Brno v obležení tisíců koňských sil

Graham/Bera
Graham/Bera, foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski
iAdam 12. září 2008 21:50
Sdílej:

Brněnský okruh bude o nadcházejícím víkendu opět hostit prestižní šampionát FIA GT, jež je neoficiálním mistrovstvím světa. Hlavním bodem programu bude vytrvalostní závod královských kategorií GT1 a GT2. Nejen to však budou moci diváci sledovat.

Již poosmé na brněnský Masarykově okruhu zavítá tato prestižní akce, jejíž vrcholem bude tradiční vytrvalostní závod šampionátu FIA GT. V letošní sezóně však došlo k úpravě pravidel a kvůli snížení nákladů byli závody zkráceny z původních tří hodin na dvě. Šampionát FIA GT je vypsán pro vozy GT1 a GT2, přesně specifikované mezinárodními technickými předpisy. Kromě toho se závodu mohou účastnit také vozy s platnou národní homologací, jedná se o vozy třídy G2. Dále mohou být přijaty na start také vozy specifikace GT3, které splňují řadu předpisů, včetně bezpečnostních. Tyto vozy však startují bez nároku na body do šampionátu. Výkon vozů soupeřících ve GT1 je regulován kanceláří GT, která je pod správou FIA. Tyto handicapy zaručují větší vyrovnanost. Pravidla v této třídě dovolují podstatnější úpravy aerodynamiky, motoru, podvozku a elektroniky. Vozy GT1 jsou označeny čísly od 1 do 49, která jsou červená. GT2 jsou méně upravené vozy, označené čísly od 50 do 99 modré barvy. Dalším seriálem, který o víkendu nebude chybět, je evropské mistrovství FIA GT3. Tento seriál byl založen především pro amatérské jezdce, kteří tak mohou závodit s atraktivními stroji za cenově přijatelných podmínek. Tento seriál se jezdí při vybraných evropských podnicích FIA GT. Každý podnik jezdcům nadělí porci dvou hodinových závodů. Na startu GT3 uvidíme  modely produkčně vyráběných automobilů GT značek Aston Martin, Dodge Viper, Morgen, Jaguár, Lamborghini a nebo třeba Ford GT40. Poprvé budou mít diváci v Brně možnost vidět evropský pohár GT4. Ten je podobně jako GT3 vypsán pro amatérské jezdce. Rozdíl je však v technice. Startovní pole se dělí do dvou skupin: GT4 a Sports Light. Podmínkou homologace vozů GT4 je dosažení minimálně 300 kusů roční produkce. To však nemusí splňovat vozy Sports Light. To s sebou přináší účast originálních vozů. Úpravy vozů pohárů GT4 z jejich sériových modelů jsou minimální. Změn doznávají především brzdy, tlumiče a bezpečnostní výbava. Motory a aerodynamika vozů se od sériových verzí neliší. GT4 se představí v sobotu v padesátiminutovém závodě a v neděli ve dvou sprintech.
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.