díky až šesté příčce si budou moci v nadcházejícím závodě v Nogaru snížit svoji kilovou zátěž. Zajímavým způsobem však během úvodní části závodu na sebe upozornila druhá posádka týmu Vitaphone. Jejich vůz se totiž zapletl do strkanice více vozů, což nejvíce odnesli pravé dveře jejich vozu. Po několika kolech díky poničení dokonce úplně odpadly! A tak si mohl Negrao užívat čerstvého vzduchu, což asi nebylo v zimě, která v Brně panovala, nejpříjemnější. Při neplánované zastávce v boxech mechanici přidělali jiné. Zajímavý pohled na Maserati týmu Vitaphone Racing bez dveří Do potíží se ale zhruba ve stejný čas dostal také Hezemnans, v tu dobu řídící Corvette týmu Phoenix Carsport. Na cílové rovince mu totiž odlétl levý přední blatník, který začal nebezpečně tlačit na pneumatiku. Po opravě v boxech dojela posádka bez něj. Ve třídě GT2 si svým čtvrtým letošním vítězstvím pojistili celkové vedení v šampionátu Vilander s Brunim. Hned za nimi však k velké radosti dorazila do cíle posádka týmu K + K Motorsport s vozem Porsche a Čechem Jiřím Janákem za volantem. Ten se střídal s německým kolegou Timem Bergmeistrem. Třetí dojeli Paolo Ruberti a Matteo Malucelli z týmu BMS Scuderia Italia. Kompletní výsledkovou listinu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?