Brno v obležení tisíců koňských sil

Graham/Bera
Graham/Bera, foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski
iAdam 12. září 2008 21:50
Sdílej:

Brněnský okruh bude o nadcházejícím víkendu opět hostit prestižní šampionát FIA GT, jež je neoficiálním mistrovstvím světa. Hlavním bodem programu bude vytrvalostní závod královských kategorií GT1 a GT2. Nejen to však budou moci diváci sledovat.

Již poosmé na brněnský Masarykově okruhu zavítá tato prestižní akce, jejíž vrcholem bude tradiční vytrvalostní závod šampionátu FIA GT. V letošní sezóně však došlo k úpravě pravidel a kvůli snížení nákladů byli závody zkráceny z původních tří hodin na dvě. Šampionát FIA GT je vypsán pro vozy GT1 a GT2, přesně specifikované mezinárodními technickými předpisy. Kromě toho se závodu mohou účastnit také vozy s platnou národní homologací, jedná se o vozy třídy G2. Dále mohou být přijaty na start také vozy specifikace GT3, které splňují řadu předpisů, včetně bezpečnostních. Tyto vozy však startují bez nároku na body do šampionátu.
Výkon vozů soupeřících ve GT1 je regulován kanceláří GT, která je pod správou FIA. Tyto handicapy zaručují větší vyrovnanost. Pravidla v této třídě dovolují podstatnější úpravy aerodynamiky, motoru, podvozku a elektroniky. Vozy GT1 jsou označeny čísly od 1 do 49, která jsou červená. GT2 jsou méně upravené vozy, označené čísly od 50 do 99 modré barvy. Dalším seriálem, který o víkendu nebude chybět, je evropské mistrovství FIA GT3. Tento seriál byl založen především pro amatérské jezdce, kteří tak mohou závodit s atraktivními stroji za cenově přijatelných podmínek. Tento seriál se jezdí při vybraných evropských podnicích FIA GT. Každý podnik jezdcům nadělí porci dvou hodinových závodů. Na startu GT3 uvidíme  modely produkčně vyráběných automobilů GT značek Aston Martin, Dodge Viper, Morgen, Jaguár, Lamborghini a nebo třeba Ford GT40.
Poprvé budou mít diváci v Brně možnost vidět evropský pohár GT4. Ten je podobně jako GT3 vypsán pro amatérské jezdce. Rozdíl je však v technice. Startovní pole se dělí do dvou skupin: GT4 a Sports Light. Podmínkou homologace vozů GT4 je dosažení minimálně 300 kusů roční produkce. To však nemusí splňovat vozy Sports Light. To s sebou přináší účast originálních vozů. Úpravy vozů pohárů GT4 z jejich sériových modelů jsou minimální. Změn doznávají především brzdy, tlumiče a bezpečnostní výbava. Motory a aerodynamika vozů se od sériových verzí neliší. GT4 se představí v sobotu v padesátiminutovém závodě a v neděli ve dvou sprintech.
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.