Jetallience vítězí, Janák druhý

Wendlinger, Karl
Wendlinger, Karl, foto: DPPI / FIA GT
iAdam 14. září 2008 16:27
Sdílej:

BRNO - ZÁVOD; Brněnský závod nejen přinesl vítězství nejrychlejšímu vozu sobotní kvalifikace, ale i úspěch české posádce. Diváci mohli vidět i několik zajímavých okamžiků.

Tým Jetalliance si díky skvělému výkonu Wendligera a Sharp dnes bohatě vynahradil zaváhání v Bukurešti a odváží si z Brna třetí letošní vítězství. Toto duo protlo svým Aston Martinem cílovou čáru po dvouhodinovém závodě o osm sekund dříve než v pořadí druhý Corvette týmu Phoenix Carsport s posádkou Mike Hezemans a Fabrizio Gollin. Třetí dojel další Corvette posádky Bouchut a Massen. Tato posádka však jela jinou strategii než ostatní, když dlouho vyčkávala na svoji poslední zastávku v boxech. Díky tomu také dlouho vedla. V úplném závěru se o konečné druhé místo svedla napínavá bitva mezi touto posádkou a posádkou týmu Phoenix. Bertolini a Bartels, dosud vedoucí posádka šampionítu, dokončila se svým speciálem Maserati na šestém místě. Nejen že si tím však udržela své vedení, ale díky až šesté příčce si budou moci v nadcházejícím závodě v Nogaru snížit svoji kilovou zátěž. Zajímavým způsobem však během úvodní části závodu na sebe upozornila druhá posádka týmu Vitaphone. Jejich vůz se totiž zapletl do strkanice více vozů, což nejvíce odnesli pravé dveře jejich vozu. Po několika kolech díky poničení dokonce úplně odpadly! A tak si mohl Negrao užívat čerstvého vzduchu, což asi nebylo v zimě, která v Brně panovala, nejpříjemnější. Při neplánované zastávce v boxech mechanici přidělali jiné. Zajímavý pohled na Maserati týmu Vitaphone Racing bez dveří Do potíží se ale zhruba ve stejný čas dostal také Hezemnans, v tu dobu řídící Corvette týmu Phoenix Carsport. Na cílové rovince mu totiž odlétl levý přední blatník, který začal nebezpečně tlačit na pneumatiku. Po opravě v boxech dojela posádka bez něj. Ve třídě GT2 si svým čtvrtým letošním vítězstvím pojistili celkové vedení v šampionátu Vilander s Brunim. Hned za nimi však k velké radosti dorazila do cíle posádka týmu K + K Motorsport s vozem Porsche a Čechem Jiřím Janákem za volantem. Ten se střídal s německým kolegou Timem Bergmeistrem. Třetí dojeli Paolo Ruberti a Matteo Malucelli z týmu BMS Scuderia Italia. Kompletní výsledkovou listinu naleznete zde.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.