LMS: Charouz Racing System opět nejlepší

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 13. září 2008 20:33
Sdílej:

Pátá příčka, hned za zvýhodněnými turbodiesely, to je výsledek týmu Charouz Racing System v dnešní kvalifikaci pro poslední závod Le Mans Series v Silverstone. Čas patří Stefanu Mückemu, kolegovi Jana Charouze.

Německý pilot v cíli prohlásil, že s prototypem LMP1 poháněným motorem Aston Martin mohl být ještě tak o vteřinu rychlejší. Zbrzdil jej totiž hustý provoz na technické trati. Celá stáj je přesto spokojena – její vůz je opět nejlepší ze všech strojů s benzinovými motory. Pro závod Autosport 1000 km of Silverstone je stáj Charouz Racing System odhodlána nejméně zopakovat pozici, která ji letos téměř výhradně patří – být nejlepší automobilem se zážehovým motorem. Po technických potížích ve volných trénincích se před kvalifikací dalo vše dohromady, takže tým je před zítřejším závodem dobře připravený. Jan Charouz: „Zatím jsem toho moc nenajezdil, roli v tom hrálo proměnlivé počasí, technické potíže a kvalifikace patřila Stefanovi. Důležité je, že se nám problémy podařilo včas vyřešit, a že jsme opět nejrychlejším benzinovým autem. Už se těším na samotný závod, ve kterém se pokusíme nejméně udržet celkovou pátou příčku.“ Stefan Mücke: „Jasně, je velmi dobré, že jsme opět nejlepším benzínovým autem, ale měli jsme na víc. V nejrychlejším kole jsem ztratil kvůli hustém provozu na trati. Mohla to být asi tak vteřina, takže teoreticky jsme se mohli dostat na čtvrté místo. Ale nevadí. Závod je jako vždy velmi dlouhý, budeme bojovat.“ Antonín Charouz, šéf týmu: „Ve volných trénincích jsme měli technické problémy, zlobila nás kontrola trakce. Kluci proto najezdili jen málo kol. Oprava se nám podařila až před koncem posledního volného tréninku. V kvalifikaci mohl být Stefan i o něco rychlejší, ale i tak jsme spokojeni – potvrdili jsme pozici nejrychlejšího auta s benzinovým agregátem.“ zdroj: bpa.cz
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.