LMS: Šance Engeho na titul je malá, ale je

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
iM2 12. září 2008 21:30
Sdílej:

Tomáš Enge se svým týmovým kolegou Antonio Garciou jsou před víkendovým finále Le Mans Series ve hře o titul šampiónů ve třídě LMGT1. Proti svým soupeřům, lídrům mistrovství, jsou ale v nevýhodě.

K celkovému vítězství potřebují nutně v neděli v Silverstone vyhrát s tím, že vedoucí muži tabulky nebudou klasifikováni na bodovaném místě. Jiné počty pro Čecha se Španělem a jejich stáj Modena neexistují. Tomáš Enge se nadějí nevzdává a do Silverstone se už těší. Ve dvou ze čtyř odjetých závodů s Antoniem dvakrát zvítězili. Posledně před měsícem v 1000 km Nürburgringu. Jejich Aston Martin DBR9 šlapal jako správně nastavený precizní stroj a posádka s ním předvedla suverénní výkon. O totéž se pokusí v nedělním finále Le Mans Series, které nese název Autosport 1000 km of Silverstone. Tomáš Enge: „V takové situaci není moc co říkat. Musíme zvítězit a ani to nemusí znamenat zisk titulu. Tak to ve sportu už bývá. Pro vítězství uděláme samozřejmě vše, co je v našich silách. Připraveni jsme, ovšem až samotný závod ukáže, jak tento souboj dopadne. Pro fanoušky podél trati i u televizorů by mohl být další z řady soubojů Aston Martin vs. Corvette docela poutavý.“ Historie/zajímavosti První šestihodinovka se v Silverstone (www.silverstone.co.uk) jela již v roce 1976. Z vítězství se radovali domácí piloti John Fitzpatrick, Tom Walkinshaw, kteří jeli s BMW 3,5 CSL. K zajímavostem patří ročník 1980, ve kterém zvítězila žena. Jihoafričana Desiré Wilsonová se tenkrát radovala s Britem Alainem de Cadenetem. Střídali se ve speciálu De Cadenet Lola-Ford. Šestihodinové označení závodu se v roce 1983 změnilo na 1000 km. V tomto formátu se představila zlatá éra sportovních vozů skupiny C (1983/1988). V dalších letech sportovních vozy závodily v Silverstone na 480, 430 nebo 500 km. Současné schéma, závod na 1000 km, nejdéle však na 6 hodin, se tam vrátil s Le Mans Series v roce 2004. Od této sezony se s výjimkou roku 2006 závodí v Silverstone dodnes. Harmonogram Autosport 1000 km Silverstone našeho času: Pátek, 12. září 12:15 – 13:15 1. volný trénink 16:45 – 17:45 2. volný trénink Sobota, 13. září 10:00 – 11:00 3. volný trénink 14:15 – 14:35 Kvalifikace (GT vozy) 14:40 – 15:00 Kvalifikace (prototypy) Neděle, 14. září 12:20 – 18:20 Race (195 kol) Le Mans Series 2008: 1000 km Barcelony, 4. až 6. dubna 1000 km Monzy, 25. až 27. dubna 1000 km Spa, 9. až 11. května 1000 km Nürburgingu, 15. až 17. srpna 1000 km Silverstone, 12. až 14. září www.lemans-series.com zdroj: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?