LMS: Charouz Racing System před finálem

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 12. září 2008 21:31
Sdílej:

Stáj Charouz Racing System je připravena bojovat o konečnou čtvrtou příčku v Le Mans Series 2008. K rozhodujícímu závodu – Autosport 1000 km of Silverstone – vyráží osvědčená posádka Jan Charouz a Stefan Mücke.

V předchozím podniku mistrovství vybojovali na Nürburgringu páté místo, kterým opět demonstrovali schopnost prototypu LMP1 poháněným motorem Aston Martin vést benzinové stroje proti zvýhodněných turbodieselům. Pro českou stáj úzce spolupracující s týmem Aston Martin Racing byl německý závod druhým nejúspěšnějším a zároveň třetím bodovaným podnikem v sezoně. V tabulkách průběžného hodnocení LMS jsou týmoví jezdci i samotná stáj na pátých pozicích s určitou nadějí na konečné čtvrté pozice.
Stefan s Janem se do Silverstone moc těší. Pro českého závodníka jde o prakticky domácí závod. Již od středoškolských let totiž studuje a žije v Londýně, odkud je to k závodní dráze jen okolo 100 km. Mladý Berlíňan má na trať příjemné vzpomínky z loňské kvalifikace, kde vybojoval třetí místo na startu a stejnou příčku získal i před měsícem na Nürburgringu, kde porazil oba turbodieselové prototypy Audi. Reportáž a fotogalerie z Nürburgringu ZDE Jan Charouz: „Čeká nás poslední závod Le Mans Series 2008, těším se na něj a chci si ho také náležitě užít. Protože už od středoškolských let studuji v Londýně, beru 1000 km Silverstone jako téměř domácí závod. Vždyť to mám k trati nějakých sto kilometrů… Náš cíl zůstává i pro poslední závod stejný – být nejlepším benzinovým vozem v početném poli startujících. Cokoli navíc beru jako úspěch navíc. Souboj o celkovou čtvrtou příčku v šampionátu je velkou výzvou, ovšem bude to těžká bitva.“
Stefan Mücke: „Po dobrém výkonu i výsledku v 1000 km Nürburgringu se těším i do Anglie a doufám, že bychom s Janem mohli něco podobného zopakovat i v Silverstone. Moc rád bych také navázal na svůj kvalifikační výkon, díky němuž jsme v Německu byli na startovním roštu třetí. Ale všichni v týmu víme, že to ve finále sezony bude velmi složité. Nicméně jsme ve hře o celkové čtvrté místo mezi jezdci i stájemi, tak doufám, že při nás bude stát i tolik potřebné štěstí.“ George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: “Závod v Silverstone je pro nás pochopitelně výjimečný. Je to nedaleko od našeho sídla v Banbury, jde o poslední bitvu mistrovství, takže náš výkon bude sledovat spousta kolegů z Aston Martin Racing a z Prodrive. Bude tedy pro nás dvojnásobně náročně pokusit se o úspěch. Naše kvalifikační výhra nad Audi v posledním závodě byl pro nás velký zážitek a my se i tentokrát pokusíme vměstnat se mezi turbodiesely. Jsme také hodně zvědaví, jak závod ovlivní ostrovní počasí… Náš vůz zůstal od posledního závodu beze změn. Jsem optimistou, protože okruh Silverstone by mu měl sedět. Byla to pro nás velká zkušenost, soutěžit letos v kategorii LMP1, myslím, že jsme ukázali, jak dokážeme být konkurenceschopní.“ Historie/zajímavosti První šestihodinovka se v Silverstone (www.silverstone.co.uk) jela již v roce 1976. Z vítězství se radovali domácí piloti John Fitzpatrick, Tom Walkinshaw, kteří jeli s BMW 3,5 CSL. K zajímavostem patří ročník 1980, ve kterém zvítězila žena. Jihoafričana Desiré Wilsonová se tenkrát radovala s Britem Alainem de Cadenetem (bylo to její druhé vítězství v tehdejším MS). Střídali se ve speciálu De Cadenet Lola-Ford. Šestihodinové označení závodu se v roce 1983 změnilo na 1000 km. V tomto formátu se představila zlatá éra sportovních vozů skupiny C (1983/1988). V dalších letech sportovních vozy závodily v Silverstone na 480, 430 nebo 500 km.
Současné schéma, závod na 1000 km, nejdéle však na 6 hodin, se tam vrátil s Le Mans Series v roce 2004. Od této sezony se s výjimkou roku 2006 závodí v Silverstone dodnes. Harmonogram Autosport 1000 km of Silverstone našeho času: Pátek, 12. září
12:15 – 13:15 1. volný trénink 16:45 – 17:45 2. volný trénink Sobota, 13. září 10:00 – 11:00 3. volný trénink 14:15 – 14:35 Kvalifikace (GT vozy) 14:40 – 15:00 Kvalifikace (prototypy)
Neděle, 14. září 12:20 – 18:20 Závod (195 kol) Le Mans Series 2008:
1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna 1000 km Monzy, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září
zdroj: bpa.cz
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.