LMS: Charouz Racing System před finálem

Charouz/Mücke
Charouz/Mücke, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 12. září 2008 21:31
Sdílej:

Stáj Charouz Racing System je připravena bojovat o konečnou čtvrtou příčku v Le Mans Series 2008. K rozhodujícímu závodu – Autosport 1000 km of Silverstone – vyráží osvědčená posádka Jan Charouz a Stefan Mücke.

V předchozím podniku mistrovství vybojovali na Nürburgringu páté místo, kterým opět demonstrovali schopnost prototypu LMP1 poháněným motorem Aston Martin vést benzinové stroje proti zvýhodněných turbodieselům. Pro českou stáj úzce spolupracující s týmem Aston Martin Racing byl německý závod druhým nejúspěšnějším a zároveň třetím bodovaným podnikem v sezoně. V tabulkách průběžného hodnocení LMS jsou týmoví jezdci i samotná stáj na pátých pozicích s určitou nadějí na konečné čtvrté pozice. Stefan s Janem se do Silverstone moc těší. Pro českého závodníka jde o prakticky domácí závod. Již od středoškolských let totiž studuje a žije v Londýně, odkud je to k závodní dráze jen okolo 100 km. Mladý Berlíňan má na trať příjemné vzpomínky z loňské kvalifikace, kde vybojoval třetí místo na startu a stejnou příčku získal i před měsícem na Nürburgringu, kde porazil oba turbodieselové prototypy Audi. Reportáž a fotogalerie z Nürburgringu ZDE Jan Charouz: „Čeká nás poslední závod Le Mans Series 2008, těším se na něj a chci si ho také náležitě užít. Protože už od středoškolských let studuji v Londýně, beru 1000 km Silverstone jako téměř domácí závod. Vždyť to mám k trati nějakých sto kilometrů… Náš cíl zůstává i pro poslední závod stejný – být nejlepším benzinovým vozem v početném poli startujících. Cokoli navíc beru jako úspěch navíc. Souboj o celkovou čtvrtou příčku v šampionátu je velkou výzvou, ovšem bude to těžká bitva.“ Stefan Mücke: „Po dobrém výkonu i výsledku v 1000 km Nürburgringu se těším i do Anglie a doufám, že bychom s Janem mohli něco podobného zopakovat i v Silverstone. Moc rád bych také navázal na svůj kvalifikační výkon, díky němuž jsme v Německu byli na startovním roštu třetí. Ale všichni v týmu víme, že to ve finále sezony bude velmi složité. Nicméně jsme ve hře o celkové čtvrté místo mezi jezdci i stájemi, tak doufám, že při nás bude stát i tolik potřebné štěstí.“ George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing: “Závod v Silverstone je pro nás pochopitelně výjimečný. Je to nedaleko od našeho sídla v Banbury, jde o poslední bitvu mistrovství, takže náš výkon bude sledovat spousta kolegů z Aston Martin Racing a z Prodrive. Bude tedy pro nás dvojnásobně náročně pokusit se o úspěch. Naše kvalifikační výhra nad Audi v posledním závodě byl pro nás velký zážitek a my se i tentokrát pokusíme vměstnat se mezi turbodiesely. Jsme také hodně zvědaví, jak závod ovlivní ostrovní počasí… Náš vůz zůstal od posledního závodu beze změn. Jsem optimistou, protože okruh Silverstone by mu měl sedět. Byla to pro nás velká zkušenost, soutěžit letos v kategorii LMP1, myslím, že jsme ukázali, jak dokážeme být konkurenceschopní.“ Historie/zajímavosti První šestihodinovka se v Silverstone (www.silverstone.co.uk) jela již v roce 1976. Z vítězství se radovali domácí piloti John Fitzpatrick, Tom Walkinshaw, kteří jeli s BMW 3,5 CSL. K zajímavostem patří ročník 1980, ve kterém zvítězila žena. Jihoafričana Desiré Wilsonová se tenkrát radovala s Britem Alainem de Cadenetem (bylo to její druhé vítězství v tehdejším MS). Střídali se ve speciálu De Cadenet Lola-Ford. Šestihodinové označení závodu se v roce 1983 změnilo na 1000 km. V tomto formátu se představila zlatá éra sportovních vozů skupiny C (1983/1988). V dalších letech sportovních vozy závodily v Silverstone na 480, 430 nebo 500 km. Současné schéma, závod na 1000 km, nejdéle však na 6 hodin, se tam vrátil s Le Mans Series v roce 2004. Od této sezony se s výjimkou roku 2006 závodí v Silverstone dodnes. Harmonogram Autosport 1000 km of Silverstone našeho času: Pátek, 12. září 12:15 – 13:15 1. volný trénink 16:45 – 17:45 2. volný trénink Sobota, 13. září 10:00 – 11:00 3. volný trénink 14:15 – 14:35 Kvalifikace (GT vozy) 14:40 – 15:00 Kvalifikace (prototypy) Neděle, 14. září 12:20 – 18:20 Závod (195 kol) Le Mans Series 2008: 1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna 1000 km Monzy, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září zdroj: bpa.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.