LMS: Charouz Racing System opět nejlepší

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. září 2008 20:33
Sdílej:

Pátá příčka, hned za zvýhodněnými turbodiesely, to je výsledek týmu Charouz Racing System v dnešní kvalifikaci pro poslední závod Le Mans Series v Silverstone. Čas patří Stefanu Mückemu, kolegovi Jana Charouze.

Německý pilot v cíli prohlásil, že s prototypem LMP1 poháněným motorem Aston Martin mohl být ještě tak o vteřinu rychlejší. Zbrzdil jej totiž hustý provoz na technické trati. Celá stáj je přesto spokojena – její vůz je opět nejlepší ze všech strojů s benzinovými motory. Pro závod Autosport 1000 km of Silverstone je stáj Charouz Racing System odhodlána nejméně zopakovat pozici, která ji letos téměř výhradně patří – být nejlepší automobilem se zážehovým motorem. Po technických potížích ve volných trénincích se před kvalifikací dalo vše dohromady, takže tým je před zítřejším závodem dobře připravený. Jan Charouz: „Zatím jsem toho moc nenajezdil, roli v tom hrálo proměnlivé počasí, technické potíže a kvalifikace patřila Stefanovi. Důležité je, že se nám problémy podařilo včas vyřešit, a že jsme opět nejrychlejším benzinovým autem. Už se těším na samotný závod, ve kterém se pokusíme nejméně udržet celkovou pátou příčku.“ Stefan Mücke: „Jasně, je velmi dobré, že jsme opět nejlepším benzínovým autem, ale měli jsme na víc. V nejrychlejším kole jsem ztratil kvůli hustém provozu na trati. Mohla to být asi tak vteřina, takže teoreticky jsme se mohli dostat na čtvrté místo. Ale nevadí. Závod je jako vždy velmi dlouhý, budeme bojovat.“ Antonín Charouz, šéf týmu: „Ve volných trénincích jsme měli technické problémy, zlobila nás kontrola trakce. Kluci proto najezdili jen málo kol. Oprava se nám podařila až před koncem posledního volného tréninku. V kvalifikaci mohl být Stefan i o něco rychlejší, ale i tak jsme spokojeni – potvrdili jsme pozici nejrychlejšího auta s benzinovým agregátem.“ zdroj: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.